Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helpotus tyttöystävän menkkoihin?

Menkat on perseestä
27.03.2017 |

Moi,

Tyttöystävälläni on järkyttävän kovat menkkakivut. Hän on lämpimässä suihkussa, itkee ja oksentelee. Mitkään lääkkeet eivät auta. Mikäli hän ei ole suihkussa, hän pitää lämpötyynyä vatsallaan. Lämpö on ainut joka auttaa jonkin verran. Onko mitään joka voisi auttaa?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksiin sairauksien poissulkemiseksi, kuten joku jo ehdottikin. Sitten e-pillerit (jos ette yritä raskautta) ja niitä aina kolme laattaa putkeen. Kivuliaat menkat 4x vuodessa on paljon parempi kuin kivuliaat menkat 12x vuodessa... ja sitten lääkettä. 1mg panadolia, 800mg buranaa + lasillinen konjakkia (tehostaa edellämainittujen vaikutusta) kolmesti päivässä, jo ensimmäisistä oireista niin kipu ei pääse niin pahaksi.

...siis tietenkin 1g panadolia.

Vierailija
22/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuloi myös aina kun hänellä on menkat. Eli perseestä tosiaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tyttiksen kannattaa mennä uudelleen hyvälle lääkärille. Mutta sinun kannattaa miettiä, miksi avuttomuuden tunne on sinulle niin vaikeaa. Toivot saavasi täältä vinkkejä tyyliin että makaa jalat ylhäällä niin ei satu niin paljon. Mutta sellaisia vinkkejä ei ole olemassa. Sinä et voi helpottaa tyttiksesi kipuja. Sen sijaan voisit miettiä miten pystyisit sietämään omaa avuttomuudentunnettasi paremmin. Miksi ahdistut niin paljon siitä, että tyttistä sattuu etkä voi ottaa sitä kipua pois?

Vierailija
24/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat on perseestä kirjoitti:

Mies olen. Siksi niin avuton olo onkin, kun ei voi noita kipuja ymmärtää. Tuota kierukkaa on mietitty kyllä usein, mutta se ikävästi tekee lasten saamisen mahdottomaksi. Onko oikeesti mitään "mene selälleen ja laita jalat kattoa kohti"-tyylisiä vinkkejä tms ihan perus juttuja, joiden olette todenneet auttaneen?

Yksi perusjuttu siis on, että ukko pitää suunsa kiinni. Eiköhän se apu löydy naisellesi ihan hänen ja lääkärin yhteistyöllä.

Vierailija
25/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olen. Siksi niin avuton olo onkin, kun ei voi noita kipuja ymmärtää. Tuota kierukkaa on mietitty kyllä usein, mutta se ikävästi tekee lasten saamisen mahdottomaksi. Onko oikeesti mitään "mene selälleen ja laita jalat kattoa kohti"-tyylisiä vinkkejä tms ihan perus juttuja, joiden olette todenneet auttaneen?

Olette siis yrittämässä lasta? Hyvänä puolena: monelle naiselle kuukautiset käyvät vähemmän kivuliaiksi raskauden jälkeen. Huonona uutisena taas että jos tyttöystävällä on endometrioosi, niin raskaaksi tuleminen on todennäköisesti vaikeaa, pahimmassa tapauksessa jopa mahdotonta. Suosittelisin että menette kunnolliselle gynekologille, joka tutki tilanteen.

Vierailija
26/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi perusjuttu siis on, että ukko pitää suunsa kiinni. Eiköhän se apu löydy naisellesi ihan hänen ja lääkärin yhteistyöllä.

Juuri näin! Älä vaan mitenkään yritä tukea tai auttaa puolisoa vaikeassa asiassa. Luulee vielä että rakastat.

Vierailija
27/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka ei käy, koska se ehkäisee? No niin, menehän ja laita siementä sisään, niin siihen loppuvat ne kuukautiskivut.

1/5.

Vierailija
28/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Älä vaan mitenkään yritä tukea tai auttaa puolisoa vaikeassa asiassa. Luulee vielä että rakastat.

Kyllä kauneinta puolison auttamista on ehdottomasti kysellä av:ltä niksejä, että auttaiskohan jalkojen ylös nosto infernaalisiin kuukautiskipuihin.

Jos näin niin kuin tosielämää mietitään, niin usein parasta rakkautta ja tukea on pitää suunsa kiinni ja silittää. Tai olla silittämättä, jos se paremmalta kärsijästä tuntuu.

Vierailija
29/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain voi tosiaan olla noin kovia kuukautiskipuja, joihin ei mikään auta. Mutta usein ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Lähisuhteissa testataan lapsuudesta opittuja toimintamalleja. En sano, että tyttis olisi varsinainen munchhausen, mutta on paljon naisia, jotka ovat kuukautisten aikana sairaampia kuin objektiivisesti ottaen ovatkaan. Oma äitini kuului heihin.

Jos näin on, panikointisi, ratkaisukeskeisyytesi ja se, että kyselet täällä neuvoja, on juuri väärä tapa. Hän haluaa rakkautta ja huomiota, ja tuo on hänen tapansa pyytää sitä.

Vierailija
30/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo suklaa ohje oli kyllä naurettava tosi kipuja kärsivälle

Tai ylipäänsä. Mä en ainakaan ole koskaan yhdistänyt suklaata menkkoihin. Jos on fyysisesti inhottava olo millään tasolla, niin kuka silloin syö??

Vierailija
31/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla e-pillerit teki olin siedettäväksi, mutta ei poistanut kipuja kokonaan. Kivut hieman laantu ensimmäisen synnytyksen jälkeen, en tarvinnut enää e-pillereitä, mutta särkylääkettä kyllä ekalle päivälle :)

Vierailija
32/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ripuloin minäkin.

Vierailija
33/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ripuloin minäkin.

Minä olen kuvitellut, että kaikilla on silloin vatsa löysällä. Ihan normaalia elämää.

Vierailija
34/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menkat on noin lamauttavat niin yleensä taustalla on joku sairaus. En vittuile, mutta kaikilta tuntemiltani naisilta jotka vaan kärvisteli niiden lamauttavien tuskien kanssa löytyi jotain joka aiheutti ne kivut. Se yleinen "menkkojen kuuluukin sattua" asenne on vaarallinen.

Vierailija
35/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menkkakivut lievittyvät todella paljon jos liikun paljon edellisenä päivänä/päivinä. Jos olen esim metsätöissä edelliset päivät tyyliin liikuntaa vähintään 4 tuntia. Muuten olen laiska liikkumaan ja ero menkkakivuissa on huomattava jos en ole liikkunut lainkaan menkkoja edeltävinä päivinä.

Mutta itselläni kivut eivät ole koskaan olleet lähellekkään noin kovat eli en kyllä tiedä onko liikunnasta ennen menkkoja apua noin rajuihin kipuihin.

Vierailija
36/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kyseessä endometrioosi. Se on yleinen, mutta harvoin diagnosoitu, kannattaisi tutkia ultraäänellä, koska aiheuttaa mm. lapsettomuutta. Ennen kuin lapsen hankinta on ajankohtaista, ehkäisypillerit voivat pitää taudin kurissa ja suojella hedelmällisyyttä.

Vierailija
37/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane paksuksi.

Vierailija
38/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppaa se paksuksi

Vierailija
39/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain voi tosiaan olla noin kovia kuukautiskipuja, joihin ei mikään auta. Mutta usein ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Lähisuhteissa testataan lapsuudesta opittuja toimintamalleja. En sano, että tyttis olisi varsinainen munchhausen, mutta on paljon naisia, jotka ovat kuukautisten aikana sairaampia kuin objektiivisesti ottaen ovatkaan. Oma äitini kuului heihin.

Jos näin on, panikointisi, ratkaisukeskeisyytesi ja se, että kyselet täällä neuvoja, on juuri väärä tapa. Hän haluaa rakkautta ja huomiota, ja tuo on hänen tapansa pyytää sitä.

Eikö tuo ole juuri oikea tapa? Huomioi ja saattaa tyttöystävän ongelman kaiken kansan tietoisuuteen, joten huomion määrä kasvaa eksponentiaalisesti. Mulla oli joskus työkaveri, jonka kuukautiskipuja koko työyhteisön olisi pitänyt jotenkin myötäelää ja osallistua siihen voivotteluun. Tämä nainen oli muutenkin aika räjähdysherkkä ja saattoi kimpaantua milloin tahansa ja mistä tahansa ja taas oli huomio taattu.

Kiva kun joku otti tämän todella, todella vaietun aiheen esille. Mitenkään kuukautiskivuista kärsivien tuskaa vähättelemättä.

Vierailija
40/54 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosin poissulkemiseksi täytyy mennä gynelle, joka ultraa.

Jos kipulääkkeet ei auta mutta haluatte yrittää raskautta niin ettei kierukkakaan sovi, kannattaa pyytää resepti lihasrelaksantteja. Kohtu on lihas, ja kipu yleensä seurasta kohdun kouristelusta. Lihasrelaksantti rentouttaa lihaksia. Rauhoittavat auttavat myös monilla naisilla, eikä ole mikään häpeällinen tai paha asia syödä niitä menkkakipuihin -kovat kipulääkkeet tai lihasrelaksantit koukuttavat ihan yhtä lailla, mutta kukaan ei koukutu parin menkkapäivän lääkitysten takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä