Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehkä hölmö kysymys mutta onko sopimatonta lapsen ja vanhemman leikkiä "kielet yhteen" leikkiä?

Vierailija
27.03.2017 |

Lapsi on päiväkodissa innostunut kaverien kanssa leikkimään "kielet yhteen" eli koskettamaan höpömielessä kielellä kaverin kielen kärkeä. Nyt lapsi on muutaman kerran halunnut minunkin kanssani leikkiä sitä, mutta olen vain sanonut ettei tehdä niin. Ei ole tuntunut sopivalta eikä pöpöjen tarttumisenkaan kannalta fiksua.

Lapsen mukaan "Pirkonkin äiti on tehnyt niin, miks sää et". Jotenkin se vaan tuntuu vähän sopimattomalta, vaikka tiedänkin että se on vain höpöleikkiä eikä mitään suutelua tai seksuaalista.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mekin leikittiin tota pienenä kavereiden kanssa :D sitkun kielet koski niin huudettiin "Hyyiii yyööök!" ei siinä kyllä mitään seksuaalista ainakaan ollut. Lapsen kanssa en leikkisi koska en vaan halua.

Meillä tuo leikki oli vähän kuin rohkeustesti, se tuntui niin ällöttävältä kun kielen kärjet koski toisiaan 😂😂 vieläkin muistan sen tunnun, iyh!

Ja lisäyksenä vielä etten ole ikinä kielareita kenenkään kanssa harrastanut, eikä kyllä tee mielikään! :D

Vierailija
22/37 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei!! Pöpöt, karie ja muu jaska!!

Ainoa kenen kanssa kielet voi yhteen laittaa on oma puoliso.

Pelkkä ajatus kielimässä lapsen kanssa.. ei ei ja ei!! Ja kieltäisin muksua ylipäänsä kielimästä ketään!!

Ohoh, no nyt lipsahti sitten toiseen ääripäähän :D "Naimisiin pitää ensin menemän, ennenkuin voi suuteleman toista".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ämmät antaa koirien nuolla naamaansa ja täällä ne samat ällökkeet ulisee kuinka lapsen kanssa pusuttelu on jotenkin moraalisesti väärin. Hah hah haa.

Eipä ollut kyse pusuttelusta vaan jostain ihme kielileikistä. Koitas nyt vähän rauhoittua säkin.

Jaa, kyllä täällä moralisoidaan jo pusujen antamista lapselle.

En rauhoitu. Mene nuoleen sen koirasi kanssa, mä annan lapselleni suukon.

Ok, jos saat se kiinni. Mä ainakin pelkäisin tuollaista keuhkoajaa. Ja koiraakaan ei ole.

Kauhea tarve sulla kommentoida. Täällä on ollut oksettavia ketjuja kissan kanssa nuolemisesta ja koiran kanssa nuolemisesta, ja samaan hengenvetoon nämä ämmät tulee sanomaan kuinka lapselle pusun antamisessa on jotain väärää.

Mene pois.

Vierailija
24/37 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä liitä tuota seksuaalisuuteen millään tavalla, mutta opettaisin kyllä lapselle kielen olevan niin henkilökohtaista aluetta että minusta toisen kielen koskettaminen ei tunnu mukavalta ja sopivalta. Sen lisäksi esim. päiväkotikavereiden kesken siihen liittyy riski saairastua.

Vierailija
25/37 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tarhoissa olevilla lapsilla on yleensäkin kauhea tarve kosketella ja näytellä sukupuolielimiään ja tehdä muutakin tälläistä sairasta. Mikä lie apinakäytös vahvistuu kun lapset tarhataan.

Eskarissa huomasi ketkä oli olleet tarhassa ja ketkä ei, kun nämä tarhatut lapset oli niitä joilla oli tarvetta tunkea vessoihin leikkimään omituisia leikkejä.

Itse en lastani tarhaisi, ihan tuosta( kin) syystä

Vierailija
26/37 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vittu teitä vaivaa että pussailette lastenne kanssa??? HYI HELVETTI!!!! Vittu te ootte kaikki sairasta sakkia, saunan takana on vielä onneksi tilaa... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
27/37 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, tarhoissa olevilla lapsilla on yleensäkin kauhea tarve kosketella ja näytellä sukupuolielimiään ja tehdä muutakin tälläistä sairasta. Mikä lie apinakäytös vahvistuu kun lapset tarhataan.

Eskarissa huomasi ketkä oli olleet tarhassa ja ketkä ei, kun nämä tarhatut lapset oli niitä joilla oli tarvetta tunkea vessoihin leikkimään omituisia leikkejä.

Mä ja kaverini täysin kotihoidettuina 80-luvun lapsina kyllä leikittiin just tuota ällökielileikkiä. Omat päiväkodissa olevat lapseni tietävät karieksesta eivätkä kielittele.

Vierailija
28/37 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vittu teitä vaivaa että pussailette lastenne kanssa??? HYI HELVETTI!!!! Vittu te ootte kaikki sairasta sakkia, saunan takana on vielä onneksi tilaa... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kannattaa varoa myös lapsen halaamista.

Vierailija
29/37 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ja kaverini täysin kotihoidettuina 80-luvun lapsina kyllä leikittiin just tuota ällökielileikkiä. Omat päiväkodissa olevat lapseni tietävät karieksesta eivätkä kielittele.

Joopa joo.

Vierailija
30/37 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varoa myös lapsen halaamista.

Ääliö! Karies ei tartu halaamalla!

Mikä sua vaivaa?

Vierailija
31/37 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei!! Pöpöt, karie ja muu jaska!!

Ainoa kenen kanssa kielet voi yhteen laittaa on oma puoliso.

Pelkkä ajatus kielimässä lapsen kanssa.. ei ei ja ei!! Ja kieltäisin muksua ylipäänsä kielimästä ketään!!

Puolisoltahan ei voi saada pöpöjä, kariesta ja muuta jaskaa.

Vierailija
32/37 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sopimatonta, mutta itse en leikkisi karieksen takia ja myöskin koska en jaksa enää yhtään ekstra tautia, aargh. Sanoisin syyksi saman kuin miksi emme laita toisen hammasharjoja suuhun tai juo samasta lasista (eli hammaspöpöt siirtyy).

Vierailija
33/37 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi keksivät "häpyhuulet yhteen -leikin" siellä Porvoossa...

Vierailija
34/37 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karieksen lisäksi on myös herpes monilla lapsilla ja eihän sitä omiinsa halua jos sitä ei ennestään ole.  Eli ei pusuja tarhassa eikä muuallakaan suulle kenellekään.  Piste.  Lisäksi tarhassa monilla on flunssa tai muu

tarttuva tauti, siellä tarttuu muutenkin niin helposti taudit.

Vierailija
35/37 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli kirjoitti:

Seuraavaksi keksivät "häpyhuulet yhteen -leikin" siellä Porvoossa...

Tai "kieli ties minne"-leikin

Vierailija
36/37 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ämmät antaa koirien nuolla naamaansa ja täällä ne samat ällökkeet ulisee kuinka lapsen kanssa pusuttelu on jotenkin moraalisesti väärin. Hah hah haa.

Ämmät?

Ymmärrätkö, että sinun perheessäsi tuollaisen sanan käyttö on normaalia, mutta fiksumpien ihmisten joukossa ei ole. Käytä jatkossa sanaa naiset, niin vaikutat edes hieman kohteliaammalta. 

Vierailija
37/37 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä yhtään tuota karieksesta vouhottamista, kun kuitenkin nykyisin lasten hampaatkin pestään kahdesti päivässä ja sen karieksen tosiaan voi saada kerratsa jostain, niin musta on ihan toivotonta sitä vältellä! Miettikää nyt hei haloo että kuinka paljon ne lapset siellä tarhassa tai missä tahansa muussakin kerhossa pistää suuhunsa pienestä pitäen IHAN KAIKEN, kaiken mitä muut lapset on nuollut sitä ennen ja vaikka kuinka itse välttelis ettei syö samalla lusikalla niin kyllä varmasti jonkun toinen kersa on.

Ja tuosta kielileikistä, niin joo , en leikkis itse lapsen kanssa, mutta se mitä ne siellä tarhassa kaverin kanssa touhuaa niin ihan sama. Leikkiä se vaan on. Ja jos joku vanhempi leikkii, niin siitä vaan. Ei kuulu mulle.