Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon teillä jäisi säästöön 2400€ nettopalkasta?

Vierailija
26.03.2017 |

Ihan vertailumielessä olisi kiinnostava tietää. Jos palkkanne poikkeaa tuosta paljon, niin arvioikaa paljonko jäisi JOS saisitte tuon.

Kommentit (185)

Vierailija
81/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin. 1800 €.

Vierailija
82/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se 1800, riippuen kuukaudesta. Olen saanut jo nyt säästettyä muutamassa kuukaudessa palkasta sen 6000 euroa. Tosin sille rahalle on käyttöä myöhemmin, mutta osaan siis säästää ja kituuttaa pienillä kuluilla. Tulisin toimeen vielä pienemmilläkin rahoilla, mutta tuhlailen kerran viikossa työpaikkalounaaseen ja alkoholiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on nettotuloni.

Menot (/kk):

vastike + lyhennys + korko 850

bensa 150

laskut keskimäärin (sisältää kaikki auton menot) 250

lääkkeet 50

Jää 1100 euroa, joista säästöön max 200. Tosin asuntolainan lyhennyksen voinee laskea säästöksi.

Vierailija
84/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on työmatka, jos siihen menee 300e kuussa? Vaikka mukaan laskisi auton kiinteät kulut eli vakuutukset sun muut (max luokkaa 150e), tulee tuosta 100litraa bensaa. Sillä ajaa noin 2000 kilometriä, eli 100km per päivä. Työmatka 50km suuntaansa?

Minulla työmatka on 53 km suuntaansa enkä pidä tätä mitenkään poikkeuksellisena. Ja ihan Uudellamaalla asutaan. Asumisen jälkeen työmatkoihin palaakin eniten rahaa, mutta silti jää n. tonni kuukaudessa säästöön. Parempi työpaikka kaukana kun ei töitä ollenkaan.

85/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laina 400e kuussa, vastike 300e, ruoka(oma ja koiran) n. 200e,  laskut 50e, muut menot 100e. Eli siis mulle jäisi 2400 netosta käteen 1350e.

Vierailija
86/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellä kulurakenteella olisin tuollaisen 500e/kk pakkasella. Eli jos palkka noin paljon putoisi, täytyisi tapahtua jotain näille elämiskustannuksillekkin. 

Vierailija
87/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 10 v. sitten tienasin tuon verran, säästöön pistin ehkä keskimäärin 300/kk.

Nykyään peruspäivärahalla. Yritän säästää matkaa varten. Tuntuu siirtyvän hamaan tulevaisuuteen.

Vierailija
88/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni vähintään

Vierailija
89/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 säästöön talletustilille ja siitä sitten pari tonnia osakkeisiin aina kun tonneja on muutama kasassa. Lisäksi 500 säästöön asuntolainaa maksamalla.

Vierailija
90/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraan 400, elämiseen 400 ja laskuihin ym. 200, joten 1400 jäisi säästöön. Käyttäisin kuitenkin osan matkusteluun. Olen opiskelija, joten tällä hetkellä elän opintorahalla, säästöillä ja lainalla n. 600-700€/kk.

Vierailija
91/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten saatte noin paljon säästöön. Minulla netto 2600. Saan säästöön max 300 e, vaikka en ole tuhlaileva.

Vastike ja laina on liki 800 e. Minulla on auto, se tietty maksaa. Ja kaksi teiniä.

En yhtään tiedä, mistä voisin säästää, jos en haluaisi alkaa ihan köyhäilemään. Emme syö sisäfilettä, eikä minulla ole edes Rakennekynsiä eikä käsilaukutkaan maksa edes satasta - eläminen vain maksaa.

Joo, en ymmärrä minäkään näitä 1000 euroa säästöön -tyyppejä. Ihan kivahan se on, mutta miten yksinkertaista elämää he oikein elävät? Kyllä lapsiperheessäkin rahaa menee joka kuukausi myös yllättäviin menoihin. Ei ole kuukauttakaan, ettei menisi rahaa johonkn "ylimääräiseen", mutta silti pakolliseen. Ja ihan järkevä rahankäyttäjä minäkin olen.

Vierailija
92/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko meidän sosiaaliturva liian hyvä kun ihmisten kulut on näin pienet että muutamia satasia?

Jos asia sinua kovasti ahdistaa, niin ryhdy poliitikoksi ja ala kiristää köyhien ihmisten elämää entisestään. Saat siitä varmasti kiksejä.

Vierailija
93/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään tonni  jäisi säästöön eli menisi sijoituksiin.

Vierailija
94/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuminen ratkaisee paljon. Jos ostaa perheasunnon Helsingistä kohtuulliselta alueelta, niin se maksaa vähintään 500.000€. Lainojen lyhentämiseen menee jo tuo 2.400€/kk.

Tuttavani osti Outokummusta yksiön, hinta 18.000€ eli 600€/neliö. Asuntolainaa hän maksaa vain 150€/kk.

Asuminen on ehkä halpaa, mutta pääseekö siitä ikinä eroon?

Vierailija
95/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo 2400e/kk jos puolisokin töissä. Jos puoliso ei töissä niin epäilen vahvasti että tuolla summalla selvittäisiin kuukauden menoista.

Vierailija
96/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200e/kk. Nyt nettopalkka 1600e ja säästöön laitan 350e-400e/kk eli silloin säästöön jäisi myös se yli menevä osa eli 800e+ 350-400e.

Vierailija
97/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten saatte noin paljon säästöön. Minulla netto 2600. Saan säästöön max 300 e, vaikka en ole tuhlaileva.

Vastike ja laina on liki 800 e. Minulla on auto, se tietty maksaa. Ja kaksi teiniä.

En yhtään tiedä, mistä voisin säästää, jos en haluaisi alkaa ihan köyhäilemään. Emme syö sisäfilettä, eikä minulla ole edes Rakennekynsiä eikä käsilaukutkaan maksa edes satasta - eläminen vain maksaa.

Joo, en ymmärrä minäkään näitä 1000 euroa säästöön -tyyppejä. Ihan kivahan se on, mutta miten yksinkertaista elämää he oikein elävät? Kyllä lapsiperheessäkin rahaa menee joka kuukausi myös yllättäviin menoihin. Ei ole kuukauttakaan, ettei menisi rahaa johonkn "ylimääräiseen", mutta silti pakolliseen. Ja ihan järkevä rahankäyttäjä minäkin olen.

Ne on ne pienet kiinteät menot. Me syödään kyllä sisäfielttä ja kotimaista villiä kalaa. Meillä ei ole järkyttävän kokoista uutta taloa, vaan vaaatimattomampi ja itse rempattu, iphoneja vaan max 200 euron luureja prepaidilla, fillarit yms harrastusvälineet hankitaan käytettynä, reissataan autolla (2kpl nyt 10v vanhoja) pohjoismaissa eikä lennetä thaimaahan kerran vuodessa tms.

Sitten siitä perheen 4600 nettotulosta vaan jää puolet ylimääräiseksi. vaikka on tehty mitä haluttu ja asuttu mukavasti.

Mitä yllättäviä menoja on alakouluikäisen perheessä?

Viime vuodelta tulee mieleen vain lapsen tanssiryhmän lopettaminen ja piti siirtyä ryhmään jolla harkat 2x vko, eli maksu tuplaantui, satasesta kahteensataan, hui kauhistus.

Vierailija
98/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla netto 2500. Normikuukautena tavanomaisten menojen jälkeen jää n. 1000e. Eli kaiketi jäisi 900 jos netto 2400.

Vierailija
99/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän suurin osa meistä tonnin säästäjistä ole lapsettomia. Mulla esim jäisi sen tonnin säästön jälkeenkin noin 300e kuussa ihan turhuuteen joka kuukausi. On siinä tuhlattavaa ihan tarpeeksi.

Vierailija
100/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka eivät säästä edes siinä vaiheessa kun siihen olisi mahdollisuus (ei vielä lapsia, kahta autoa) ovat kyllä vähän sinisilmäisiä ja turhan luottavaisia tulevaisuuden suhteen mielestäni.

Itse olen nyt 25-v ja aloittanut juuri työelämässä, joten tuollaisesta palkasta sen 1000€/kk saan säästöön osakkeisiin aika helposti nyt kun ei vielä vuosiin ole lapsia tai muita isoja kuluja. Tämä on mielestäni parasta aikaa kasvattaa osakesalkkua, joka turvaa pidemmällä tähtäimellä elämää ja antaa vapautta myöhemmin.

Eikä minun tarvitse kituutella. Kun pakolliset menot on ihan max. 1000€ luokkaa, niin siinä on vielä joka kuukaudelle 400€ ekstraa vaikka laittaisi tonnin säästöön.