Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon teillä jäisi säästöön 2400€ nettopalkasta?

Vierailija
26.03.2017 |

Ihan vertailumielessä olisi kiinnostava tietää. Jos palkkanne poikkeaa tuosta paljon, niin arvioikaa paljonko jäisi JOS saisitte tuon.

Kommentit (185)

Vierailija
41/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettoni on n. 2000e/kk.

Palkkapäivänä tililtä lähtee suoraan n. 900e edestä joka sisältää 450e vuokraa, 350e pankille lyhennystä jotta pääsin ulosotosta eroon, n. 100e sisältäen puhelinlaskun, puhelimen osamaksun, Spotifyn, netin.

Kävelen töihin, joten matkakortille lataan arvoa vaihtelevasti 30-50e.

Viikkobudjettina pidän satasta, jolla kustannan ruoan sekä baareilut tai muut tekemiset.

Sen lisäksi jätän 200e ylimääräisiin hankintoihin, vaatteisiin, kodinjuttuihin yms.

Loput säästöön, eli n. 400-500e.

Vuoden päästä on laina maksettu pankille, niin saan säästöön vielä +350e.

Jos nettoni olisi 2400e, niin säästöön menisi per kuukausi 1200e.

Saisin varmaan enemmänkin säästöön, mutta olen koko aikuisikäni elänyt ulosoton viedessä kolmanneksen palkastani, niin nyt kun käteen jää  paremmin rahaa niin en tahdo elää turhan niukasti.

Ei lapsia, asutaan miehen kanssa kaksin vuokralla pk-seudulla.

Vierailija
42/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettona 1200€, laskujen jälkeen jää käyttöön 300€ ja 300€ laitan säästöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yhteiset nettotulot noin 5.200€. Ei siitä juuri jää säästöön. Asumiseen menee kaikkineen n. 2.000€. Rahastoihin pannaan muutama satanen, mutta kyllä loput katoaa kaikkeen muuhun. Joka kuukausi on ylimääräistä. Juuri maksoin autovakuutuksen n.1000€ ja ensi kuussa on muut vakuutukset könttänä .liki kaksi tonnia.

Kun ollaan perhelehden kedkustelupalstalla, olettaa kirjoittajienkin olevan lapsiperheellisiä. Ilmeisesti näin ei sitten olekaan.

Miksi aina pitää olettaa tuntemattomista ihmisistä/ ihmisryhmistä (esim. etninen tausta) jotain? Olisi varmaan helpompi elää ilman ennakkokäsityksiä ja esimerkiksi tutustua ihmisiin ilman oletuksia tai lukea vauva.fi keskustelupalstaa ilman ennakkokäsitystä. Tuo sinunkin oletus perustuu vain siihen, mitä ihmisen "pitäisi" olla: kaksi lasta (mielellään tyttö ja poika), insinöörimies, se farmari volvo, omakotitalo uudehkolta alueelta jossa tontit postimerkin kokoisia, punainen tupa ja perunamaa.

Terveisin lapseton 26v nainen

Vierailija
44/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten saatte noin paljon säästöön. Minulla netto 2600. Saan säästöön max 300 e, vaikka en ole tuhlaileva.

Vastike ja laina on liki 800 e. Minulla on auto, se tietty maksaa. Ja kaksi teiniä.

En yhtään tiedä, mistä voisin säästää, jos en haluaisi alkaa ihan köyhäilemään. Emme syö sisäfilettä, eikä minulla ole edes Rakennekynsiä eikä käsilaukutkaan maksa edes satasta - eläminen vain maksaa.

Paljonko syydät rahaa teineille? MInulla myös kaksi teiniä, eivätkä saa kuin viikkorahan. Ovat hyvin keksineet itse laillisia ansaintakeinoja ja ovat säästäväisiä. Poika osti itselleen tietokoneen, itse säästämillään rahoilla. Nyt kinuaa siihen nettiä, mutta saa toistaiseksi käyttää puhelimensa nettiä siinä koneessaan. Minä en ole mikään käteisautomaatti. Viikkorahan pitää riittää ja sen eteen pitää jotain tehdäkin. Ekstraa saa sitten muualta kun tekee töitä. Keväällä tulee taas sukulaismiehen maatilalla hommaa, talven ovat vahtineet lapsia milloin missäkin. Keräävät pulloja ja tölkkejä. Seurakunnan lastenleireillä käy toinen avustajana ja saa pientä palkkaa. Viime kesänä pesivät sukulaisvanhuksen matot ja saivat siitä rahaa.

Mulla jää säästöön kuukaudesta ja tuloista riippuen 150-1000e rahaa. Kevät-kesällä teen pitkää päivää ja tulot on isommat. Talvella teen vähemmän ja tietysti palkkakin on pienempi.

Meiltä on pitkä matka kaupoille. Ehkä se vaikuttaa rahan säästöön jäämiseen, kun jokaista päähänpistoa ja mielitekoa ei voi toteuttaa heti. Moni tarpeellinen ostos onkin muuttunut tarpeettomaksi siihen mennessä kun viimein on aikaa lähteä ostamaan, säästyipä nekin rahat.

Vierailija
45/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioiko vastaajat sen, että esim. opiskelija ei saisi enää asua halvassa opiskelija-asunnossa ja asumistuki jää pois. Sama juttu työttömillä, muut tuet ja etuudet jää pois. Kaikesta joutuu maksamaan täyden hinnan (mm. matkustaminen ja lasten päivähoito). Ei tuosta silloin niin paljon jää käteen.

Itsellä menee asumiseen n. 1400 €, pakolliseen työmatkailuun n. 300 €, lasten koulumaksuun n. 100 € ja lasten matkakortteihin 50 € kuukaudessa. Tämän jälkeen lähdetään laskemaan ruoka-, vaate-, vakuutus-, harrastus-... -kuluja. Tarkalla budjetilla saattaisin päästä tuohon 2400 € keskimäärin.

Vierailija
46/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

600-1000 euroa.

Vierailija
47/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on työmatka, jos siihen menee 300e kuussa? Vaikka mukaan laskisi auton kiinteät kulut eli vakuutukset sun muut (max luokkaa 150e), tulee tuosta 100litraa bensaa. Sillä ajaa noin 2000 kilometriä, eli 100km per päivä. Työmatka 50km suuntaansa?

Vierailija
48/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan elämäntyylistä, minkä verran rahaa kuluu. Jos karkeasti laskee, että kumpikin käy lounaalla ravintolassa ja kerran viikossa yhdessä brunssilla ja illallisella, niin noin 200€ viikossa siihen menee eli 800€/kk. Lisäksi käymme RSO:n ja Tapiola Sinfoniettan konserteissa, ostamme taidetta, matkustelemme.

Jos ei ole ihan pakko, niin näistä elämäniloista emme luovu. Mielummin mukava elämä kuin paksu osakesalkku. Asuntolainan maksaminen riittää sijoituksiksi.

Vierailija
49/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten saatte noin paljon säästöön. Minulla netto 2600. Saan säästöön max 300 e, vaikka en ole tuhlaileva.

Vastike ja laina on liki 800 e. Minulla on auto, se tietty maksaa. Ja kaksi teiniä.

En yhtään tiedä, mistä voisin säästää, jos en haluaisi alkaa ihan köyhäilemään. Emme syö sisäfilettä, eikä minulla ole edes Rakennekynsiä eikä käsilaukutkaan maksa edes satasta - eläminen vain maksaa.

Siis kun asuminen ja 300 euron säästöt otetaan pois, niin saat palkastasi menemään 1500 kuussa. Kannatais ihan pikkasen vilasta, mihin ne rahat häviää. Kyllähän tuollaisesta palkasta pitäisi enenmmän kuussa jäädä. Saathan niistä teineistä elatusmaksuja ja kenties vielä lapsilisääkin. Auton pitäminen ei välttämättä hirveitä maksa, jos ihan tavallisesta kottosesta kyse, etkä 24/7 kylillä p*llurinksaa pyöritä. 

Vierailija
50/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500-1800€ vähän kuukausista riippuen. 1500 eurolla elelisin jo varsin hulppeasti ja 1800 eurolla ihan normaalisti mistää tinkimättä.

Vierailija
51/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

500-600 tuosta jäisi. Toki enemmän saisi jäämään tiukemmalla budjetoinnilla, mutta itselläni on jo ihan kivasti säästöjä, niin tällä hetkellä keskityn enemmän nauttimaan kuin kituuttamaan.

Vierailija
52/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on työmatka, jos siihen menee 300e kuussa? Vaikka mukaan laskisi auton kiinteät kulut eli vakuutukset sun muut (max luokkaa 150e), tulee tuosta 100litraa bensaa. Sillä ajaa noin 2000 kilometriä, eli 100km per päivä. Työmatka 50km suuntaansa?

Töissä toisessa maassa. Pakko lentää, pakko olla kaksi asuntoa.

Vierailija
53/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800-2000e. Halpa asunto mahdollistaa edullisen elämisen.

Vierailija
54/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ollaan näistäkin kommenteista huomattu, niin asuntolaina + vastike on se suurin erottava tekijä ihmisten välillä. Sitten tulee auto ja lapset. Tosin asuntolainan maksu voidaan laskea myös säästöksi.

Jollakin voi olla vain 500€ vuokra ja toisella taas yli 1000€ laina + vastike. Siinähän se ero jo kasvaa. Sitten toinen kulkee julkisilla, kun taas autoilevalla kuluu keskimäärin satasia kuukaudessa bensaan, vakuutuksiin ja huoltoihin.

Eli jos haluaa säästää rahaa suoraan omaan käyttöön, niin asuntolainaerät minimiin ja auto pois. Sillä se hoituu.

Vierailija
55/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä menoilla 1400. Mut jos mä saisin palkkaa ton verran, niin kyl mä varmaan kans käyttäisin rahaa vähän enemmän. Eli sanotaan 1200.

Vierailija
56/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kun asuminen ja 300 euron säästöt otetaan pois, niin saat palkastasi menemään 1500 kuussa. Kannatais ihan pikkasen vilasta, mihin ne rahat häviää. Kyllähän tuollaisesta palkasta pitäisi enenmmän kuussa jäädä. Saathan niistä teineistä elatusmaksuja ja kenties vielä lapsilisääkin. Auton pitäminen ei välttämättä hirveitä maksa, jos ihan tavallisesta kottosesta kyse, etkä 24/7 kylillä p*llurinksaa pyöritä. 

Olen vilaissut ja olen laskenut, että jos oikein kituutan, niin pystyn elämään 1300 eurolla kuussa laskujen jälkeen. Mutta jos haluan joskus käydä ulkona syömässä ja hierojalla tai lasten kanssa leffassa, niin tarvitsen sen 1500-1600 e. Mutta en näitä joka viikko tee, ehä kerran kuussa.

Se, mihin tuhlaan, on naamatasvat, vitamiinit ja cafe latet. Mutta ei niihinkään mene kuukaudessa satasta enempää. Ankeata olisi, jos ei voisi koskaan ostaa sitä, mitä haluaa.

Aito on vanhanpuoleinen, joka vuosi tulee patin sadan korjaukset siihen.

En tiedä vaikuttaako asuinpaikka, mutta asun siis Helsingissä.

Teinit ovat vko-vko, en saa elareita. Lapsilisä menee eksän kanssa yhteiselle tilille, josta maksetaan harrastukset ja puhelimet tms.

Vierailija
57/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee töissä ollessa aikalailla tuo käteen, samoin miehellä. Yhteensä säästöön menee n. 800€/kk, mutta noita säästörahojakin ajoittain käytetään, seuraavaksi kylppäriremonttiin. Meillä on kolme lasta, kaksi autoa ja omakotitalo. Ei tarvitse ihmetellä mihin asioihin rahansa laittaisi...

Vierailija
58/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla juuri tuo netto. 400€ jää nyt keskimäärin säästöön.

Vierailija
59/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä mitä mies sattuisi sillä hetkellä tienaamaan. Jos ajatellaan että olisi työttömänä kuten nyt, niin pystyisin halutessani tuosta säästämään n. 1000e. Eri asia sitten haluanko elää kitsaammin vai leveämmin.

Vierailija
60/185 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuukausitasolla voisi jäädäkin, mutta pidemmän aikavälin säästöä tuskin ainakaan aluksi tulisi, koska maksaisin velkoja nopeammassa tahdissa pois ja tekisin hankintoja, jotka nyt odottavat aikoja parempia.

Ja jos tulotasoni pysyisi tuollaisena tai nousisi, ostaisimme asunnon, jonka seurauksena kaikki ylimääräinen menisi lainanlyhennyksiin.