Kuinka paljon teillä jäisi säästöön 2400€ nettopalkasta?
Ihan vertailumielessä olisi kiinnostava tietää. Jos palkkanne poikkeaa tuosta paljon, niin arvioikaa paljonko jäisi JOS saisitte tuon.
Kommentit (185)
600e jäisi säästöön, 500e käyttäisin ruokaan ja muuhun päivittäisiin menoihin, loput lainaan ja laskuihin. Nyt tulot 1400e/kk.
Olen tienannut tuon verran. Jäi 200€/kk säästöön ( joo, tuhlailim aika surutta kun oli kerrankin melko hyvät tienistit )
No mulla menee 2000e:n nettopalkasta 150e säästöön suoraan tilipäivänä, eli ainakin sen verran. Mulla on myös tapana siirtää säästötilille kaikki rahat käyttötililtä tilipäivää edeltävänä päivänä. Nyt tosta 2000e:n palkasta yleensä jää siirrettäväksi 100-200e, niin jos nettopalkka olis 2400e niin siitä jäis 500-600e plus se 150, eli 650-750e.
240€/kk. Olen orjallinen 10% säästäjä. Kaikki muu ylimääräinen menee matkusteluun.
Ei jäisi, mitään. Palkka käteen nyt reilu 3000.
Nykyisillä kuluilla ottaisin takkiin eli -1200e 😬😬😬
Olen opiskelija, saan opintorahaa noin 300e kuussa, josta maksan kaikki menoni. Joten arvioisin että minulla jäisi noin 2000e säästöön jos saisin tuon verran.
Jos ajattelisin että saisin tuon verran käteen kuukaudessa työstäni, pyrkisin säästämään ainakin 1000e/kk. Tosin ostaisin varmaankin silloin tällöin jotain kivaa ja reissaisin, joten ehkä 500e olisi myös ihan hyvä summa. Sekin tosin riippuu onko lapsia, asuuko vuokralla, onko lainoja, auto, asuuko yksin etc... Minä siis asun kahdestaan mieheni omistamassa asunnossa, ei lainaa ja meillä on yhteinen uusi auto.
Mies tienaa juuri tuon verran. Säästöön jää noin 600 euroa kuussa vaikka tuolla palkalla elää hänen lisäksi käytännössä myös minä ja vauva.
Mulla nyt netto 2200€ ja säästöön jää noin 500€. Eli 700€ jäisi tuosta. Toki jos tulot nousis, niin saattaisi elintasokin nousta.
Tuhlaan rahaa, joten jää 0 euroa tai 400 e, kun asuntolainan lyhennys lasketaan säästöksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vertailumielessä olisi kiinnostava tietää. Jos palkkanne poikkeaa tuosta paljon, niin arvioikaa paljonko jäisi JOS saisitte tuon.
Tuhat euroa
Vähän vähemmän saan kuukaudessa, siitä jää n. 1000 €/kk säästöön mitenkään yrittämättä.
500 jäisi säästöön. Siis asuntolainalyhennyksen lisäksi.
Vuokrani on alle 300 e/kk ja tällä hetkellä käytän joku 600 e/kk peruselämiseen (vuokra, ruoka, sähkö, puhelin, netti, matkakortti...) joten kyllä tosta aika reippaasti jäis. Tälleen yksin asuvana opiskelijana eläminen on kuitenkin aika halpaa (monilla tietenkin vuokra vie ison osan tuloista mutta mulla sekin on poikkeuksellisen pieni).
Tonni jäisi säästöön. Ai että. Nykypalkastani jää just ja just 500 e :( No tekeehän tolla pari-kolme ulkomaan reissua vuodessa joten ei passaa valittaa :)
Nykykulutuksella saisin säästettyä jopa 1500e, mutta epäilen että noin suuri nousu tuloissa aiheuttaisi myös menojen kasvun.
1500e