***syyskeijujen keskiviikko***
Kommentit (28)
Menipä pitkään, etten päässyt tänne Vauva-palstalle. Aina vaan ilmoitti, että " Järjestelmässä tapahtui virhe" . Oliko kellään sama ongelma?
Mauki, tosi suuret pahoittelut sinulle. Kyllä sinua nyt todellakin koetellaan. Toivottavasti seuraava kerta on onnekas ja saatte oman nyytin syliin!!!
Kerttu, nuo liitoskivut tuntuu siis minun käsityksen mukaan VAIN emättimessä tai häpyluussa, niillä main. Luulenpa että moni sekoittaa nuo liitoskivut reipäisykipuihin, jotka siis tarkoittaa sitä, että kohdun kannatinjänteet venyy ja se aiheuttaa kipua. Ja nuo reipäisykivut tuntuu siis kohdun sivuilla eli alamahalla. Liitoskivut on pahimmillaan sitä, ettei tahdo pystyä kävelemään, kun alapäähän sattuu niin kipeästi. Itsestäkin tuntui kuopuksen loppuraskaudessa, että pitäis olla kainalosauvat, kun liikkuminen teki niin kipeää. Synnäriltä sain sellaisen ohjeen, että takaperin kävely voi olla helpompaa ja kyllä se täällä kotioloissa toimi ;-). Nyt olen täältä palstalta lueskellut, että liitoskipuihin voi saada apua fysioterapeutilta, akupunktiosta ja olikohan vielä joku muu keino. Mulla nuo liitoskivut kuopuksen raskauden viimemetreillä kesti onneksi vain n. viikon. Ilmeisesti vauva vaihtoi asentoa ja kipu katosi. Toivon vaan, että tässä raskaudessa vältyn pahoilta liitoskivuilta.
Mutta nyt lukemaan muita viestejä, kun vasta tänne palstalle pääsin.
neronja rv16+3
tänään ollaan vaan maattu :) päätä särkee jo ties kuis monetta päivää.
esikoisella taas lämpöä, viime viikolla lääkärissä tutkittiin perinpohjin ja mitään ei löytynyt. On vaan sitkeä viirus.
Eilen täällä jo kertoilin niistä mun neuvolaverikokeista, kyllä ne vaan jotenkin päässä pyörii ett miksi pyydettiin uusi näyte :( Mutta tänään järkeilin kummiskin, että jos olisivat halunneet uuden mahdollisen positiivisen totemiseksi, niin eiköhän terkkarikin olis jo aiemmin soittanut mulle ja pyytänyt tulemaan verikokeeseen ja eiköhän sieltä spr olisi ilmoitettu tulos neuvolaan......kun nythän ei ollut mitään tulosta vaan pyyntö uudesta näytteestä....Hoh hoijjaa, katsokaa miten hysteerinen olen :)
Prismassa käytiin aikaan kuluttamassa nyt illalla, kohta mennään saunaan.
susanna rv 15+4
Ihan ekana Kertulle: Kyllä ne liitoskivut tuntuu juuri häpyluissa (ja emättimen seudulla). Mulla näitä on ollu aikasessa vaiheessa joka raskaudessa. Alavatsan kivut ovat taas kohdun kasvamisesta johtuvia.
Ja sitten omaa napaa: Mä näin viime yönä unta, että veljeni vaimoineen saavat vauvan kesällä. Soittelin sitten tänään veljelleni ja heille olis vauva tulossa myöskin syyskuussa. Jännä sattuma. Heidän esikkonsa ja meidän kuopus ovat syntyneet myös aika samoihin aikoihin. Ikäeroa näillä serkuksilla on pari kuukautta veljen pojan hyväksi. Nythän ikäeroa olisi tulossa vajaa kuukausi meidän antiaisen hyväksi. Ihan kiva, kun on taas serkukset samanikäisiä.
Mä odottelen täällä malttamattomana rakenneultraa, joka on ensi viikon tiistaina. Sitten mun laskettu aika siirtynee syyskuun puolelle (neuvolan mukaan on 30.8.). Ja muutenkin on kiva nähdä natiainen ihan ekaa kertaa. Oulussahan kun ei muita ultria kunta tarjoa. Saa nähdä kuinka ne siellä ultrassa pulttaa, kun mun tarvii ottaa tuo 2v kuopus mukaan. Vaan eipä voi mitään. Onhan tuo tyttö ollut mukana myös neuvolassa ja neuvolalääkärilläkin, kun ei ole hoitomahdollisuutta päivisin.
Mun olo on ollut suht' hyvä. Väsymys on edelleen melko rankkaa, mutta muuten ei erikoisempia. Vatsavaivat on taakse jäänyttä elämää. Niiden syyksi paljastui vehnäallergia. Eli nyt opettelen katsomaan kaikki etiketit kaupassa ja arvatkaa vaan kuinka monessa paikassa on vehnää. Huh huh...
Ja vielä lopuksi pahoittelut keskenmenon saaneelle (enpä nyt muista enää nimimerkkiä). Toivottavasti tuhiseva nyytti löytää sinne teidänkin syliin vielä...
T. Költtänä ja natiainen 17+0 (kohta mennään jo puolessa välissä)
Help Keijut!!
Onko teillä turvotusta nilkoissa? En ole aikaisemmissa raskauksissa kärsinyt turvotuksista, mutta nyt muutamana iltana on ollut nilkat jonkin verran turvoksissa, onkohan se normaalia? Olen kyllä viimeisen reilun viikon ístunut pääosin vain autossa kun olen joutunut olemaan työreissuissa, voisiko se vaikuttaa?
Nlan täti on lomilla, joten ei voi sieltäkään tarkistaa.
Panikoiva Ruusunen ja pikku ruu 14+5.
Mä olen huomannut parina iltana että mulla on pohkeissa turvotusta. Mainitsin siitä neuvolassa niin täti kehotti tekemään vartin kävelylenkin päivittäin että lähtee nesteet liikkeelle.
rv 16+2
[color=Green]Maukille tsemppiä ja pahoittelut minultakin! :(
Itselleni on kuulunut tänään tavallista etovaa. Tosin illalla alkoi kumma kipu koiria ulos viedessäni, aivan kuin jokin olisi repäisty vatsasta. Esikoinen on siis masussa enkä tunnista kipua, ei muistuta kuitenkaan menkkakipuja eikä ole vuotoja. Vihlovaa ja ajoittain ilmenevää, tavallaan tuntuu siltä kuin suolisto olisi mutkalla ja ilmakupla jumissa. Outo tunne, ehkä vain miltä tuntuu eli tavallista pahempi närästyskohtaus. ;) Äsken en meinannut päästä vuoteesta ylös ja mies komensi minut lepoon, hemmotteli tekemällä hyvää ruokaa. Kipu on vasemmalla alavatsassa. Olisiko repäisykipua tms.? Harjoitussupistuksia ei ilmeisesti kuitenkaan vielä..?
Ittalle kiitos pari päivää sitten hengästystiedoista, minulla edelleen mutta aavistuksen vähenemään päin. Päivätorkkujen tarvekin on vähentynyt.
Kaikille mukavaa loppuiltaa!
Orenji & tikru 13+2[/color]
Tulin nyt vielä kirjoittelemaan ennen nukkumaan menoa päivän kuulumiset...
(.): tänään oli tosiaan tuo np-ultra ja siellähän ne tuplat köllöttelivät päällekäin sydämet kovasti sykkien ja käsiään heilutellen. Varsinkin päälimmäinen kaveri B, oli sangen vilkas liikkeissään =) Kaverukset näkyivät tosi hyvin, lääkärikin totesi, että harvoin saa kaksosista näkyviin niin hyvää kuvaa, kun yleensä toiselta näkyy pää ja toiselta vartalo...totesin vaan että tykkäävät vissiin poseerata! ;) Olivat melkein 70mm pitkiä, vastasivat viikkoja melkein täysin ja niskaturvotus jäi reilusti alle 3mm. Eli kaikki siltä osin hienosti.
Ainoa mutta on nyt se, että istukoita on vain yksi eli ovat kiinni samassa istukassa. Tämä puolestaan tarkoittaa sitä, että ovat vasten alkutietämystä identtiset kaksoset eikä eri munaiset niin kuin luultiin. Tulossa on siis kaksi poikaa tai kaksi tyttöä. :)
Yhden istukan raskaus on aina vähän enemmän riskiraskaus ja riski ennenaikaisuuteen kasvaa vielä vähän verrattuna kahden istukan raskauksiin / eri munaisiin kaksosiin. Useimmiten kaikki sujuu ihan hienosti, mutta siihen täytyy kuitenkin varautua, että jotain vaikutusta raskauden kulkuun tällä voi olla. Tämä on kyllä yhtä yllätystä yllätyksen perään koko raskaus - mitähän vielä ;)
Toivotaan, että kaikki menee mahdollisimman hyvin ja olihan ne IHANIA!!!!! Saatiin tosi hyvät kuvatkin mukaan, niitä kelpaa esitellä :)
Ai niin, lopuksi lääkäri vielä totesi, että kannattaa varautua siihen, että " susta tulee kyllä hitsin iso jos 30 vkolle pääset" - thanks! :) (sanoi tuon siis ihan ystävällisessä mielessä eikä mitenkään inhottavasti)
Nyt täytyy varmaan hiipiä vielä suihkuun, hyvää yötä keijuille!!
:) elaine + papu ja ässä rv 13+1
Johan taas kevät kelin lykkäs.... :/ Lunta tupruttaa...
Maukille pahoittelut :( Jaksamista!!
Jes! kaikille joilla iloisia ultrakuulumisia. :D
Tsemppiä niille joilla pieniä tai suurempia huolia. Toivotaan parasta bd.
Itsellä vähän parempi olo. aamuisin jaksaa jopa vähän jotain siivoilla. Keittiö alkaa jo hahmottumaan sen kaiken p****n alta :))
Ylihuomenna on neuvolalääkäri. Pääsee taas kuuleen sydänääniä. IIIHANAA!!
Nyt kun jaksaa jotain touhutakin, niin jää tämä koneella istuminen aika vähille. Yritän mä aina käydä teidän kuulumisia lueskelemassa, mutta tuntuu ettei jaksa kirjottaa.
Ja aina jos paistaa aurinko niin me ollaan tytön kanssa ulkona semmonen kolme tuntia aamupäivällä. Sen jälkeen maistuu molemmille ruoka ja päikkärit.
Eilen ja tänään ollaan ihmetelty ku metsurit kaataa puita, se onkin ollu jännää.
Jees, mutta kolmen viikon pyykkivuori kutsuu viikkaajaa, kun ei ooaiemmin jaksanut. Löytää ne vaatteet sieltä kasastakin jos jaksaa kaivaa. Hih..
kirsikka rv 13+6 huomenna taas viikko täynnä jippii!!!