Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***syyskeijujen keskiviikko***

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkBlue]Onpa ulkona taas kylmä¿.sais se kevät jo oikeasti tulla!

Täällä olossa ei mitään uutta¿

Kerroin joskus aikaisemmin miehen vanhempien suhtautumisesta vauvauutisiin, kun eivät kommentoineet mitenkään. Eilen oli äiti antanut miehelleni marjoja minulle vietäväksi. Oli sanonut että pitää muistaa raskausaikana syödä terveellisesti:) Taitaa niistä sittenkin vielä kelvolliset isovanhemmat tulla kunhan tottuvat ajatukseen!

Oli eilen tullut uusia keijuja mukaan, tervetuloa.

Kerttu rv 13+ (neuvolan mukaan tasan 14) [color=DarkYellow][size=6]♥[/size]

Vierailija
2/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin huomenta vaan ja tervetuloa uusille Keijuille :)

Nyt pikasesti koneella. Tulin siis kysymään, keillä tuntuu jo harjotussupparit..? Mulla on alkanut tuntumaan päivittäin.. Onko tää siis joku normaalijuttu, joka vaan aikaistuu, mitä useampia raskauksia? Poikaa oottaessa tunsin ne aika myöhään, tyttöä jotain 25+ viikoilta eteenpäin. Ja nyt siis jo nyt.. Eilenkin illalla tuli muutama miltei peräkanaa, ei siis koske, mut epämukava fiilis alamahassa kyllä on.

-piias- rv 15+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piias...mulla ainakin on aina vaan aiemmin ja aiemmin alkaneet nuo harjoittelusupistukset...ja aina vaan myöhemmin vauvat syntyneet ;) Lue: Käynnistetty lopuks, joten enpä usko,että on mitään vakavaa,jos ei ole kovia kipuja! Tällä kerralla alkoi jo 12 viikolla ekat supistukset tuntua,mut ne kestää vähän aikaa eikä satu. Ehkä niihin osaa vaan paremmin kiinnittää huomiota ku ekalla kertaa!

Vierailija
4/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piiasille harjoitussuppareista, minulla alkoi myös toista odottaessani ne aikaisin 13-15 viikolla, rv 20 jälkeen jossain vaiheessa lääkäri käski rauhoittaa tekemisiä ynm mutta yli lasketun päästiin. Samoin kolmannesta alkoi supparit aika aikaisin. Tästä neljännestä ei vielä mitään ole mutta olen varma että viimestään rv 16 alkaa kohtu treenaamaan, tai sitten ei... luulen että riippuu myös vähän ikäeroista, että kuinka nopeasti se kohtu joutuu uudestaan sen lapsen kasvattamaan, edellisillä oli meillä se noin puolitoista vuotta ikäeroa eli aika nopeasti aina uudestaan raskaana. Älä huoli siis ihan normaalilta kuulostaa minusta. Voithan tietysti neuvolasta tarkistaa myös!

oma olo on aika " olematon" , huono olo väistyy, väsymys ei. ei liikkeitä ei isoa mahaa vielä. tuntisipa liikkeet tai kasvaisipa maha tai jotain :) istukka edessä joten en tule vielä viikkoihin mitään tuntemaankaan, kolmannen lapsen kanssa oli sama juttu. seuraaava neuvola vasta pääsiäisen jälkeen ja rakenneultra toukokuussa... huoh tätä odottamista. nyt ont osin alkanut alaselkä taas särkemään, tosi kurjaa.

meillä on poika ollut taas kipeä, keuhkorakkuloiden tulehdus, infektioastmaisena kaikki pöpöt menee aina keuhkoihin, keuhkoputkentulehduksia, kaameaa yskää jne. Huomenna taas töihin,no onneksi on vain kaksi päivää ja sitten on viikonloppu. Olen vähän ärtyinen täällä kun ollaan neljän seinän sisällä ja koskaan ei ole pirteä olo itsellä. vali vali :)

tuisku 13+

Vierailija
5/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan edelleen uutta ilmastointia, vastahan se on kuukauden ollut rikki. Voitte siis arvata, että on hyvä ilma täällä sisällä... Muutenkin raskausväsymystä, mutta tuntuu, ettei jaksaisi tehdä tasan yhtään mitään. Tavarat on pitkin lattioita, keittiö täynnä tiskejä ja työtkin tuossa huutelee tekemään. Plääh.

Oma olo on ihan jees, vauva innostui eilen potkuttelemaan oikein kunnolla, tunsin eniten liikkeitä tähän mennessä :)

Nyt en muista kuka valitteli pitkäkestoisesta päänsärystä eilen, mutta se voi johtua myös särkylääkkeistä eli olla särkylääkepäänsärkyä. Hassultahan se kuulostaa, mutta jos on ottanut paljon särkylääkettä, niin siitä voi tulla päänsärkyä ja ainoa konsti päästä eroon, on olla ottamatta lääkettä.

Harjoitussuppareita on saattanut muutama olla, en ole niin kiinnittänyt huomiota. Ekaa odottaessa niitä tuli vasta, kun la oli mennyt, viimeksi alkoivat joskus puolivälin tienoilla.

Täällä paistaa aurinko, mutta on kylmä. Sama juttu eilen. Aurinko huijaa aika tehokkaasti, kuvittelee, että ulkona vois olla lämpimämpi ja mitä vielä.

Hyvää vointia kaikille ja uusille tervetuloa!

Porenn ja Pimpula rv 16+2

Vierailija
6/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös melkein päivittäin vatsa kovettuu. Viimeksi tossa aamulla tuli ja tuntui tosi inhottavalta, mutta ei varsinaisesti kipeältä. Oikein pelästyin, koska aiemmissa raskauksissa niitä on tullut vasta puolen välin paikkeilla. No, täytyy kysellä niistä neuvolanlääkäriltä, joka on ens viikolla. Vaavikin on vilkas ja tosi ihanaa tuntea liikkeitä päivittäin. Liikkeet on jo kunnon liikkeitä, eikä mitään pientä kuplintaa.

Hei tänään pitkästä aikaa ainakaan näin aamulla ei päätä särje ollenkaan. Arvatkaa vain kuinka ihanalta se tuntuu niin monen päänsärkyisen viikon jälkeen.

Nyt poikia viemään ulos. Vaikka pakkasasteitakin on, niin aurinko mukavasti lämmitää. Kyllä se kevät tulee.. :)

Andoliniska + vauva-kirppu 14+4

Vierailija
7/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä iski koneelle viime viikolla sitkeä virus, ja päästiin siitä vasta eilen eroon. Eli en ole pahemmin tänne päässyt muiden syyskeijujen kuulumisia lukemaan. Mutta nyt siis taas täällä!:)

Harjoitussuppareista: mulla on kahdessa edellisessä raskaudessa ollut niitä jo viikoilla 14+, mutta tässä raskaudessa ei ole vielä tullut ainuttakaan. Saas nähdä, koskas alkavat...Ihan normaalisti on supistuksista huolimatta raskaudet edenneet, eli ajallaan ovat pojat syntyneet.

Liikkeitä en vieläkään tunne kunnolla, vaikka on kolmas raskaus ja edellisessä tunsin ne jo selvästi tässä vaiheessa. Pitäsi varmaan vaan olla yrittämättä tuntea niitä, eiköhän ne jossain vaiheessa taas ilmesty! Ainakin massu kasvaa hyvää vauhtia, niin eiköhän tuolla joku iloisesti liikuskele kaikesta huolimatta.

Voikaa kaikki hyvin,

Mäkimeirami rv 15+5

Vierailija
8/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tänä aamuna sitten kävin siellä vasta-aine verikokeessa, tuloksen saa viikon kuluttua. Täytyy yrittää olla sitä hirveästi ajattelematta, hulluksi tulee muuten.

Sen pikkupojan rokko varmistui eilen. Yritin miettiä ovatko omat poikani sitä sairastaneet, mutta en kyllä tiedä/muista. Minäkin olen voinut sairastaa sen lievänä ihan tietämättäni, kädet ristiin että näin on käynyt.

Olo ok muuten, päätä ei ole ihan hirveästi särkenyt pariin päivään.

Supistuksia tulee minullekin varmaan päivittäin, juuri näitä kun vatsa kiristyy ja tuntuu inhottavalta, muttei satu.

Mäkimeirami, minulla sama tilanne eli liikkeitä odottelen, pikkuisen jo mietityttää miksei niitä kuulu. Viikonloppuna tunsin liikkeitä ihan selvästi muutaman kerran, sen jälkeen taas ei mitään. Eilen yritin oikein heilutella mahaa että olisi tullut vastapotku mutta ei mitään.

No, voikaa hyvin kaikki ja kaunista päivää keijuille!

Tinah 16+3

Vierailija
9/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ongelmia näyttää muillakin olevan ku mulla.Tän päänsäryn kaa tulee hulluks,lääkäriltä sain panadol 1g,mut eipä se mitään auta.Ja sano että migreeniltä vaikuttaa.Kolmatta viikkoo jo koskee ja sunnuntai oli ainut pv millo ei oo koskenu.Ja tuo kirkas ilma kaikkee muuta ku auttaa siihen.Oon kyllä jo hätää kärsimässä tän kaa,kun tekee melkee toimintakyvyttömäks välillä.

Hiivaa taitaa kans joillakin löytyä.Kävin viime viikolla lekurissa kun 3krt hiiva kuukauden sisään ja sain lääkkeen bakteerivaginoosiin,5pvn kuuri zidoval emätingeeliä.Tää kyllä rupes heti tehoomaan.Jos jollakin tuntuu että sitkeesti vaa hiiva tulee vähän väliä niin suosittelen lääkärillä käyntiä.

Millonkohan ne pikku potkut rupeis tuntumaan.....että tietäis et kaikki on hyvin.Näitä tulehuksia ku on niin vähä pelottaa miten se nappula siellä pärjäilee.

Voikaa paksusti!

-Pepsi ja pikkunappula rv15+2

Vierailija
10/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kävin nyt siellä np-ultrassa ja löytyihän sieltä pienokainen,vilkas ja hyväkuntoinen =) Voi niitä onnen kyyneleitä minulta ja mieheltäni, kun niin kovin pelättiin pahinta..

Kaikki tosiaan oli hyvin ja omalla paikallaan, sukupuolta ei suostuttu kertomaan, sanottiin vain että itse pitää katsoa jos jotain näkee.Noh, eihän siellä jalkovälistä kyllä mitään erottanut, ehkä sitten rakenne ultrassa kun käymme 4d. Tosin pieni ajatus etä kun ei sieltä jalkovälistä mitään löytynyt niin olisiko tyttö..Niskaturvotusta oli yksi milli,ja se raja meidän kohdalla oliko se nyt 2.3milliä mittojen mukaan.

Niin ja tosiaan la siirrettiin 5 päivää eteenpäin ja nyt se sitten on 5.10,Eli minä sitten taidan joutua siirtymään tuonne lokamasujen puolelle..Mitä en kyllä haluaisi tehdä kun on tullu syyskeijuja seurattua alusta alkaen,mutta voinhan käydä muutenkin lukemassa palstalaisten kuulumisia..Mutta kuitenkin kun varmaan menee sitten vielä yliaikaseksikin niin siirryn sinne..

Nyt täytyy mennä pikkusen kanssa nukkumaan päikkäreille, tuli viime yönä nukuttua sellaset 3h jännityksen takia..

Joten voikaahan hyvin ja jaksamisia!!

Jemin79 , ultran mukaan rv 11+6 (menkoista 12+4)

Vierailija
11/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko muilla vielä alaselkäsärkyä ja alavatsajomotusta, kuten kuukautisia ennen? onko se ihanok näillä viikoilla? alussahan se meinaa kohdun kasvamista jne mutta ollaanko vielä niin alussa?

mietin vain että soitanko neuvolaan ja kysyn vai olenko hieman ylihysteerinen??

tuisku 13+

Vierailija
12/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkBlue]Jemin kiva että ultrassa oli kaikki hyvin ja toivottavasti pärjäät hyvin lokakuisten pinossa:)

Tuisku mullakin nuita menkkamaisia kipuja¿ollu rv 7 asti ja kyllä niitä tuntuu vieläkin¿luotan että normaalia:) Kohtu kasvaa¿

Onko keijuissa muita jotka juttelee mahavauvalleen? Siis en minä ääneen (ainakaan vielä kun eihän se kuule:) mutta silleen itekseni aina¿että mennäänpä ME nyt nukkumaan jne. Ja yleensäkin sitä ajattelee itsensä monikossa. Aika hölmöä.

Suppareista¿mulla tuntuu aina välillä alapäässä sellasta vihlontaa. Ja täältä vauvasivuilta luin että ne voi olla supistuksia. Mulla siis todella kivuliaita suppareita jo nyt, jos ne on suppareita. Kun eka raskaus niin vaikea tietää¿mutta oon tässä nyt miettinyt että pitäiskö mun soittaa neuvolaan.

Ärsyttävä tämä minun pelko neuvolantätiä kohtaan. Kun en millään uskalla soittaa vaikka joku huolettaa kun en halua että se pitää minua hysteerisenä :) Vaikka tärkeintä kai olis vauvan pärjäily.

Mutta nyt ME jatketaan töitä¿.minä ja salamatkustaja.

Kerttu

Vierailija
13/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu, voiskohan sulla nuo alapään vihlomiset liittyä paremminkin liitoskipuihin tai vastaaviin? Mullakin ajoittain tuntuu joku nopea vihlaisu, mutta suppareita mulla ei kyllä vielä ole. Paremminkin olen liittänyt ne vihlaisut tosiaan noihin liitoskipuihin. Kuopuksesta mulla oli niitä (siis liitoskipuja) hetkellisesti loppuraskaudesta ja nyt toivonkin, ettei niitä vaan tulisi - ainakaan vielä ja toivottavasti ei ollenkaan. Joillakin liitoskivut näkyy alkavan jo melko varhaisessa vaiheessa. Lähempänä loppuraskautta alapään vihlomiset voi ollakin suppareita. Jos mieltäsi asia vaivaa, niin ilman muuta voit soittaa neuvolaan. Varsinkin esikoistaan odottavalla tyhmiä kysymyksiä ei olekaan.

Kylläpäs taas väsyttää. Illalla rupeasin nukkumaan aikaisemmin kuin yleensä ja aamulla heräsinkin jo ennen kellon sointia. Mutta niin se vaan väsymys taas iski. Eilen aamulla olikin niin aikainen herätys, kun oli sinne sokerirasitukseen meno jo 7.45 (siis silloin olin jo labrassa). Rasituksen tulokset oli hyvät, joten ei hätää sen suhteen. Ekaa kertaa nyt siihen jouduin, kun käsittääkseni nykyinen käytäntö on se, että jos BMI yli 25, niin joutuu rasitukseen. Koskaan aiemmin en ole tarvinnut käydä.

Tuntuuko muista tällä hetkellä, että aika menee matelemalla? Mä vaan odotan sitä rakenneultraa, mutta se on vasta 12.4. Tulee vaan aina tunne, että oonko mä vieläkin viikolla 16+! Odotan niin kovasti, että pääsis vielä muutaman viikon eteenpäin niin voisin alkaa unohtaa km:n mahdollisuuden. Toisaalta kun täältä palstalta lukee joskus juttuja, että rakenneultrassa onkin tullut vähän huonoja uutisia, niin itelläkin tulee pelko, että entäs jos joutuukin kuulemaan jotain ikävää. Kuluis nyt äkkiä nämä muutamat viikot...

toivoo neronja rv16+3

P.S. Hönttä, kiitos sydänäänionnitteluista :-)!

Vierailija
14/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

Meillä oli nyt rv 15 täyteen ja tuntuu, että eiköhän tämä paha olo ja yökötys ja väsymys ala olla historiaa..ainakin pari hyvää päivää nyt ollut kaikista koulukiireistä yms. huolimatta. :)

Masukin jo vähän pömpöttää :)

Tänään kun olin esikoisen kanssa puistossa, niin siellä oli äiti ihan viimesillään. Kyllä oli sellainen pallomasu, että huh huh. Sellaiset mekin saadaan ja loppukesällä vaaputaan vaan eteenpäin :)

Jemin79 tsemppistä odotuksen kanssa. Harmi, että jouduit vaihtamaan ryhmää. Mutta tule sitten kertomaan viimeistään lokakuussa, että kumman sait.

Meilläkin rakenneultraan vielä matkaa, se on 28.4. ...tuntuu ikuisuudelta. Ja seuraava neuvolakin vasta pääsiäisen jälkeen. Eli silloin rakenneultrassa masumönkijä on rv 20+2. Onko muillakin samat viikot vai jo aikaisemmin? Tuntuu niin kaukaiselta vielä.

inkuli ja masumönkijä rv 15

Vierailija
15/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille,

ensimmäistä kertaa täällä kirjoittelen. Käytiin eilen miehen kanssa kuuntelemassa vauvan sydänääniä ja tänään ultrassa ja siellähän se pikkuinen vilkkaana oli :) Kaikki oli vaavilla hyvin, eli tarvitse jatkotutkimuksiin mennä.

Kyynelhän jos kaksikin siinä tuli silmään, on tämä vaan sellainen pikkuihme. Ensimmäinen vauveli meille tulossa, joten kaikki on kovin uutta ja jännittävää. Raskausviikkoja on nyt 13+6.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille, lähdemme tästä miehen kanssa katsastamaan vihkikirkon, lauantaina meidät vihitään!

Vierailija
16/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainaki on kovia liitos tai muita kipuja,varsinkin jos liikahtaa nopeasti esim.makoilee mahallaan ja rupee kääntymään tai nousemaan ylös niin oikeen kun joku revähtäs tuolla sivulla alavatsalla.

Mullakin on tosiaan tänään tasan 14 vko.a koossa,äkkiä ainakin mulla tuntuu nää viikot vierivän...

Mulla iski sunnuntaina armotottomat hiivasieni oireet ja maanantaina sit hain lääkkettä,nyt on jo hellittäny,toivottavasti ei ala kierre...Sittenhän on tärkeää hoitaa ukko-kultakin että kierre katkeais...

Kyllä se rakenneultra käy tääläkin välillä jo mielessä,että entä jos jotakin...Mutta olen nyt yrittänyt heittäytyä tään raskauden armoille,että otan vastaan tyynesti kaiken mitä tämä tuo tullessaan...Siinä mun luonteelle on opettelua,mutta päivä kerrallaan...

Mullakin on jo hellittänyt tuo pahoinvointi aika lailla,yleensä on kestänyt pitempään.Väsymys vaan on valtaisa,etenkin illalla,vaik ois aamulla ajoissa herännyt,niin yhdeksältä uni voittaa...

Voikaamme hyvin! :)

Vierailija
17/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime perjantaina oli np-ultra, jossa löydettiin rv8 +? keskenmennyt alkio.. Maanantaina olin lääkkeellisessä tyhjennyksessä.. Olo on aika epätoivoinen..

Pelkään, että mitä seuraavaksi..viime raskaus syksyllä oli kohdunulkoinen, silloin lähti myös toinen munatorvi..ja nyt keskenmeno..

Pakko on silti yrittää päivä kerrallaan eteenpäin..

Mutta hyvät jatkot teille kaikille syyskeijuille!

Vierailija
18/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut mieleenkään liitoskivut, mutta niitähän nämä taitaa olla. Kävin googlettaan enemmän tietoa liitokivuista ja niihin viittaa myös tämä minun lonkkien jomotus. Sellainen kumma painon tunne lonkissa.

Vähän vielä jäi häiritteen kun monessa kohtaa puhutaan liitoskivuista nimenomaan alavatsan kipuiluna, mutta mulla kivut tuntuu emättimessä. Alavatsaakin kyllä särkee mutta se erilaista, ei vihlovaa.

Mutta kyllä minä nyt sen verran helpotuin, että odotan ensiviikon neuvolaa¿

Maukille pahoittelut. Paljon muuta ei pysty sanomaan:(

Kerttu

Vierailija
19/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeminille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!! Käy toki meitä kummiskin morjestamassa,vaikka lokakuisiin siirtyisitkin!

Maukille iso hali ja suuret pahoittelut!!! Kovasti voimia sinne näihin raskaisiin päiviin :(

Neronja,täällä aika kans matelee! Auttais varmaan,jos vois hetkeks " unohtaa" olevansa raskaana,mutta minkäs teet,kun se ajatus pyörii jatkuvasti pääkopas ;) Mulla ultra 11.4,joten peräkkäisinä päivinä päästään sit vaavejamme kurkkimaan bd bd

Kukas olikaan naimisiin menossa...Onnea sinulle kummiskin jo etukäteen,jos satun unohtamaan lauantaina onnittelut!!!

Vierailija
20/28 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani, että teillä kävi niin. Parempaa huomista teidän perheelle! Ikävää...

inkuli