Alati halkeilevat suupielet
Mikähän teillä on auttanut? Huuleni ovat muutenkin rohtuneet ja koko talven halkeamat suupielissä, välillä parantuvat. Mielestäni kaikki on kokeiltu, sienivoiteista lähtien.
Kommentit (48)
Liian paljon kun imee ku**ia tulee just tuollasii halkeimia.;D
Sekä bebanthen että hydrocortison kokeiltu. Ap
Kysy apteekista voidetta nimeltä Pimafucort. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Iltaisin hydrokortisonia.
Sikäli ongelmallista, että ohentaa ihoa. Kokeile samaa voidetta ilman steroidia.
Oletko testannut Ceridalin voidetta?
Vierailija kirjoitti:
Kysy apteekista voidetta nimeltä Pimafucort. Toimii.
Minulla on duocortia ja fucicortia. Eroavatko kovasti pimafucortista?
Se on hiiva. Osta sitä voidetta mitä laitetaan myös varpaiden väliin.
Voi olla B-vitamiinin puutos, kannattaa googlata. Ystävällä on, mutten muista tarkemmin.
Mulla oli nuorempana sama vaiva. Joku sanoi että c-vitamiinin puute, mutta en muista, oliko sillä vaikutusta omalla kohdalla.
Lopetin ulkomaisten tomaattien yms. syönnin, niin loppui vaiva. Säilöntä- ja torjunta-aineet sai kitalaenkin aukeamaan. Kotimaiset vihannekset ei ole sitä aiheuttaneet.
Atooppisesta ihosta kärsivälle kuulemma myös voi olla tuo vaiva. Itselläni myös tämä osuu kohdalleen.
Taisin aikoinani muuten käyttää myös basibactia hoitoon.
Kokeile daktacorttia. Onko sulla atooppinen iho?
Daktacortilla hoidin itseltäni saman vaivan. 3 kk oli suunpielet auki ja nyt sain reilu viikossa Daktacortilla kuntoon. Luultavasti hiiva sinullakin pesiytynyt suupieliin kun pysyvät auki jatkuvasti. Suosittelen koittamaan!
Pimafucortin ohjeessa oli, että vaan ihottumaan, eli ei kävisi, jos suupielessä on ihan haava.
Hiivavoidetta olen kokeillut, syön myös b-vitamiinia. Ap
Nämä tarinat vitamiininpuutoksesta ovat höpölöpöä. Kyseessä on hiivatulehdus (yleensä pahenee kylmillä ilmoilla) ja apteekissa kyllä osaavat neuvoa oikean hoitovoiteen.
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/apua_halkeile…
Koita nyt vaan sitä Daktacortilla. Reilu viikko aamuin illoin paksusti niin pääset vaivasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/apua_halkeile…
Koita nyt vaan sitä Daktacortilla. Reilu viikko aamuin illoin paksusti niin pääset vaivasta eroon.
Minulla on ollut varvasvälien sieneen tarkoitettua voidetta mutta ehkäpä haentuota dactacortia tuubin ja kokeilen.
Bepanthen-emulsoivoidetta aina suihkun jälkeen.