Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alati halkeilevat suupielet

Vierailija
26.03.2017 |

Mikähän teillä on auttanut? Huuleni ovat muutenkin rohtuneet ja koko talven halkeamat suupielissä, välillä parantuvat. Mielestäni kaikki on kokeiltu, sienivoiteista lähtien.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vegaani niin muistathan B-vitamiinin purkista.

Vierailija
22/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistapa hammastahna. Minulle nuo Pepsodentit ovat ilmeisesti liian voimakkaita, Sensodyne ei ärsytä suupieliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistapa hammastahna. Minulle nuo Pepsodentit ovat ilmeisesti liian voimakkaita, Sensodyne ei ärsytä suupieliä.

Elmex tai sensodyne käytössä. Kaikki seikat siis huomioitu. Lievästi atooppinen on kyllä ihoni.

Vierailija
24/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-vitamiinin, C-vitamiinin ja raudan puutos aiheuttaa suupielien halkeilua.

Vierailija
25/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

B vitamiinien puute.

Vierailija
26/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta hammastahnan käyttö viikoksi. Sitten ryhdy käyttämään vaahtoamatonta hammastahnaa, esim. Yotuel.

Bepanthen vain pahentaa tilannetta. B-vitamiineista ei ole mitään hyötyö.

Jos aivan pakko on käyttää jotain voidetta, laita yöksi sinkkivoidetta.

Harkitse klorheksidiinisuuveden käyttöä (0,12%) 5pv ajan.

Kiitä mua myöhemmin.

Vierailija
27/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy verikokeissa. Helpompi valita hoito, kun tietää mitä hoitaa.

Vierailija
28/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elmex tai sensodyne käytössä. Kaikki seikat siis huomioitu. Lievästi atooppinen on kyllä ihoni.

Elmex ja sensodyne aiheuttaa suupieliin halkeilua monilla. Lue mun edellinen viesti, se ratkaisee ongelmasi.

Vierailija
29/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudan puutos. Itselle auttoi maksan syönti, laitoin ruuaksi ihan oikeeta maksakastiketta, ei mitään laatikkoa. Ja lisukkeeksi söin appelsiinia=c-vitamiini. Ja auttoi :)

Vierailija
30/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli usein suunpielet halki ja luulin, että se johtuu b-vitamiinin puutteesta. Kun ei auttanut, menin lääkäriin. Se totesi heti, että kyseessä on hiiva. Sain jonkun pillerikuurin ja suunpieliin ja suuhun laitettavaa makean makuista geeliä. Niillä vaiva parani parissa päivässä.

Vierailija
31/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrnikapselit ja sinkki sisäisesti nautittuna. Toimii.

Vierailija
32/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä myös aukeaa jos syö tomaattia ja ketsuppia.

Vierailija
33/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama juttu aina silloin tällöin. Vitamiinien puutoksesta ei 100 % varmasti ole kyse. Syön monipuolisesti ja olen syönyt myös vitamiinilisää. En tiedä, mikä on laukaiseva tekijä. Hiiva saattaa olla, koska sitä on elimistössäni muutenkin jonkin verran.

Vierailija
34/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suuvedelliset ns. hienot hammastahnat saa tuon aikaan. Kun käytän pirkka tms. perustahnaa, niin suupielet ei halkeile.

Vierailija
35/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla suuvedelliset ns. hienot hammastahnat saa tuon aikaan. Kun käytän pirkka tms. perustahnaa, niin suupielet ei halkeile.

Tää on niin totta!

Vierailija
36/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti jätä nuo erikoistahnat ja kokeile pari viikkoa pirkka-tahnaa. Voit yllättyä.

Vierailija
37/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita oireita sulla on haljenneiden suupielien lisäksi? Mulla oli kutisevat silmät ja kirpeä tunne nenässä. Oireet poissa nyt. Syytä en tiedä, mutta epäilen sisäilmaongelmaa.

Vierailija
38/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa vuosia oli suunpielet rikki ja kaikki voiteet kokeilin. Joku lääkärin määräämä sienivoide auttoi hetkeksi, mutta ilmeisesti sieni pesiytyi helposti rikkinäisiin suunpieliin ja oli siten pahentava seuraus, muttei syy. Lääkärin mukaan esim b-vitamiinin puutos aiheuttajana on urbaani legenda. Enpä tiedä, mutta mulla spirulinan syönti on auttanu. Siinähän on vitamiinejakin, että ehkä sitten kuitenkin jokin puutos..?

Vierailija
39/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita oireita sulla on haljenneiden suupielien lisäksi? Mulla oli kutisevat silmät ja kirpeä tunne nenässä. Oireet poissa nyt. Syytä en tiedä, mutta epäilen sisäilmaongelmaa.

Mulla kanssa sama ja lisäksi meidän vanha kaappikello pysähtyi ja taulu putosi ykskaks seinältä. Huonoa sisäilmaa mekin epäillään.

Vierailija
40/48 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samaa ongelmaa muutama vuosi sitten ja kokeilin kaikki mahdolliset keinot: söin b-vitamiinia, käytin Bepanthenia ja kortisonia ja kokeilin hiivavoidettakin. Ei mitään apua. Sitten kerran tomaatit olivat päässeet loppumaan kotoa ja olin pari päivää ilman ja huomasin, että suupielet paranivat. Tein pari kokeilua ja sain vahvistuksen asialle, eli itselläni suupielten halkeilu johtui tomaateista, ei pelkästään ulkomaisista vaan myös kotimaisista.

Olen saanut tomaateista muutenkin välillä oireita, en esim. pysty olemaan samassa huoneessa, jossa on tomaatintaimia kasvamassa keväällä; ihoa alkaa kutittaa sietämättömästi. Toisinaan taas pystyn syömään tomaatteja ongelmitta, mutta jos suupielet halkeavat, tiedän jättää sen taas joksikin aikaa pois.