Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jossain päin Suomea tapana, että vieraille ei tarjota mitään?

Vierailija
26.03.2017 |

Olemme jutelleet tästä yhden ystävän kanssa. Kummallakin on karjalaiset sukujuuret vaikka asumme Länsi-Suomessa. Meillä on suvussa tapana tarjota vieraille ana jotain, jos ei nyt ihan seitsemää sorttia, mutta makeaa ja suolaista kumpaakin ainakin yksi laji.

Olemme huomanneet, että monessa paikassa ei tarjota mitään, korkeintaan kuppi kahvia tai teetä tai mehua. Vaikka siis menisi ihan kutsuttuna. Ei edes voileipää tai sanota, että ota kulhosta hedelmä, jos haluat tms yksinkertaista.

Onko tämä tapana jossain päin Suomea?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en siis tarkoita kritisoida tai millään pahalla. En minöä sinne kylään syömään mene. Kunhan nyt uteliaisuuttani kysyn.

Vierailija
2/8 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoamattomuus on tylyä ja tahditonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kotona ainakin on tälläinen käytäntö

Vierailija
4/8 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonpa, että joissain perheissä on tuo mainitsemasi tapa. En usko, että se on niin alueesta kiinni. 

MInun siskoni ei tarjoa vierailleen koskaan mitään, edes sitä kahvia. Itse laitan kyllä pöytään aina jotain ja muut lähipiirissä..

Vierailija
5/8 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihialla on aika ankeat tarjoilut. Kannattaa mennä omien eväitten kanssa kylään, että on isäntäväelle jotain tarjottavaa.

Vierailija
6/8 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan alueellista vaan tosiaan yksittäisissä perheissä tuo tapa. En kyllä ymmärrä mitä siinä on taustalla? Köyhyys? Töykeys? Halutaan vieraista nopeasti eroon?

Vierailija
7/8 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luokse tuli yksi tyyppi tuomaan yhtä juttua. Luulin, että antaa vain ovella, mutta tuppasikin itsensä sisälle. En tarjonnut mitään, kun koko ajan odotin, että lähti. En saanut sanottua, että mulla olis muutakin ennen kuin vasta puolentoistatunnin kuluttua, kun oikeasti piti mennä. Ei mulla ollut mitään muuta kuin mustaa kahvia, kun en ollut odottanut että jää. 

Vierailija
8/8 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis en tarkoita tilanteita, joissa on tarkoitus äkkiä piipahtaa hakemassa/viemässä jotain tai muuten jotain satunnaisia yhtäkkisiä vierailuja. Vaan sitä, kun on ihan kutsuttu jonkun luo eikä silti tarjota.

Ja talossa on keittiön tiskin päällä leipää, hedelmiä, keksejä, jne, eikä tarjota. Meillä ainakin on aina hedelmiä, jos joku tulee yllättäen, kysyn aina, otatko mandariinin tai banaanin, tms.