Kuinka pahvilaatikon pohja suljetaan tukevasti?
Meillä on muutto kesken ja mietin tässä, että kuinka pahvilaatikko kestää mahdollisimman paljon? Miten siit sulkisit tavallisen pahvisen muuttolaatikon pohjan, jotta se kestäisi mahdollisimman paljon painoa?
Meillä mies kääntää pahvilaatikon pienemmät reunat sisään ja sitten suuremmat päälle. Sitten teippaa raon.
Minä taas olen taittanut pohjan niin, että jokainen reuna on yhden reunan alla ja toisen päällä, silleen lomittain. Sitten olen teipannut pari kertaa pitkän raon umpeen, pari kertaa molemmat lyhyemmät raot umpeen ja sitten vielä kertaalleen pitkän raon umpeen. :D Miehen mielestä jo pelkkä laatikon pohjan taitteluni on ihan turhaa.
Onko näistä muuten tehty jotain testiä joskus? :D Ois mielenkiintosta tietää, miten kannattaa pakata.
Kommentit (9)
Miehesi menetelmä on hyvä. Se kestää kyllä. Jos taittelet laatikoitten pohjan kuvaamallasi tavalla, niitä on ärsyttävä purkaa ja käyttää uudestaan. Muutenkin on turha tehdä laatikoista liian painavia, niitä on hankala nostella ja pakata. Laita kevyitä ja painavia tavaroita sekaisin.
Eka pienet reunat sisään sitte isot. Teippiä rakoon ja reunoihin sekä vielä yksi keskelle pohjaa varmistamaan tukevuus. Jos ei toi kestä, niin laitat laatikkoon liikaa painoa. Muutenkin kannattaa pakata tasaisesti. Mukavampi muutto ja ei tarvii stressata, kestääkö laatikot.
Terveisin muutoekspertti, joka on joutunut liian usein muuttamaan
Sinun tavassa kuluu paljon enemmän teippiä ja aikaa. Eli jos haluaa olla tehokas, miehen tapa on hyvä. Ja edellisten pakkausneuvoja noudattamalla varmasti myös kestävä. Tuolla tavalla pakattuna olen saanut esim. Iittalan verkkokaupan tilaukseni eli kestää ihan hyvin.
Itse pakkaan pahvilaatikkoni pohjan ja päällisen aina sinun kuvaamallasi tavalla, enkä välttämättä käytä teippiä ollenkaan. Jos käytän, niin vain kerran pitkälle sivulle.
Eli minusta sinun tapasi on tutumpi, mutta vaivalloisempi ja kestävyydeltään varmaankin samaa luokkaa kuin miehesi tapa.
Mä taittelen laatikon kuten ap, mutta vedän yhden teipin keskeltä laatikon pohjaa siten, että se teippi yltää vähän laatikon reunojen alaosaa. Siis keskeltä sitä pitkää sivua poikittain. (oliko riittävän sekavasti selostettu?) Tällä tavalla se teippi pitää ne taittelut kurissa, ja se pohja ei "levähdä" auki.
up