Ainutlaatuinen tunnekokemus
Tänään tuulisena päivänä olin kävelylenkillä itsekseni. Aurinko paistoi suoraan silmiini eikä minulla ollut aurinkolaseja mukana, joten suljin hetkeksi silmäni. Samalla mieleeni juolahti ajatus valtamerestä. Mietiskelin minkälaista olisi seisoa hiekkarannalla ja katsoa aaltojen loiskuntaa. Yhtäkkiä tunsin tuulen puhaltavan kovempaa kuin aiemmin ja nenääni tunkeutui suolan haju. Tunsin olevani tuulisella rannalla, sekä suolaisen meren aaltoineen seisovan suoraan edessäni. Sillä hetkellä tuntui etten olekkaan kulkemassa maaliskuisella hangella, vaan rutkasti kauempana, aivan jossain muualla kuin todellisuudessa. Aukaisin silmäni vasta kun takaani ajoi kovaääninen auto joka "herätti" minut kiitäessään ohitseni. Tämä kokemus oli todella uskomattoman tuntuinen, enkä koskaan ennen ole kokenut vastaavaa. Siksipä toivoisin jonkun kertovan omia samankaltaisia kokemuksiaan, jos jollain sellaisia sattuu olemaan. En tiedä kuulostaako tämä kertomus ihan sekopäiseltä, olenko tulossa hulluksi, mutta yritin kirjoittaa sen mahdollisimman selkeästi ja kokemusta vähättelemättä tai liiottelematta.
Olen kerran kokenut sellaista, että palelin nukkumaan mennessä ja jalat varsinkin olivat ihan kylmät. Sitten jostain tuli ajatus, että kävelen kuumassa hiekassa hiekkarannalla. Ja oikeasti näin ne hiekkarannan kasvit, kuulin tuulen ja lokit, ja tunsin sen hienon, kuuman hiekan. Älytöntä, kun jalkoja alkoi kuumottaa. Ne tulivat ihan lämpimiksi, ajatuksen voimalla. Olin kyllä hämmentynyt.