**MAALISKUISET KE-TO**
Eilen oltiin BERTAN kanssa kahvilla ja (ihastelin puolet pienempää mahaa vaikka sama la) KIITOS BERTTA ilmeisesti mieli keveni, koska puoli tuntia sitten meni lapsivedet ja lirisee vähän väliä nytkin.
Täällä kädet täristen jännityksestä kirjotan ja istun pyyhkeen päällä. Ei supistele kipeästi vielä, mutta tunnin kuluttua pitäisi mennä Jorviin. Nyt alkaa jännittää, koska tänään poika syntyy!!!
KIITOS kaikille ja saatte tietoa heti, kun kaikki ohi!
Pinja 41+1 ja kohta jotain muuta;=)
Kommentit (42)
Vastaan vain pariin kysymykseen tähän pinoon ja siirryn sitten tutkimaan sitä vauvapuolen maaliskuisten pinoa, jonka SIMBUCCA avasi.
SPORT75 kysyi D-vitamiinistä. Meilläkin on Jekovitia, valitsin sen siksi ettei tarvitse pitää jääkaapissa. Muistan paremmin antaa kun se on keittiön pöydällä esillä ja myös myöhemmin reissatessa tuollainen huoneenlämmössä säilytettävä on helpompi.
PATJAN SUOJAAMISESTA. Ihan muistelen että joku olisi kysynyt vauvan patjan suojaamisesta. Kieltämättä mua itseäni häiritsi sairaalassa se hiostava muovinen patjansuojus, mutta kyllä mä silti oon käyttänyt muovitettua froteeta vauvan patjan suojana. Ja kyllä olisi jo aika kirjava patja jos ei olisi suojattu, vaikka poika on vasta reilut kaksi viikkoa! Vauvaa ei suoja tunnu haittaavan, ihan hyvin nukkuu eikä ole hikinen. Sen muovitetun froteen päällä on lakana kaksinkerroin (koska poika nukkuu äitiyspakkauslaatikossa ja pinnasänkyyn tarkoitetut lakanat on siihen aika isoja). Käytän vauvalla myös tyynyliinaa (puklausten takia ei tarvi sitten koko lakanaa vaihtaa, kun laittaa vaan kuivan tyynyliinan) ja tyynyliinatkin on pikkuruiselle niin isoja, että usein melkein koko vauva on sen tyynyliinan päällä.
Nyt vauvapuolta kurkkaamaan!
Myönnettäköön, että aamupalalla (vai lounasko se oli, en muista?) olit hivenen pöllämistyneen näköinen joten ei ihme jos ihan kaikkea ei ehtinyt rekisteröimään :) Mutta ihmekkös tuo, eikös teillä ollut enemmänkin yötyötä tuo lapsen maailmaan saattaminen... Mutta mä olin se rouva kamalan kuontalon kanssa, kun se lauantaille varattu leikkaus/permisaika meni sitten sivu suun :)
Uh-huh, ristiäisiä pitäisi alkaa suunnittelemaan. Suurin ja todennäköisesti ainoa ongelma on keitä pyytää kummeiksi. Neljä pitäisi jostaina taikoa ja kun " tasosta" ei ole valmis luopumaan, niin mistähän me ne keksitään?! Miten muut suhtautuvat siihen, jos lapsilla on samoja kummeja? Meillä on tästä nyt väännetty kättä kun mä jotenkin haluaisin kaikille lapsille " omat" kummit...
Onnea minunkin puolesta kaikille uusille perheenlisäystä saaneille! Ja edelleen voimia vielä masun kanssa kärvistelijöille. Uskokaa pois, masua tulee ikävä ja yllättävän pian vielä (nimim. kokemusta on ;) ...
T. MaalisPapu