**MAALISKUISET KE-TO**
Eilen oltiin BERTAN kanssa kahvilla ja (ihastelin puolet pienempää mahaa vaikka sama la) KIITOS BERTTA ilmeisesti mieli keveni, koska puoli tuntia sitten meni lapsivedet ja lirisee vähän väliä nytkin.
Täällä kädet täristen jännityksestä kirjotan ja istun pyyhkeen päällä. Ei supistele kipeästi vielä, mutta tunnin kuluttua pitäisi mennä Jorviin. Nyt alkaa jännittää, koska tänään poika syntyy!!!
KIITOS kaikille ja saatte tietoa heti, kun kaikki ohi!
Pinja 41+1 ja kohta jotain muuta;=)
Kommentit (42)
Ihanaa Pinja pääsee synnyttämään!!! Onnee! Toivottavasti muutkin pääsette äkkiä hommiin.
Eka yö kotona takana. Pikkuisella on aika kova nuha ja heräs tosi usein. Mies käy tänään apteekista hakemassa suolaliuosta, on sitten toisen helpompi hengittää. Muuten on kotona mennyt tosi hyvin. Vauva syö hyvin ja rinnat on aika arat, ei rikki.
Esikoinenkin on kovasti auttanut vauvan hoidossa ja on niin ylpee kun saa syöttää tai laittaa tuttia. Kovasti tuntui kasvaneen parissa päivässä ja on nyt jo niin iso tyttö.
Nyt meen laittaa aamupalaa kun vauva nukkuu. Tsemppiä kaikille kärvistelijöille ja onnea uusille vauvansa saaneille!
Kati ja tytöt 3v ja 3vrk
Kiva jos musta oli jotain apua:) No tuskin oli, koska eiköhän nuo asiat hoitele ihan luonto äiti. Onnea matkaan ja kerro sitten kuulumisia kun koitos on ohi.
Mulla odotus jatkuu, ei vieläkään mitään mikä antais ymmärtää että vielä tämän vuoden puolella pääsis synnyttämään. Ensisynnyttäjille tää kai on tavallista, mutta ei oo kivaa kun osuu omalle kohdalle!
-Bertta 41+1
Tassa yritan imettaa ja kirjoittaa yhtaikaa :0 Onnea ja tsemppia Pinjalle paivan koetukseen. Taalla eletaan hengessa mukana, ja odotetaan uutisia!
Vauvapuolella kavin minakin jo kurkkaamassa, kun alkaa jo tuo maaliskuun loppu haamottaa ja me viela roikutaan taalla odotuspuolella :)
Meilla ihan ok yo takana. Tytto herasi 3 kertaa, mutta nukahti helposti uudelleen syonnin jalkeen.
Kohta ollaan menossa laakariin punnitukseen ja tarkastukseen. Ihan varma olen etta painoa on tullut ja rutkasti, niin paljon isommalta vaikuttaa nyt jo!
Nyt jatkettava hommia. Onnea uusille aideille,
Browniette ja tytto 13 vrk
Pinja pääsi hakemaan nyyttiänsä! ..Johan sitä on odotettukin! :)
Omaan napaan ei mitään uutta. Hieman huonosti nukuttu yö takana, vaihteeksi näinkin. Muutamia napakoita supistuksia oli yöllä, ei kuitenkaan kipeitä. Taitaa olla omassa suolistossakin jotain solmua, kun pistelee aina välillä tuonne vasemmalle kylkeen. Eilisillasta lähtien on sitä tehnyt.
Eilen leivoin pullaa ja söinkin sitä sitten oikein urakalla. Nam! Tämänkin aamun aloitin pullalla. Voi, kun on terveet elämäntavat tällä hetkellä! Nyt ei vaan jotenkin jaksa välittää. En edes odota enää, että supistukset alkais. Oon oikeesti luopunut täysin toivosta sunnuntain jälkeen. Järki kyllä sanoo, et kyllä ne joskus alkaa, mut jotenkin vaan tunne ei tule perässä!
Yksikseen olen kotona koko päivän. Jos sais viimeinkin ne pari ikkunaa pestyä ja valokuvia vois myös järjestellä. Eli rauhallista elämää tänne.
Jaksuja kaikille isomahaisille ja onnea kaikille vauvansa saaneille! :) (Olikin taas monta uutta!)
Maarge 40+4 Ne lisääntyy vaan... :(
[color=blue]
Ei sitten kuitenkaan tullut lähtöä eilen, vaikka tosi lupavalta jo näytti!! Supistukset jatkuivat melkoisen kovina ilta kahdeksasta yöllä 04 ja sitten loppuivat yhtäkkiä!! No toivottavasti ainakin tekivät avaavaa työtään ja valmistelivat tulevaan.
En muistanutkaan enää miltä se kunnon polttelu tuntuu, mutta piankos tuo palautui mieleen :) On se jännä tuo naisen kroppa, että se näin toimii ja se yhdeksän kuukauden ihme, miten se siellä kehittyy (katselin just nauhalta sen ennen synnytystä dokumentin, mikä tuli oliko se maanantaina!) On se hieno systeemi!!!!
Me kokonaiset taidamme käydä täällä melkoisen vähiin, mutta pidetään lippu korkealla, kyllä se meidänkin aika koittaa. Sitä pitää vaan ajatella, että niitä pieniä potkuja ja isompiakin voimisteluyrityksiä siellä masussa tulee vielä ikävä....
Katsotaan, mitä päivä tuo tullessaan ja tsemppiä synnytyksiin!!!
Urkki 39+1
Ja tulehan sitten kertoilemaan kuulumiset!! :)
Muillekin tuoreille äideille oikein paljon onnea!!
Maargeko oli kanssa aloittanut päivänsä pullalla... niin minäkin!! ;) Leivoin kanssa eilen pullaa ja illalla meni 5kpl ja aamulla vielä yksi!! Nyt ei jaksa kiloista enää välittää!!
Täällä yö meni vähän niin ja näin, vietin 8h sängyssä, mutta niistä varmaan nukuin 6h ja lopun käänsin ja väänsin kyljeltä toiselle!! Lonkkia särkee sen verran, että max. tunnin pystyn nukkumaan yhdellä kyljellä ja sitten herään vaihtamaan asentoa...
Mitään synnytykseen viittaavaa ei ole havaittavissa tälläkään... Tietty eihän LA ole vielä edes ohitettu, mutta jotenkin sitä oli kovin toiverikas sen viime torstaisen Jorvin käynnin jälkeen ja kun se limatulppa irtosi jne. Mutta yhtään ei supistele, lenkillä tulee pari hassua kivutonta, mutta muuten ei mitään... Itseä huolettaa kovasti tuo vauvan paino, sillä oli viikossa kasvanut 274g ja jos jatkaa kasvuaan samaan tahtiin eikä synnytystä käynnistetä ennen kun on 10 päivää yli, niin vauva saattaa painaa jopa 4800g tuolloin (jos arvio pitää paikkaansa), eli KÄÄKS!!
Jeps, mutta nyt siivoan vielä vähän ja sitten lenkille!! Aurinkoista ja suppareiden täytteistä päivää kaikille ja Pinjalle kovasti tsemiä koitokseen!!
Mellu rv39+2
...liittyy pitkästä aikaa seuraan...
Tästä on reilusti aikaa kun olen viimeksi kirjoitellut. Lukemassa olen käynyt viimeiset viikot aika tiuhaan. Tuntuu että täältä saa pelkästään jo lukemallakin lohtua odotukseen joka tuntuu vain jatkuvan ja jatkuvan.... :)
Rutkasti onnea ja voimia kaikille maha-asukkinsa tavanneelle! Täällä odotellaan kärsimättömänä josko jotain tapahtuisi...
Tilannekatsaus omasta ( . )
Tänään oli sitten viimeinen neuvolakäynti ja painoa on tullut yhteensä 7,5 kg. Viikkoja on nyt siis 40+4. Sukupuolesta ei ole tietoa mutta " lilli" jaksaa vielä jalkoja pyöritellä etenkin iltaisin oikein urakalla.
Kaikenlaisilla konsteilla on yritetty saada vauhtia asioihin mutta loppua ei vielä näy. Siivous ja saunominen ei oikein saa aikaiseksi mitään. Kolmas S tosin tuo tullessaan ihan napakoitakin supistuksia niin että ei oikein tiedä miten päin välillä olisi mutta sitten ku illalla käy nukkumaan nii yöllä ei sitten tunnukkaan mitään. Tai ainakin tähän saakka oon nukkunu yöt tosi hyvin ja vessassakaan ei tarvii käydä ku kerran yössä. Sentään neuvolan täti sano että nyt huomaa naamasta että kyllä kohta rupeaa tapahtumaan. Turvotuksesta ei kuitenkaan voi vielä oikein puhua.
Eilen tehtiin 6 km reipas kävelylenkki miehen kanssa mutta eipä siitä ollu mitään apua. Onneksi teitää että jotain tapahtuu pikkuhiljaa kun limaa on irtoillu jo jokusen viikkoa ja tällä viikolla vaan enenevässä määrin. Appiukko soitteli eilen lapista (ovat lomalla) että laittakaas asioihin vauhtia kun konjakki väljähtyy... Haluaisivat naukata lasilliset ennen ku lähtevät ajelemaan takaisin tänne etelään.
No jos ei mitään tapahdu niin 28. päivä mennään sitten koksiin suunnittelemaan häätöä. *huokaus* Saisi kyllä ennen sitä jo tulla.
Kylläpäs jaksan valittaa....
No jatketaan odottelua ja toivotaan että päästään tositoimiin mahdollisimman pian. :)
Anskiksi ja lilli 40+4
Mennään ihan samoissa päivissä! Sulla ei tuota painoa ole liiemmin tullut! Mä oon jotenkin onnitustunut nyt viime viikkoina kerään sitä kilon viikossa. Nyt saldona 14 kg, joka on kuitenkin mielestäni ihan ok. Ja niinkuin melike sanoi, nyt ei tosiaan jaksa enää siitä painosta välittään. Mä tuhosin eilen siis kolme (isoa) pullaa ja vähän taikinaa päälle! ;)
Hyvin on tämä aamu tässä koneella kulunut. Saiskohan sitä mitään järkevää tänään aikaiseksi?! Tuskin.... Maarge
Kiva, että Pinja on päässyt tositoimiin ja kiitettävän rauhallista toimintaa, että jaksoi käydä sen meillekin kertomassa :) Täällä mies on vissiin enemmän hermona kuin minä, se tuossa ennen koululle lähtöään kävi huolehtimassa mun puhelimen akusta joka oli kuulemma ihan tyhjä ja siirsi sen latautumaan makuuhuoneesta olkkariin kun meinasi, että siitä saan nopeammin soitettua sille. Ihanaa kieltämättä, kun toinen on noin huolehtivainen, vaikka itsestä tuntuukin, että tässä taidetaan vielä yhdessä kasassa pysyä päivä jos toinenkin. Tänään kyllä pitkästä aikaa ihan lupaavia kipuja ja jomotuksia, mutta enpä taida liikaa toiveita niiden varaan asettaa. Taidan kuitenkin lähteä lenkille, jos se vaikka jotain saisi aikaan - ässistä ei mitään mainittavaa hyötyä ole ollut. Noista kivuttomista supistuksista en oikein ole vieläkään oppinut ottamaan selvää, välillä on maha ihan kivikova kauttaaltaan ja kai se sitten on supistus. Kivuliaat supistukset tuntuvat lähinnä alavatsalla. Ehkä pitäisi saada jotain muuta mietittävää kuin nämä omat tuntemukset ;)
Nyt ylös, ulos ja lenkille!
-Aranja, 39+0-
Onnittelut uusille vauvoille ja hienoa että pinjakin pääsi hakemaan poikaa masun tälle puolelle!
Varasin äsken ajan kasteeseen, nyt on sekin päivä päätetty...
Isyyden tunnustuksesta cadaveralle: Meillä se oli ihan läpihuutojuttu. Kysyi, kuinka kauan ollaan seurusteltu ja kauan asuttu yhdessä. Sitten vaan allekirjoituksia papereihin. Piti allekirjoittaa, että en ole ollut sukupuoliyhteydessä muiden kuin lapsen isän kanssa lapsen siittämisajankohtana... mua itseasiassa vaan huvitti koko paperi, en kyllä viittiny ääneen nauraa=) Siellä kerrottiin kaikki lakiasiat sun muut, että mitä se isyyden tunnustaminen merkitsee ym... ihan asiallinen juttu.
Minäkin pitkästä aikaa jaksan kirjoitella...viime kerrasta onkin aikaa.
Ja suuret onnittelut kaikille jo pikku nyytin lunastaneille !
Täällä sitä vaan odotellaan ja voi kyllä tuo aika tuntuu pitkältä. Tänään siis rv 41+0 ja ei vaan mitään tapahdu. Supistuksia on tullut jo monta viikkoa mutta ei ne vaan muutu säännöllisiksi. Jalat ja kädet on aivan turvoksissa ja kävely tuskaa kun painaa jo niin kovin alamahaa. Mielikin alkaa olla jo ihan maassa tästä odottamisesta....plääähh. Eipä enää jaksa keksiä muuta tekemistä kun tuon syömisen : ) no kai meilläkin viimeisillään olevilla saa joku hupi olla. Mietitään sitten parin kuukauden päästä niitä ylimääräisiä kiloja.
Huomenna olisi viimeinen neuvola ja sitten äitipolin asiakkaaksi. Ilmeisesti maanantaina on siellä eka käynti. Tosin turha sitä on kai toivoa että vielä silloin käynnisteltäisiin kun on " vasta" 12 päivää yli lasketunajan. Tuntuu että olen tehnyt jo kaikki mahdolliset " taiat" vauhdittaakseni syntymää, mutta kun ei niin ei. Olenkin jo alkanut sisäistää että ensi viikonlopulla käynnistetään. No aika näyttää kuinka käy !?
No mutta jaksamista kaikille mahakkaille....yritetään kestää vielä viimeiset viikot ja päivät !
Äitsykkä rv 41+0
Sitä tässä itse asiassa vain meinasin kirjoittaa, että taidettiin Katjuska olla yhtä aikaa PS:ssa. Mä tosin lähdin juuri sunnuntaina pois, mutta laittamiesi valokuvien perusteella muistan sut ruokapöydästä :)
Meillä totuttelu vauva-1v5kk-3v4kk -arkeen on lähtenyt käyntiin ihan hyvin. Esikko osallistuu mielellään vauvan hoitamiseen ja keskimmäinen hihkuu vauvan nähdessään innoissaan " vauva-vauva" . Vauva on toistaiseksi ollut yhteistyökykyinen eli nukkunut paljon. Katsoin kyllä keskimmäisen aikaisia kalenterimerkintöjä ja hänellä unien kanssa temppuilu alkoi 2-3 vkon iässä eli vielä ei arvaa huokaista helpotuksesta.
Juuri tänään on vähän hassu fiilis, tänään kun olisi ollut se virallinen laskettu syntymäpäivä. Ja nythän vauva on siis jo meidän luona! Olin niin psyykannut itseni yliajalle, että nyt tuntuu tosi hassulta kun sitä kärvistelyä ei tullutkaan (toki olen ylitsevuotavan onnellinen että näin)...
Voimia kaikille yhtenä kappaleena oleville, teidän vuoronne tulee kyllä!!
T. MaalisPapu
Täällä vielä odotellaan. Hassua, että nyt kun laskettu päivä on jo ohitettu, niin tuntuu vain yhä epätodennäköisemmältä tuo synnytys: kun ei kerta vieläkään ole mitään tapahtunut, niin ei varmaan sitten tänäänkään... No, toisinpäin se tietenkin on, todellisuudessa todennäköisyys kasvaa päivä päivältä ja hetki hetkeltä. Viime yönä itse asiassa heräsin kipeisiin supisteluihin ja hetken jo luulin, että tästä se nyt alkaa, mutta aamulla ei sitten enää tuntunutkaan mitään.
Meillä oli jossain vaiheessa huolta pysähtyneestä sf-mitan kasvusta. Vauvan vointia on kuitenkin tarkkailtu ultralla ja on mittailtu vähän normaalia tiheämmin. Siinä mielessä on vain hyvä, ettei pikkuisella ole ollut kiire maailmaan, vaan on saanut vielä kasvaa rauhassa. Tällä viikolla mitaksi saatiin 30cm.
Tässä osa Lassi Nummen runoa kaikille syntyneille ja vielä syntymättömille sekä äideille ja isille:
SINÄ SIINÄ, SIELLÄ
Sinä siinä,
niin tuttu
halki ajan,
niin outo.
Aina uudelleen myös outo
jota pysähdyn katsomaan
ihmetellen.
Oma itsesi, sinä
tässä lähellä
ja siellä jossakin
maailmassasi.
Oman itsesi syvyydessä.
Kun päästit minut lähellesi
jotakin tapahtui.
Kun päästin sinut lähelleni.
Luonto kiinnitti meidät samaan kuvioon.
Minä tein sinusta äidin.
Sinä teit minusta isän,
juuri tämän isän. Juuri tämän äidin. --
Piiperöistään jo syliin kaivaten
Eliisa rv 40+5
Molemmat muksut nukkuu, joten hetki omaa aikaa...Vois tietysti nukkua, mutta en tahdo malttaa. Viime yö meni vähän niin ja näin. Poika heräsi kahdesti syömään, joten sen takia ei ongelmia, mutta itsellä oli tosi huono-olo. Mittasin sitten aamuyöllä kuumeenkin ja pikkasen oli lämpöä, mutta nyt ei enää. Toivottavasti ei iske mikään tauti päälle, aika moni tuttukin nyt sairastaa, joten jotain tautia on kai liikkeellä...
CADAVERA kyseli isyydentunnustuksesta...Viimeksi siinä ei ollut mitään ihmeellistä, ei ollut kovin kamalia kysymyksiä ja nimiä vain piti laittaa paperiin. Ja kun tietää, että vauvan parasta ajatellen niitä " udellaan" , niin ei viitsi suuttuakaan...=) Oulussa tosiaan on aika ruuhkaa nyt, me saatiin aika pääsiäisen jälkeiselle viikolle. Eli reilusti yli kk:n joutuu odottamaan. Että kannattaa kyllä heti varata aika, kun paperit tulee.
Sukunimestä kun oli puhetta...Meillä on juuri nimenvaihto meneillään. Kun tyttö syntyi , laitettiin hänelle isän sukunimi ja nyt muutetaan se takaisin minun sukunimelle ja pojalle tietysti tulee sama...Syitä en jaksa tähän luetella, piitkä lista tulisi, mutta nyt harmittaa, kun alunperin se edes muutettiin. Nyt täytyy maksaa 91€, että saadaan takaisin äidin nimelle. (eli jos sen haluat, cadavera, säästää niin ei kannata muuttaa vielä) Tosin en tiedä, minkälainen tilanne on, jos otatte kokonaan eri nimen...
Taidanpa nyt mennä selaamaan postin, kun vielä kerkeää.
pixi ja poju 4vko
Valitettavasti :)
Välillä supistelee todella napakasti mut kun jäät odottamaan toista niin eihän niitä tule - arg! Sf-mitta oli viikko sitten jo 39 et saatte uskoa et olo on iso ja tukala. Yöllä ei voi nukkua kun lonkat puutuu ja asennon vaihtaminen on yhtä helv**tiä :( Eli ihan valmista kamaa olen lähtemään.
Jonkin sortin ummetuskin tuntuu vaivaavan. Paineentunne peräaukolla, aivan kuin olisi kova kakkahätä vaikka olisin muutaman pipanan juuri pungertanut ulos. Pitäs varmaan hakee jotain lääkettä (en siis halua mitään risiiniöly-juttua!) tai sit vaavi vain painaa. Eilen tais tulla alaspäin kun on siitä asti sattunut niin peevelisti tonne alas että! Ei taida enää sänky s:n kokeilu maittaa sen verran ehllä alapää on. Saunaa koetan tänään. Siivouksen olen korvannut muuttolaatikoiden purulla ja akiken maailman kantamuksilla :) Eipä ole tulosta tullut... Odottelu jatkuu.
ONNEA JO VAUVANSA SAANEILLE!!!!!
Jarniina, poju 1½v ja " Lotta" rv 39+3 (menkkojen mukaan jo 40+3)
[color=navy]Eli kävin vaihteeksi omaa neuvolatätiä moikkaamassa ja viimeinkin on sitten vauva kiinnittynyt lantioon! Kylläpä sitä pienistä ilahtuu. Painokin oli tippunut viime kerrasta 200g, eli kokonaissaldo +11kg ekasta neuvolakäynnistä. Tämän kunniaksi kävinkin sitten ostamassa pullaa (taisi muutamalla muullakin himottaa kyseinen herkku!). Hemppa oli 119 eli ihan ok ja sf 34,5cm. Paineet yläkanttiin, mutta pissa puhdas ja eipä juuri turvotusta. Vauvan sydän jyskytteli siinä 148. Sain uuden ajan tiistaille, mutta itse tietysti toivon, että ei tarttis mennä enää.
Kiitos PIXILLE tiedoista, miten Oulussa tuo tunnustushomma menee ja nimenvaihdosta. Pitäsköhän varalta maistraattiin soittaa ja kysyä, maksaako sitten tuo nimenvaihto myöhemmin, jos nyt laitetaan isän nimelle... Tietysti kiitokset myös muille kommentoijille!
Uusia kirjoittelijoita oli taas ilmaantunut, tervetuloa mukaan! Ja nyt sitten sitä tilaa muillekin, olihan tämä jo toka kerta tänään...
~cadavera&muru~ 39+3
Onnea kaikille vauvansa saaneille!
Mulla on tässä poitsu olkapäällä, joten vähän hankala kirjoittaa. Meillä on ollut tänään eka huono päivä. Vauva ei ole viihtynyt kuin tossa olkapäällä, torkkunut ja välillä itkenyt ja säpsähdellyt. Ruokakaan ei ole oikein maistunut. Onneksi meillä on huomenna neuvola. Masuvaivoja ainakin tuntuu olevan. Vauva on syömisessä oikea hoppu-heikki ja ilmaa menee. Disflatyl-tipat on käytössä. En tiedä pitäiskö maitohappobakteereitakin ostaa? Pe aloitetaan D-vitamiini. Ostettiin Jekovitiä. Mitä teillä muilla?
Sport75 ja pikku-ukko 1vko5vrk
Olipa kiva kun SIMBUCCA aloitit synnytyskertomuspinon toiselle puolelle.
Täällä on kans syöty tänään ihan reilusti pullaa ja herkkuja, ovat olleet kyllä ihan jokapäiväistä ravintoa raskauden ajan. Jotenkin sitä on tosi vaikee kieltää mielihalujaan makean suhteen. Painoa mulle on tullut jotain 15 -16 kg, mutta ei jaksa siitä stressata.
Kiva kun vielä oottelette meitä hitaampia tällä odotus-puolella jo vauvan saaneet palstalaiset. Tosin toivois, että vois siirtyä vauva-puolelle jo muutaman viikon päästä ihan kaikki. Ihana lukea vauva-arjestanne, kun ei vielä osaa ollenkaan ajatella millaista se omalla kohdalla on, esikoista kun oottelen.
Sitten oma napa-tarinaa: Jomotuksia on edelleen ja tänään en ole edes liikkunut kotoa juuri minnekään, pikaisesti vain asioilla ja kaupassa. Aamupäivällä tuntui ikäänkuin jotain ylimääräisiä (ei pissaa, ei valkovuotoa), kirkkaita tippoja tulisi housuun ja soittelinkin neuvolaan ja äitipolille. Neuvoivat tulemaan varulta käymään, mutta jätin nyt sitten menemättä kun huomenna on ylimääräinen neuvolalääkäri kokoarvio-lähetteen takia. Nestettä tulee hyvin vähän, vain pisaroita kun pyyhin, joten tuntuu vähän vouhotukselta lähteä näytille. Täytyy katsoa tilannetta illan mittaan.
Selkä on myös tänään ollut aivan kummallinen:-( Onkohan siellä paikat löystyneet vähän liikaa kun selästä alkanut kuulua pientä rutinaa liikkuessa?!!
aurinkopullo 40+3
Tsemppiä Pinjalle ja muille tositoimissa oleville. Muille pitkää pinnaa ja paljon supistuksia.
Ensimmäinen yö kotona meni hyvin, kipeetä tekee edelleen kun maito nousee rintohin ja jälkisupistuksiakin vielä riittää. Muuten kyllä olen toipunut hyvin synnytyksestä. Väsymystä meinaa pukata päälle ton sairaalareissun jälkeen (nukuin varsinaista koiranunta koko reissun).
Vauva nukkuu ja syö (ja välillä tulostaa kiitettäviä lasteja sinappia naiselliseen tyyliinsä:). 5v isoveli käyttäytyy kuin villipeto ja sekös äidin hermoja kiristää...
Käyn raapustamassa oman synnytyskertomuksen paremmalla ajalla, mutta nyt täytyy avata maitobaari.
Jaksamista kaikille loppusuoralla oleville ja kiitokset onnitteluista
Maisa ja Nuppu 3 vkr:tta
[color=navy]Jipii, vihdoinkin PINJA pääsee tositoimiin!!! Ja minä olen täällä näin varhain muuten vaan... Hyvin nukuin ja pitäis mennä tässä vielä jatkamaan, kun mies lähti koulua kohti vähän aikaa sitten. Meillä ei kyllä ole mistään ässistä taikaa, no, ehkä tosi yritystä sitten, kun eräpäivä ohittuu... Tänään neuvolan pakeille.
SUKUNIMESTÄ vauvalle, niin meille tuleepi näin aluksi miehen sukunimi, mutta kunhan päästään naimisiin, vaihtuu koko perheelle luultavasti sukunimi. Meinataan ottaa miehen äitin tyttönimi, kun on harvinainen. Olen jo etukäteen tarkistanut, että lapsellekin on sitten yhtä helppo vaihtaa, kuin itselle.
AVOLIITOSSA OLEVAT, KERTOISITTEKO ISYYDENTUNNUSTUKSESTA? On meilläkin sitten edessä, kuulemma ruuhkaa, että vaikea saada aika... Täällä Oulussa siis.
Kiva, kun SIMBUCCA oli avannut synnytyskertomuspinon, sinne nyt sitten halukkaat kertomaan, minusta ainakin on niitä kiva lueskella. Toivottavasti sitä sitten omasta synnytyksestä jotain muistaa...
Mutta nyt yrittämään vielä unien jatkoja.
~cadavera&muru~ rv39+3