Mikä ärsyttää uusperhekuviossa?
Meillä muuten kaikki ok ja lasten etu edellä menty aina. Mutta eksän uusi puoliso kieltäytyy olemasta vanhempi ja antaa lasten tehdä melkeinpä mitä vaan eikä kiellä mistään. Hän on sitten lapsille kaveri ja hankaloittaa asioita kun lapset vetoaa että "x aina lupaa" jne.
Kommentit (18)
Miehen eksä veti palkokasvin nenäänsä kun kuuli että minun luonani lapselta vaaditaan jotain (että syödään pöydässä ja siivotaan lelut pois, sellaista). Asutaan siis kaikki veilä erillään mutta minä kehtaan vaatia lapselta jotain jos on minun luonani isänsä kanssa. :D
Vierailija kirjoitti:
Uusperhe=ongelmavyyhti.
No toki jos siitä tekee sellaisen. Meillä onneksi aikuiset ihmiset osaa sovussa hoitaa asioita. Ainoa ongelma on nyt tämä eksäni uuden puolison "rooli", joka on aika pieni ongelma edes mutta aiheuttaa ärtymistä. Joten aika hyvä tilanne kun tämä on se suurin ongelma. :)
Ap
Kaikki. Ei koskaan enää uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusperhe=ongelmavyyhti.
No toki jos siitä tekee sellaisen. Meillä onneksi aikuiset ihmiset osaa sovussa hoitaa asioita. Ainoa ongelma on nyt tämä eksäni uuden puolison "rooli", joka on aika pieni ongelma edes mutta aiheuttaa ärtymistä. Joten aika hyvä tilanne kun tämä on se suurin ongelma. :)
Ap
Seli seli
Se että uutta naikkosta ja hänen lapsiaan suositaan biologisen lapsen kustannuksella. Biologiselle vain pakolliset jutut. Että lapsen huone annettiin uuden naisen lapselle. Että isä ei voi viedä omaa lasta huvipuistoon Suomessa mutta uuden naisen lapsi viedään huvipuistoon ulkomailla. Listaa riittää.
Eihän tällä uudella puolisolla ole mitään velvoitetta olla vanhempi teidän lapsille.
Epätasa-arvoisuus. Miehen lapset pääsevät New Yorkiin, Lontooseen, Roomaan jne. ja minun lapset sekä yhteinen kuopus voivat vain haaveilla Linnanmäestä. Miehen lapsilla on uusimmat puhelimet, merkkivaatteet, kalliit harrastukset ja minun lapsilla nuorisotyön kokkikerho. Joulu oli kauhistus, kun osa lapsista sai kallista elektroniikkaa ja osa mummon kutomia villasukkia. Tietenkään miehen lapset eivät suostu jakamaan omistaan mitään ja hirveä parku tuli siitä, kun minun 7v poikani rikkoi miehen 12v tytön puhelimen jo tapaninpäivänä, kun ei saanut sitä lainaksi. Minä olin sanonut miehen tytölle, että tässä kodissa ei ole kenelläkään mitään muuta omaa kuin alushousut, mutta eihän tyttö totellut ja antanut puhelintaan pelattavaksi. Seuraavana päivänä tytön äiti osti silmää räpäyttämättä tilalle aivan samanlaisen.
Se, että toisen vanhemman luona lapsilta ei vaadita mitään, joten niiden tavallisten asioiden tekeminen on täällä meidän luona ylipääsemättömän hankalaa. Lasten mielestä esimerkiksi on helpompaa vinkua ja kitistä vartti sen sijaan, että käyttäisivät alle puoli minuuttia ruuan jälkeen nostaakseen astiansa tiskipöydälle. Sen sijaan, että likaiset vaatteet vietäisiin pyykkikoriin, ne jätetään huoneen lattialle ja maristaan että "onks pakko ja miks mun pitää". Jne jne. Hermoja kiristävää.
Vierailija kirjoitti:
Epätasa-arvoisuus. Miehen lapset pääsevät New Yorkiin, Lontooseen, Roomaan jne. ja minun lapset sekä yhteinen kuopus voivat vain haaveilla Linnanmäestä. Miehen lapsilla on uusimmat puhelimet, merkkivaatteet, kalliit harrastukset ja minun lapsilla nuorisotyön kokkikerho. Joulu oli kauhistus, kun osa lapsista sai kallista elektroniikkaa ja osa mummon kutomia villasukkia. Tietenkään miehen lapset eivät suostu jakamaan omistaan mitään ja hirveä parku tuli siitä, kun minun 7v poikani rikkoi miehen 12v tytön puhelimen jo tapaninpäivänä, kun ei saanut sitä lainaksi. Minä olin sanonut miehen tytölle, että tässä kodissa ei ole kenelläkään mitään muuta omaa kuin alushousut, mutta eihän tyttö totellut ja antanut puhelintaan pelattavaksi. Seuraavana päivänä tytön äiti osti silmää räpäyttämättä tilalle aivan samanlaisen.
Siis sulle on ihan ok, että lapsesi rikkoo toisen omaisuutta tahallaan!? Jopa on idioottia hommaa teillä. Puhelin on henkilökohtainen laite, olipa kyseessä uusperhe tai ydinperhe, eikä niissä kummassakaan saa särkeä tavaroita tahallaan. Minun mielestäni siis, ja väitän useimpien olevan samaa mieltä kanssani.
Suoraan sanoen, olisin tehnyt juuri samoin kuin tuo 12-vuotiaan äiti, ostanut uuden ihan silkkaa v*ttumaisuuttani kun tahallaan rikotaan.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti. Oman puhelimesi voit jakaa muiden kanssa, mutta muilta et voi vaatia sitä, et varsinkaan jos puhelin ei edes ollut sinun ostamasi.
Vierailija kirjoitti:
Se että uutta naikkosta ja hänen lapsiaan suositaan biologisen lapsen kustannuksella. Biologiselle vain pakolliset jutut. Että lapsen huone annettiin uuden naisen lapselle. Että isä ei voi viedä omaa lasta huvipuistoon Suomessa mutta uuden naisen lapsi viedään huvipuistoon ulkomailla. Listaa riittää.
Vie itse lapsesi ihan mihin haluat. Totta kai lapsen koti on siellä missä hän asuu pysyvästi, ei kai isä pidä vierasta varten huonetta tyhjillään ja kohtele sen kustannuksella huonosti samassa taloudessa asuvaa perheenjäsentä.
Sitähän se on ilmiselväti,kun ihmiset ja lapset on kasvaneet eri perheissä eri tavoille. Tottakai lapsetsitten kiukuttelee. Mutta ei se oo lapsen valittavissa mihin syntyy ja miten tulee kasvatetuksi. Jos on hankalaa ja vara kahteen asuntoon,se voisi toimia. Tiedän muutaman, jotka teinivaiheen pysyivät omissa asunnoissaan ja tyytyivät seurustelemaan. Itse erosin vasta kun aikuistuivat. Ehkä kaikkea ei vain voi saada yhtäaikaa toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne mutta ymmärrettävää että joku ostaa OMILLE lapsilleen. Meillä ex-mies ostaa kuitenkin naikkosensa toiselle miehelle tehdylle lapselle. Se on nyt enemmän suosiossa kuin biologinen lapsi joka vain tapaa isää. Ja tietenkin joulut on tosi ikäviä ja ymmärrettävä että samassa taloudessa oleva haluaa koskea puhelimeen.
Uusperheen pitäisi olla laittomia kunnes lapset on 18
Vierailija kirjoitti:
Eihän tällä uudella puolisolla ole mitään velvoitetta olla vanhempi teidän lapsille.
Näinhän se on. Mutta mielestäni silloin ei uudella puolisolla myöskään ole oikeutta lupailla mitään, vaan lupa kysytään vanhemmilta, ja uuden puolison pitäisi kuitenkin pelisääntöjä kunniottaa.
Meillä ei sisäisiä ongelmia. Ehkä ainoa on se, että miehen lapset saavat kalliimpaa kuin minun lapseni. Ne eivät tule mieheltäni, vaan lasten äidiltä. Asialle ei voi mitään, mutta pientä kateutta joskus herättää. Eikä tuokaan iso asia ole..
En ymmärrä näitä uusperheongelmia laisinkaan. Jos lapsilla on samat säännöt saman perheen sisällä, ja kumpikaan ei sysää omaa vastuutaan omista lapsista puolison niskoille - niin mistä ne ongelmat voivat nousta?
Uusperhe=ongelmavyyhti.