Harvinaisempia naisen M-nimiä?
Oltaisiin miehen kanssa haluttu antaa tytölle nimeksi Matilda, mutta se tuntuu olevan aika yleinen nykyään :-/
Mitä harvinaisempia M-nimiä keksitte? Saa olla pitkiä ja lyhyempiä.
Kommentit (62)
Minun tyttäreni on Amanda. Ei kiinnosta, onko nimi yleinen. Amanda on mielestäni maailman kaunein naisen nimi, joten tietysti annoin sen.
Matteus
Meini
Meimi (Maimie)
Muusa
Meira
Miska
Mikko nykyään
Melissa, Minerva, Marette
-Siinä meidän tyttöjen toiset nimet
Milla. En ole kauheasti törmännyt Milla-vauvoihin, en itse asiassa yhteenkään. Myös Mia on kiva nimi, ja ihan tosi kansainvälinen nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Mirjam/Mirjami!!!!!!
Ja Maria on myös harvinainen etunimenä. En tiedä yhtään Maria-vauvaa enkä ole kastetuissa nähnyt. Älä anna tilastojen huijata.
Kyllä tuo Maria on ollut iha top5 listalla viime vuosien aikana, eli 45 000 Mariaa on syntynyt viimeisten 15 vuotden aikana.
Se, että SINÄ et tunne yhtään Mariaa, ei kerro mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mirva, Mirka
Marianna, Marianne
Marjaana
Mariela
Meri
Marissa
Mirella
Miska
Miska on pojan nimi. Itse pidän nimistä Minja, Marina ja Marleena.
Tuttavapiiriini kuuluu yksi Miska ja hän on kylläkin ihan naissukupuolta :)
Mariel ja Marielle. Lyhentyvät myös nätisti Mariksi, jos lempinimeä haluaa käyttää.
Mun mielestä ihan kivoja ja harvinaisia M-nimiä:
Moa / Mooa
Malva
Metti
Melda
Merilia
Maj
Myös uskoakseni harvinaisempia, joskaan ei henk.koht. suosikkejani:
Miitta
Miija
Mea
Mathilde
Mireille
Mila
Mona
Melissa
Monika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mirva, Mirka
Marianna, Marianne
Marjaana
Mariela
Meri
Marissa
Mirella
Miska
Miska on pojan nimi. Itse pidän nimistä Minja, Marina ja Marleena.
Tuttavapiiriini kuuluu yksi Miska ja hän on kylläkin ihan naissukupuolta :)
Kyllähän Miskaa näköjään on annettu naisillekin, muttei se poista sitä tosiasiaa, että on alunperin selvästi miehen nimi ja ensioletus on, että miehen nimi on. Olen tavannut myös naispuolisen Petjan (bulgarialainen, translitteroituna käytti muotoa Petya), joka joutui joka paikassa korostamaan, että on nainen. En tiedä sitten, onko tuokaan ihan ihanteellinen tilanne.
Kiitos paljon ehdotuksista!!!! Todella paljon kivoja ja potentiaalisia nimiä olette laittaneet!
Eniten mieleen jäi Mimosa ja Melissa. Tykkään myös Marie ja Marielle nimistä, mutta onko ne jotenkin hankalia..? Myös Mette ja Minja oli ihania, ja oli paljon muitakin!!
Kiitos <3
Ap
Milena on myös ihan todella kaunis nimi. Minulla tulee siitä vähän mieleen venäläinen tai tsekkiläinen nainen, sopiiko se teidän mielestänne Suomeen?
Ap
Mieletön Melinda. Hitto mikä hilloviiva, ilman pikkupöksyjä ja rintsikoita :D
Mette. Se tulee nimestä Matilda, se on sama nimi. Tarkoittaa voimakasta taistelijatarta kuten Matildakin.