Mistä tällaiset valkoiset laikut kynsissä kertovat? (Kuva) onko teillä tällaisi?
Eli mulla melkee jokaisessa kynnessä tuollaisia:
Kommentit (16)
Ne ovat kolhuja. Mulla tulee niitä paljon ajoittain, kun koulutan nuorta koiraa joka nameja kädestäni ottaessa kolhii hampaillaan.
Puutos jostain ravintoaineesta. Mulla oli tuollaisia paljon kun olin opiskelija eikä ollut varaa niin monipuoliseen terveelliseen ruokaan. Nyt noita ei ole yhtään kun on ruokavalio kunnossa.
Joskus olen kuullut johtuvan jostain puutostilasta, mutta varmaksi en osaa kyllä sanoa. Itsellänikin molemmissa pikkurillin kynnessä. :D
Mulla on välillä ja sitten taas häviävät. Jostain mäkin luin, että puutetta jostain, mutta en muista mistä.
Mulla oli noita jatkuvasti silloin kun join paljon maitoa, nyt niitä ei ole tullut kun käytän maitoa vain kahvissa tai teessä. Juustoja syön päivittäin. Muuten mun kynnet on aina olleet hyvät ja sitkeät.
Ei mitään vaarallista. Kyseessä ei ole puutostila.
Kynsi on vain saanut kasvuvaiheessaan jonkin kolhun.
Ei ole kalkin eikä ole sinkin puutosta. Ihan googlettamalla selviää että nuo syntyvät pienistä kolhuista jotka osuvat kynteen.
Enemmän mua huolettaisi noi mustat naarmut/pilkut kynnen alla. Ne kannattaa googlettaa, voi olla vakavaakin.
Tuosta kynnen alkuosan (kohta jossa kynsi tulee ihon alta) valkoisesta alueesta. Jos se puuttuu, on kyse myös puutostilasta? Itselläni on vain peukaloissa vähän tuota vaaleaa osaa.
Ovat ihan normaaleja, ei tarvitse välittää.
Luulin pitkään että kyse on kalsiumin puutteesta.
Mutta, kyseessä on "iskujälki" vai miten sen sanoisi. Jos siis kolahtanut johonkin, tai järsinyt vaikka kynsinauhoja.
Ei näytä normaalilta. Ei mulla ainakaan tuollaisia ole.
Oisko joku puutostila?