Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kuntavaaliehdokas, haluatko kysyä minulta jotain?

Vierailija
26.03.2017 |

Antaa tulla

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole toritapaamisissa puhumassa potentiaalisten äänestäjiesi kanssa?

Vierailija
22/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla pitää kaavoittaa järkevämmin ja rakentaa korkeampia taloja. Kohtuuhintaista asumista ja välttää ghettoutumista - estää alueiden jakaantumisen hyviin ja huonoihin.

Vastaanottokeskukset pitäisi avata suomalaisille kodittomille.

Ilman toisen asteen koulutusta oleville nuorille tulee järjestää opiskelu- tai oppisopimuspaikka. Syrjäytymisvaarassa olevan nuoren suhteen nuoren kanssa olevien viranomaisten pitäisi pystyä parempaan vuoropuheluun keskenään, eikä niin, että jokainen taho hoitaa itsekseen vain yhtä ongelmaa.

Tällä hetkellä keinot perheellisten sekä yksinasuvien köyhien auttamiseksi eivät ole riittävät - siitä kertovat pitkät leipäjonot. Eikö olisi aika mennä ihmisten luo ja saada heiltä näkökulmia asioiden helpottamiseen tai ratkaisuihin? Mielestäni 30-vuotta poliitikkona ollut vanha pukumies ei välttämättä tiedä yhtään mitään näiden ihmisten arjesta, mutta on silti päättämässä heidän asioistaan. Ihmiset pitäisi tuoda enemmän mukaan päätöksentekoon, kun kyse on heitä koskevista asioista.

Tässä alkuun muutama mielipide.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän ehdokasta, joka on jo tehnyt tekoja kunnan ja kuntalaisten hyväksi. Viis puolueesta. Yksi totuudenpuhuja saa hyvin rikottua hyvävelikarjaa.

Tämä just kun edes ehdokkaaksi pyrkivillä ei tuon taivaallista käsitystä valtuuston toiminnasta tai asioista, joita siellä käsitellään. 95% ehdokkaista on vain vaalijulisteiden täytettä, jotain sellaisia elämäntapaluusereita, jotka osaavat kaivaa suurinpiirtein kaivaa nenää oma-aloitteisesti...

https://kotka.perussuomalaiset.fi/kuntavaaliehdokkaat/

Vierailija
24/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästynyt muslimeihin Vantaalla kirjoitti:

Mikä on kantasi muslimeihin?

Mielestäni muslimeita ei voi kohdella yhtenä ihmisryhmänä, jota pitää joko hyvänä tai huonona. Meillä on kuitenkin täällä tietyt säännöt joiden mukaan eletään - meidän tehtävä ei ole muuttaa kulttuuriamme sopivammaksi muille kulttuureille.

Vierailija
25/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä olet hyvä?

Olen hyvä lasten ja nuorten kanssa, työskentelen vapaaehtoisena tukiaikuistoiminnassa. Lisäksi koen olevani hyvä päivätyössäni - jota en tässä kohtaa paljasta.

Vierailija
26/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaiset ja päädyin puolueeseen siksi, että heillä on monia järkeviä asioita joita ajavat (kauppojen vapaa aukiolo, vapaampi alkoholipolitiikka yms). En kaikesta ole samaa mieltä (mm. homoliitot, koska kannatan niitä), mutta se ei ole haitannut mitään. Siellä on itseasiassa aika paljon ihmisiä, jotka kannattavat homoliittoja.

En voi sanoa ajavani omaa etuani, koska mielestäni itselläni on asiat erittäin hyvin. Omassa elämässäni en tällä hetkellä muuttaisi mitään. Kaikilla ei kuitenkaan ole asiat näin ja heidän asioitaan haluaan ajaa. Ap

Ei niitä pelkillä puheilla paranneta. Kyllä lapset ja vanhukset taas kelpaavat pelinappuloiksi, kun on vaalit mutta ette te muuten siellä mitään paranna, pois otatte ne vähätkin edut.

Jos talous on kuralla, valitettavasti joistakin asioista pitää leikata. Toinen vaihtoehto on nostaa verotusta. Oletko seurannut, mitä kuntasi valtuustossa on päätetty asioista? Ei ne valtuutetut siellä muuten vain istu.

Just joo.

Vierailija
27/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuntavaalitehdokkaat lähes poikkeuksetta mainostavat vaalipuheissaan asioita, joihin kunnallispoliitikalla ei millään tavoin voi vaikuttaa? Vaikka opiskelijoiden asiat, lupaus vähentää työttömyyttä yms. Nämä ovat vaikeita asioita muutenkin, mutta silti kunnallisvaalipuheissa otetaan näihin kantaa. Miksi, kun kunnallispoliitikon vaikutusmahdollisuudet moneen tällaiseen asiaan on tasa nolla? 

Olet aivan oikeassa. Ehdokkaat puhuvat näistä asioista, koska ne ovat paljon pinnalla ja ovat suuria asioita, joihin ihmisten on helppo samaistua tai olla samaistumatta - jos ajattelee kunnallisvaaliehdokkaan olevan samaa mieltä jostain suuremmasta asiasta, ajattelee helposti hänen olevan muissakin asioissa ehkä samaa mieltä kanssasi.

Se on kuitenkin aikamoista itsensä myymistä. Monet äänestäjät ei välttämättä ajattele, ettei ehdokkaat pysty vaikuttamaan näihin asioihin. Suoraan sanottuna äänestäjien silmään kusemista.

Vierailija
28/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siinä mielessä ehkä omituinen ehdokas, etten oikein pidä torilla seisomisesta. Aivan kuin olisin puhelinmyyjä, joka tyrkyttää lehtitilausta kymmenille ihmisille. Eri tilaisuuksissa kyllä pidän ihmisten kanssa keskusteluista, mutta tori ei ole minulle oikea paikka. Koen tavoittavani ihmisiä paremmin netin kautta, toreilla on yleensä vain vanhempia ihmisiä liikkeellä, eikä esim nuoria.

Vierailija
29/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siinä mielessä ehkä omituinen ehdokas, etten oikein pidä torilla seisomisesta. Aivan kuin olisin puhelinmyyjä, joka tyrkyttää lehtitilausta kymmenille ihmisille. Eri tilaisuuksissa kyllä pidän ihmisten kanssa keskusteluista, mutta tori ei ole minulle oikea paikka. Koen tavoittavani ihmisiä paremmin netin kautta, toreilla on yleensä vain vanhempia ihmisiä liikkeellä, eikä esim nuoria.

Et sinä täällä vauvapalstallakaan äänestäjiäsi tavoita. Valtaosa meistä on eri paikkakunnalta kuin missä olet ehdokkaana. Ja vaikka samalla paikkakunnalla oltaisiinkin, emme voi tunnistaa sinua ennen kuin kerrot nimesi.

Torille kyllä kannatttaisi mennä edes muutaman kerran. Ikäihmisten äänestysprosentti on korkeampi kuin nuorten. Heissä on siis potentiaalisia äänestäjiäsi enemmän.

Vierailija
30/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Siksi en kirjoittanut tänne, että voisin hankkia äänestäjiä itselleni, niitä saan toista kautta. :) annoin vaan mahdollisuuden kysyä asioita.

Et sinä täällä vauvapalstallakaan äänestäjiäsi tavoita. Valtaosa meistä on eri paikkakunnalta kuin missä olet ehdokkaana. Ja vaikka samalla paikkakunnalla oltaisiinkin, emme voi tunnistaa sinua ennen kuin kerrot nimesi.

Torille kyllä kannatttaisi mennä edes muutaman kerran. Ikäihmisten äänestysprosentti on korkeampi kuin nuorten. Heissä on siis potentiaalisia äänestäjiäsi enemmän.

Vierailija
31/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet JO TEHNYT kuntasi hyväksi? Mitä sinulla on annettavaa mitä muilla ehdokkailla ei ole?

Vierailija
32/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä ovat vihamiehiäsi?

Vierailija
33/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan ollut muuallakin töissä kuin kunnalla ja yhdistyksissä? Ns. oikeissa töissä.

Vierailija
34/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet JO TEHNYT kuntasi hyväksi? Mitä sinulla on annettavaa mitä muilla ehdokkailla ei ole?

Olen tehnyt hyväntekeväisyyttä vähävaraisten perheiden ja ihmisten parissa, antanut ruoka- ja vaateapua. Auttanut lapsia koulutehtävissä, jotka tuntuneet hankalilta, mutta vanhemmilla ei ole ollut resursseja auttaa. Käynyt puhumassa kouluväkivallasta ja nuorten syrjäytymisestä koulukiusaamisen vuoksi. Toiminut tukiaikuistoiminnassa mukana. Auttanut työttömiä työhakemusten laatimisessa.

Valtuustossa en ole koskaan istunut, joten sitä kautta en ole päässyt tekemään kunnan asioiden eteen mitään.

Vierailija
35/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt hyväntekeväisyyttä vähävaraisten perheiden ja ihmisten parissa, antanut ruoka- ja vaateapua. Auttanut lapsia koulutehtävissä, jotka tuntuneet hankalilta, mutta vanhemmilla ei ole ollut resursseja auttaa. Käynyt puhumassa kouluväkivallasta ja nuorten syrjäytymisestä koulukiusaamisen vuoksi. Toiminut tukiaikuistoiminnassa mukana. Auttanut työttömiä työhakemusten laatimisessa.

Valtuustossa en ole koskaan istunut, joten sitä kautta en ole päässyt tekemään kunnan asioiden eteen mitään.

Niin ja mitä annettavaa minulla on? En ajatellut piiloutua neljäksi vuodeksi johonkin ja tulla takaisin vaalien koittaessa. En halua jauhaa skeidaa ja turhaa lässytystä asioista. Niihin asioihin joista minulla ei ole omakohtaista kokemusta, haluan saada suoraan ihmisiltä tiedon, mikä auttaisi heidän asemaansa. Minä olisin valtuustossa asukkaiden edustaja ja minun pitäisi tuolloin kunnioittaa heidän tahtoaan erinäisissä asioissa. En oikein osaa sanoa itsestäni muuta kuin sen, että olen ihan tavallinen uudellamaalla asuva ihminen, joka on suorapuheinen ja huumorintajuinen. En halua olla vaalikuvissa teennäisesti hymyilevä, turhia lupauksia antava henkilö pikkutakki päällä.

Vierailija
36/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä ovat vihamiehiäsi?

En usko, että on suoranaisesti vihamiehiä. Kommunistien jutuista en tosin välitä kovin paljoa.

Vierailija
37/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan ollut muuallakin töissä kuin kunnalla ja yhdistyksissä? Ns. oikeissa töissä.

En ole koskaan ollut töissä kunnalla, yhdistyksissäkin vain vapaaehtoisena (en siis ole nostanut koskaan palkkaa yhdistyksistä). Olen koko ikäni ollut töissä yksityisillä työnantajilla.

Vierailija
38/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestän ehdokasta, joka on jo tehnyt tekoja kunnan ja kuntalaisten hyväksi. Viis puolueesta. Yksi totuudenpuhuja saa hyvin rikottua hyvävelikarjaa.

Tämä just kun edes ehdokkaaksi pyrkivillä ei tuon taivaallista käsitystä valtuuston toiminnasta tai asioista, joita siellä käsitellään. 95% ehdokkaista on vain vaalijulisteiden täytettä, jotain sellaisia elämäntapaluusereita, jotka osaavat kaivaa suurinpiirtein kaivaa nenää oma-aloitteisesti...

Voi apua taas mitä kuvia. Perussuomalaiset niin kiihkeästi vastustaa kaikkea "turhaa" kulttuuria ja taidetta, mutta tässä taas nähdään että olisi ehkä kannattanut palkata ammattivalokuvaaja

Vierailija
39/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi apua taas mitä kuvia. Perussuomalaiset niin kiihkeästi vastustaa kaikkea "turhaa" kulttuuria ja taidetta, mutta tässä taas nähdään että olisi ehkä kannattanut palkata ammattivalokuvaaja

Äläs nyt! Ehdokkaalla 286 on oikeallaista "hullunkiiltoa" silmissä. Ominaisuus joka kyllä puhuttelee persuja...

Vierailija
40/41 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei mitä kuvia :''''''D