Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsisti työyhteisössä

Vierailija
25.03.2017 |

Mitä ihmettä tässä tilanteessa tulisi tehdä?

Eli kyse on työkaverista joka ei ole esimieheni, mutta joka on tiimimme vetäjä.

Aloitin uudessa työpaikassa puoli vuotta sitten. Ihmettelin heti alkuun kun tämä henkilö (kutsutaan vaikka Tiinaksi) kertoi ivallisen sävyyn toisesta tiimimme työntekijästä (Jaanasta) joka stressin vuoksi jäi pidemmälle sairaslomalle. Eli Tiina paljasti heti kaikki luottamukselliset keskustelut mitä oli käynyt Jaanan kanssa. Ihmettelin jo heti alussa, että nämä asiat ovat luottamuksellisia juttuja, jotka eivät minulle kuulu.

Tiina on erittäin temperamenttinen, äänekäs ja puhuu jatkuvasti itsestään. Jos kerron jotain, hän kääntää asiat aina itseensä tai kiinnostus juttuihini loppuu samantien. Hän haukkuu paljon muita ihmisiä työyhteisössämme. Hän haluaa ottaa työtehtävistäni sen viimeisen väännön itselleen, josta saa kaiken kunnian. Eli minä teen työt, Tiina ottaa kunnian.

Ihmetystä herättää se miten Jaana menee mukaan siihen miten Tiina haukkuu muita. Eräs Tiinan halveksunnan kohde on kolmas työkaveri joka on Jaanan hyvä ystävä vuosien takaa. Lopputulos on se, että jopa Jaana (jonka ystävää haukutaan) menee mukaan tähän touhuun.

Jaanan mukaan Tiina on suurin syy sille, että hän paloi loppuun. Silti Jaana hännystelee ja mielistelee Tiinaa.

Mitä ihmettä teen? Menenkö puhumaan esimiehelle, joka on meidän kaikkien esimies. Tiina on tosin tehnyt itsestään korvaamattoman esimiehellemme. Olisiko asia hyvä ottaa puheeksi firman HR-tyyppien kanssa. Itse olen vielä Tiinan kirjoissa jalustalla, sillä hän tarvitsee työpanostani, mutta uskon että se on vain ajankysymys ennenkuin tilanne muuttuu.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä se häiritsee suunnattomasti kun tämän hetkinen tilanne on se että Tiina mielistelee minua Jaanan aikana. Eli jän puhuu siihen sävyyn, että sä olet niin hyvä ja näistä hommista ei tulisi yhtään mitään ellet olisi täällä. Ja tämä tietysti kaikki tehdään Jaanan aikana ja näen miten Jaanan ilme valahtaa koska tuo on suora piikki hänelle. Lisäksi Jaana on kuin varjo itsestään eli muuttunut todella epävarmaksi. Olen tuntenut Jaanan jo vuosia, työskentelin eri tiimissä aiemmin.

Mua niin oksettaa ja kuvottaa tämä tilanne.

Eli olet yksi pelinappula. Sinänsä en sääli Jaanaa, koska hänkin meni mukaan samaan pelleilyyn ja ei näkisi senkään vertaa asioiden läpi kuin sinä. Et voi myöskään liittoutua Jaanan kanssa, koska hän on epäluotettava ja puukottaisi sinua selkään. Tällaiseksi narsisti saa työilmapiirin, oikeasti reilu ihminen ei siksi siellä pärjää.

Vierailija
22/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä se häiritsee suunnattomasti kun tämän hetkinen tilanne on se että Tiina mielistelee minua Jaanan aikana. Eli jän puhuu siihen sävyyn, että sä olet niin hyvä ja näistä hommista ei tulisi yhtään mitään ellet olisi täällä. Ja tämä tietysti kaikki tehdään Jaanan aikana ja näen miten Jaanan ilme valahtaa koska tuo on suora piikki hänelle. Lisäksi Jaana on kuin varjo itsestään eli muuttunut todella epävarmaksi. Olen tuntenut Jaanan jo vuosia, työskentelin eri tiimissä aiemmin.

Mua niin oksettaa ja kuvottaa tämä tilanne.

Eikö se Jaana lähtenyt sairaslomalle? Mistä sä puhut?

Jaana oli muutaman kuukauden sairaslomalla ja on palannut työkuvioihin jo.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sellainen harhaluulo, että luulet pystyväsi paljastamaan narsistin kierouden pomoillenne, mikä ei ole mahdollista. Narsisti kääntää kaiken toisten syyksi. KAIKEN. Ymmärrätkö? Etkö tajua että narsisti on sairas ihminen. Tekee mitä tahansa saadakseen muut ns. kuseen. Ei ole sen arvoista, että jäät tuonne tappelemaan, tulet vaan saamaan kuraa päällesi. Etsi uusi työpaikka, ja unohda. Narsistin kanssa taistelusta jää pahat arvet. Nimimerkki kokemusta on.

Vierailija
24/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on sellainen harhaluulo, että luulet pystyväsi paljastamaan narsistin kierouden pomoillenne, mikä ei ole mahdollista. Narsisti kääntää kaiken toisten syyksi. KAIKEN. Ymmärrätkö? Etkö tajua että narsisti on sairas ihminen. Tekee mitä tahansa saadakseen muut ns. kuseen. Ei ole sen arvoista, että jäät tuonne tappelemaan, tulet vaan saamaan kuraa päällesi. Etsi uusi työpaikka, ja unohda. Narsistin kanssa taistelusta jää pahat arvet. Nimimerkki kokemusta on.

Olen jo hakemassa uutta paikkaa, koska tiedän että tämä peli on jo hävitty ja on vaan ajankysymys kun paska alkaa lentämään. Ikinä en ole vastaavaa nähnyt ja siksi tämä hämmennys.

Harmittaa, että olen puhunut liian avoimesti asioista Jaanan kanssa, pelkään että tuo kaikki käännetään minua vastaan. Ap.

Vierailija
25/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa, että joudun lähtemään yhden ihmisen takia, koska muuten kaikki asiat työpaikalla on kohdillaan... ap

Vierailija
26/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kurjaa, että joudun lähtemään yhden ihmisen takia, koska muuten kaikki asiat työpaikalla on kohdillaan... ap

Eihän siellä ole mikään kohdillaan kertomasi mukaan. Jos se ongelma ei olisi tuo yksi narsisti, se olisi joku toinen narsisti. Miksi esimiehet sietävät tuollaista? Hyvinkin yleistä että narsistien annetaan kukkia. Ei niitä esimiehiä kiinnosta. Kunhan hommat tulee tehtyä. Minä juoksisin lujaa pakoon tuollaisesta työyhteisöstä. Sitä paitsi miksi annat narsistin ottaa kiitokset kaikesta sinun tekemästäsi työstäsi? Sunhan olisi pitänyt jo puuttua siihenkin ajat sitten.

Vierailija
27/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät käteen ja katse eteenpäin. Ole onnellinen jos pääset eroon narsistista. Pahimmassa tapauksessa hän alkaa vainota sinua vuosikausia. Narsistit tekevät mitä tahansa, tuhotakseen esim jonkun ihmisen uran josta he eivät pidä tai joka on asettunut häntä vastaa. Kannattaa varoa. Itse lähtisin hiljaisin äänin...Älä ainakaan yritä kostaa narsistille.

Vierailija
28/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, sunnuntain narsistitarina vol 1.

Vierailija
29/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siellä ole mikään kohdillaan kertomasi mukaan. Jos se ongelma ei olisi tuo yksi narsisti, se olisi joku toinen narsisti. Miksi esimiehet sietävät tuollaista? Hyvinkin yleistä että narsistien annetaan kukkia. Ei niitä esimiehiä kiinnosta. Kunhan hommat tulee tehtyä. Minä juoksisin lujaa pakoon tuollaisesta työyhteisöstä. Sitä paitsi miksi annat narsistin ottaa kiitokset kaikesta sinun tekemästäsi työstäsi? Sunhan olisi pitänyt jo puuttua siihenkin ajat sitten.

Mulle on aivan sama - ottakoon kiitokset, koska tarkoitus on lähteä sutimaan tästä työpaikasta ja nopeasti. Ap

Vierailija
30/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmät käteen ja katse eteenpäin. Ole onnellinen jos pääset eroon narsistista. Pahimmassa tapauksessa hän alkaa vainota sinua vuosikausia. Narsistit tekevät mitä tahansa, tuhotakseen esim jonkun ihmisen uran josta he eivät pidä tai joka on asettunut häntä vastaa. Kannattaa varoa. Itse lähtisin hiljaisin äänin...Älä ainakaan yritä kostaa narsistille.

Hyvä että toit tämän esille! Nyt tajuan, että minun on aivan turha viedä asiaa eteenpäin - esimiestä ei kiinnosta ja mitä HR voi tehdä asialle - ei yhtään mitään. Ap

Vierailija
31/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aivan sama - ottakoon kiitokset, koska tarkoitus on lähteä sutimaan tästä työpaikasta ja nopeasti. Ap

Okei no hyvä. Kannattaa lähteä. Mutta turha surra. Sulla on ristiriitaiset fiilikset. Lue vähän narsisteista, ja ymmärrä että heidän sisässään on musta aukko. He ovat erittäin surkeita olentoja, vaikka näyttävät ulkoapäin niin näyttäviltä.

Vierailija
32/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muista hymyillä kun lähdet! Näytät siten narsistille sisäisesti kieltä! Eniten narsistia ärsyttää ihminen, joka ei lankea heidän pauloihinsa, ja joka tajuaa hävitä takavasemmalle.

Vierailija
33/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että toit tämän esille! Nyt tajuan, että minun on aivan turha viedä asiaa eteenpäin - esimiestä ei kiinnosta ja mitä HR voi tehdä asialle - ei yhtään mitään. Ap

Jos pääset pois, älä vie asiaa eteenpäin. Se voi jopa haitata tulevaa työtäsi. Keksi joku mukamas henk.kohtainen erosyy, niin pääset livahtamaan pois. Pakene vielä kun voit!

Vierailija
34/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/35 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä pointteja olette tuoneet esiin. Kiitos!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan