Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt yh-Mia valittaa iltalehdessä, kun on tuhlannut toimeentulotukensa???

Vierailija
25.03.2017 |

Siis kehtaa syyttää Kelaa siitä, että eivät maksaneet hänen laskujaan kahdesti... pannut rahat haisemaan ja nyt eikun iltalehteen kerjuulle.!!

En saa linkitettyä. Laittakaa joku.

Kommentit (173)

Vierailija
61/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjut kommentoijat ovat iljettäviä. Lyötte lyötyä. Kyllä elämä saattaa vielä teillekin opettaa ja toivottavasti opettaakin, jotta ymmärrätte hävetä! Kukaan teistä ei ole virheetön. Ei ole tuollakaan henkilöllä helppoa. Ja masennuksen ja ahdistuksen kourissa voi olla todella vaikea toimia. Voisitte osoittaa edes hieman empatiaa tuon syyttelyn sijaan! Ilmoitin tämän lynkkausketjun asiattomaksi.

Itselläkin on masennus- sekä ahdistustaustaa. On myös eletty kädestä suuhun näinä aikoina, opiskeluaikana ei ollut mitenkään luksusta kun piti ostaa mt-lääkkeitä ja laskea miten on varaa ruokaa jne. Ei ollut sossua mihin viedä laskuja maksettavaksi, kun itse piti pienistä tuista maksaa ja tukea sai vähemmän kuin sossun tuet. MUTTA ikinä ei olisi tullut mieleenkään että ottaisin Iltalehteen yhteyttä että "törsäsin laskuihin myönnetyt rahat kun en tiennyt että oli maksettu tilille" !

Minkä ikäinen sitten oikein olet? Kyllä minun tietääkseni Suomessa on ollut toimeentulotuki vuosikymmeniä. Toimeentulotuen perusosa on sama kaikille, joten mikset hakenut? Se minun pointtini tässä ei ollut, että ko hlö ei olisi mokannut, vaan se idiootiksi nimittely ja ämmittely esimerkiksi. Aivan ala-arvoista. Ihmiset eivät käsitä sitä, että he saattavat itse joutua jonakin päivänä kelaan käsi ojossa. Ihmiset sahaavat itse omaa oksaansa hikeentymällä tällaisista marginaalitapauksista ja ajamalla agendaa, jossa sosiaalietuuksia ei pitäisi jakaa, tai niitä saavat ihmiset olisivat automaattisesti yksin syypäitä omaan tilanteeseensa.

Kenenkään työpaikka, terveys tai onni ei ole kiveen hakattua.

Opintolaina on se syy. Se lasketaan tuloksi ja se ei ole ilmaista rahaa, vaan laina mikä pitää maksaa takaisin. Jos olisin sen nostanut en olisi ollut enää oikeutettu toimeentulotukeen kun käteen olisi jäänyt niin paljon ettei olisi saanut sossusta mitään. Katsoin parhaaksi että minun ei sellaisia kannata nostaa ongelmieni takia ja joskus myöhemmin pääsinkin mt-ongelmien takia viimeistelemään opinnot sairauspäivärahan turvin.

Ämmittely on kyllä minustakin ala-arvoista. Mutta kyllä tässä Mialla on ollut ihan moka niin miksi valittaa Iltapäivälehdistölle.

Ja edelleen sen opintolainan saa korkoineen anteeksi silloin kun se elämä ei mene niinkuin pitäisi. Itse olen saanut n. 16000 euroa korkoineen olevan opintolainan kokonaan anteeksi.

Niin siis tarkoitat, että olet jättänyt opintolainasi meidän muiden maksettavaksi.

Vierailija
62/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi näistä pummeista kirjoitetaan lehdissä. Ja vielä siihen sävyyn, että olisivat jotenkin muka kokeneet vääryyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, mitä widdua, kantaako jengi laskujansa jonnekin sossuun maksuun? Kiva maksaa näitä vitunmoisia veroja, kun Miat sitten elävät niillä.

Vierailija
64/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, ikävä juttu. Emme voi tehdä asialle mitään, kehotamme jatkossa lukemaan kirjeet tarkasti.

t. Kela 

Vierailija
65/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo Kelan kanssa asioiminen varmaan ihan perseestä kun toinen virkailija sanoo yhtä ja toinen aivan päinvastaista. Soittaminen on maksullista ja olisi sitä varmaan muutakin tekemistä kuin yrittää selvittää kissojen ja koirien kanssa noita asioita.

Vierailija
66/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas malliesimerkki siitä miten rahalla ei voida korjata elämänhallinnan ongelmia. Nykyään on jo sosiaalista isännöintiä, eli sosiaalialan työntekijöitä jotka auttavat asumisessa, mutta samaan syssyyn tarvittaisiin elämänhallintaisännöintiä tällaisille aikuisille. Jos on rahat tiukilla, niin pitää pitää kirjaa jokaisesta pennistä. Ei voi vain elää niin että rahaa tulee tilille ja sieltä se myös lähtee, piittaamatta tulevista laskuista tai perheen tarpeista. Jos on pienet tulot ja tuplatulot jäävät huomaamatta, niin onko se vika oikeasti Kelassa? En ihan oikeasti jaksa ymmärtää miksei näitä ihmisiä saada autettua muuten(kin) kuin antamalla rahaa. Kuvioissa on vielä pieni lapsikin, eikä tuollaisella elämänhallinnan mallilla ole kovin suuret eväät ponnistaa sitten itse ajallaan aikuisuuteen.

Vierailija
67/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintolainaa ei saa työtön anteeksi. Sen saa anteeksi vain vakavasti sairastunut. Eli jos lainan ottamista miettii, niin ei kannata tuudittautua sen varaan, että joku muu maksaisi sen omasta puolesta.

Kyllä saa, jos työttömyys on kestänyt tarpeeksi kauan. Kela teki sen tapaukseni oma-aloitteisesti, ilman että minun olisi tarvinnut tehdä mitään. Kun ulosotto on palauttanut velat kaksi kertaa takaisin, koska niitä ei voi periä velallisen varattomuuden vuoksi, niin kelalle voi lähettää pyynnön velan anteeksiannosta -> luopumispyyntö.

Nyt joku sanoo, että kela ei myönnä opintolainoja. Ei niin, kela takaa ne pankille ja kun pankki ei saa rahojaan, takaus realisoituu ja pankin saatava siirtyy takauksen myötä kelan saatavaksi.

nim. 16.000 ennen velkaa

Vierailija
68/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö tuon jutun oikein? Tälle Mialle siis maksettiin tilille laskuihin tarkotettu summa ja hänelle sanottiin että hänen pitää se itse maksaa. Sitten hän törsäsi tms. käytti rahat johonkin muuhun, ettei hänellä ollut enää varaa maksaa näitä laskuja. Ja nyt sitten tämä valittaa Iltalehdelle miten vaikeaa asiointi Kelan kanssa on? Oikeastiko tämä näin? Tämä nainen oli siis käsityksessä että senkun vie laskut Kelaan niin Kela kyllä maksaa. Hohhoijaa... Miten voi olla elämänhallinta noin hukassa.

Jos Kelasta sanotaan että tuo laskut tänne, niin ne maksetaan heillä, niin miten se on elämänhallinnan puutetta ymmärtää, että laskut maksetaan Kelassa?

Vierailija
69/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussahan oli mainittu ettei äitiin pidä yhteyttä kun äiti sitä mieltä että pitäisi pärjätä itse.

Yrittänyt lypsää äidiltään ja tämä kieltäytynyt.

Vierailija
70/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo Kelan kanssa asioiminen varmaan ihan perseestä kun toinen virkailija sanoo yhtä ja toinen aivan päinvastaista. Soittaminen on maksullista ja olisi sitä varmaan muutakin tekemistä kuin yrittää selvittää kissojen ja koirien kanssa noita asioita.

Niin siellähän ei voi mennä käymään? Ainoa vaihtoehto on tuhlata rahat heti?

Mia on varmasti tiennyt että raha laskuihin on maksettu hänen tililleen mutta päätti käyttää tätä 'virhettä' hyväkseen ja laittaa veronmaksajat korvaamaan hänelle uudestaan laskurahat!

Vierailija
71/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että sekaannus on Mian pääkopassa siksi, koska kun toimentulotuki oli vielä sossussa, sossu saattoi maksaa asiakkaan laskut asiakkaan puolesta. Mutta kelassa meno on eri. Ihmettelen vaan mihin ne kaikki rahat sitten menivät, jos ne on varattu terveydenhuollon maksuihin ja Mia on polttanut ne johonkin muuhun kuin esim. ruokaan?

Vierailija
72/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, mitä widdua, kantaako jengi laskujansa jonnekin sossuun maksuun? Kiva maksaa näitä vitunmoisia veroja, kun Miat sitten elävät niillä.

Kotivakuutus- ja sähkölaskut ovat ainoat laskut, jotka Kela kustantaa ttt-asiakkaille. Niissäkin on joku raja.

Vierailija
73/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö tuon jutun oikein? Tälle Mialle siis maksettiin tilille laskuihin tarkotettu summa ja hänelle sanottiin että hänen pitää se itse maksaa. Sitten hän törsäsi tms. käytti rahat johonkin muuhun, ettei hänellä ollut enää varaa maksaa näitä laskuja. Ja nyt sitten tämä valittaa Iltalehdelle miten vaikeaa asiointi Kelan kanssa on? Oikeastiko tämä näin? Tämä nainen oli siis käsityksessä että senkun vie laskut Kelaan niin Kela kyllä maksaa. Hohhoijaa... Miten voi olla elämänhallinta noin hukassa.

Jos Kelasta sanotaan että tuo laskut tänne, niin ne maksetaan heillä, niin miten se on elämänhallinnan puutetta ymmärtää, että laskut maksetaan Kelassa?

Päätös on tullut kotiin jossa lukee että laskurahat on maksettu tilille!

Kyllä ihminen joka on köyhä huomaa että tilillä onkin enemmän kuin normaalisti, jokainen tajuaa tästä että laskurahat ovat tulleet tilille tai ainakin selvittää asian ensiksi ennenkuin tuhlaa rahat!

Vierailija
74/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela haluaa laskut, koska ennen kuin myönnetään laskujen maksaminen asiakkaan tilille, tarvitaan tietenkin todistus ko. laskujen olemassaolosta. Kela ei kuitenkaan "hoida" laskuja asiakkaan puolesta kuten sosiaalitoimi on tehnyt. Maksaa vain summan asiakkaan tilille. Siinä ero.

Vierailija
75/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan parhautta! Mistä tällaisia oikein tulee? En halua elättää heitä enää päivääkään!

Enpä usko, että nettomaksajilla on kauheasti aikaa pyöriä aaveella. Fantasioit vain. 

Miksi ei olisi? En oo tuo ketä lainasit mutta olen 32- vuotias Sairaanhoitaja yksityisellä sektorilla, lisien vuoksi palkka on ihan kohtalainen. (Aviomiehellä tulot noin bruttotulot noin 45k/vuosi. En juurikaan käytä enkä oo käyttänyt julkisia palveluita, toki saanut opiskella mutta kyllä alan pikkuhiljaa olemaan nettomaksaja, Mieheni ollut jo pitkään. Lapsia ei ole eikä tule. Ja on aikaa monestikin olla aihevapaalla.

Vierailija
76/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilman että minun olisi tarvinnut tehdä mitään.

No jes! Ompa hienoa!? :O Toivottavasti näihin on tullut joku muutos. Mutta tulee sitten näitä, jotka eivät heti hoksaa, että esim. omat laskut on maksettava ihan itse (vaikkakin toisten rahoilla).

Vierailija
77/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heru sympatiaa. Me muutkin maksamme laskumme itse. Toimintanne laskut/kopion Kelaan, mutta maksamme laskumme itse ja saamme ne sitten takautuvasti 2-3 viikon päästä tilille takaisin. Ttt hakemuksessa pitää laittaa raksi ruutuun jos haluaa, että ne maksetaan Kelasta. Jos tätä ei tehnyt niin oli oma moka. Ja pitäisi sitä tiliä vähän kattella, ennen kun kauppaan menee, että tietää saldon. Pitäs vähän hälytyskellojen soida, miks sinne on tullu lisää.

Vierailija
78/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan parhautta! Mistä tällaisia oikein tulee? En halua elättää heitä enää päivääkään!

Enpä usko, että nettomaksajilla on kauheasti aikaa pyöriä aaveella. Fantasioit vain. 

Miksi ei olisi? En oo tuo ketä lainasit mutta olen 32- vuotias Sairaanhoitaja yksityisellä sektorilla, lisien vuoksi palkka on ihan kohtalainen. (Aviomiehellä tulot noin bruttotulot noin 45k/vuosi. En juurikaan käytä enkä oo käyttänyt julkisia palveluita, toki saanut opiskella mutta kyllä alan pikkuhiljaa olemaan nettomaksaja, Mieheni ollut jo pitkään. Lapsia ei ole eikä tule. Ja on aikaa monestikin olla aihevapaalla.

Yhteiskunta maksaa epäsuorasti sinunkin palkkasi joten et ole mikään nettomaksaja

Vierailija
79/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela haluaa laskut, koska ennen kuin myönnetään laskujen maksaminen asiakkaan tilille, tarvitaan tietenkin todistus ko. laskujen olemassaolosta. Kela ei kuitenkaan "hoida" laskuja asiakkaan puolesta kuten sosiaalitoimi on tehnyt. Maksaa vain summan asiakkaan tilille. Siinä ero.

Etkö osaa lukea?

Vierailija
80/173 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siellähän ei voi mennä käymään? Ainoa vaihtoehto on tuhlata rahat heti?

Mia on varmasti tiennyt että raha laskuihin on maksettu hänen tililleen mutta päätti käyttää tätä 'virhettä' hyväkseen ja laittaa veronmaksajat korvaamaan hänelle uudestaan laskurahat!

Huoh... jutussahan sanottiin että sekä toimistot että puhelinpalvelu olivat niin ruuhkautuneet ettei asioiminen onnistunut.