Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva valitus!

Vierailija
25.03.2017 |

Tunnetteko ihmisiä, jotka valittavat aina kaikesta? Mitään vähän ikävämpiä tapahtumia tai olosuhteita ei voida hyväksyä ilman kitinää ja valitusta. Esim. Tuttuni joutui yhdeksi yöksi sairaalaan leikkauksen vuoksi, ja lähetti sieltä monta valivali-viestiä: ruoka on pahaa, maito on rasvatonta, jogurtti väärää makua, pyjama kiristää jne. Eihän sairaalassa voi kummoista ruokaa odottaakaan, ja onko sillä edes väliä, kun siellä on vain yhden yön? Samoin jotkut tutuistani valittavat jatkuvasti esim. hinnoista (vaikka ovat varakkaita), bussin parin minuutin myöhästymisestä (vaikka ei olisi kiire) jne.

Miten te pärjäätte noiden valittajien kanssa? Oma äitini on viime vuosina alkanut muuttua tuollaiseksi, ja on joskus raskasta kuunnella sitä. Negatiivisuus tarttuu. Ja kun 99-prosenttisesti valitetaan nimenomaan turhista pikkuasioista, jotka tavallinen ihminen sietää helposti valittamatta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tunnen, itseni. Välillä kyllä mietityttää, miten perhe ja ystävät jaksavat kuunnella. Itsellä johtuu masennuksesta, vaikka kaikki on päällisin puolin hyvin niin silti olen tyytymätön kaikkeen eikä mikään tunnu olevan hyvin.

Vierailija
2/7 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaminen on vallanhimoa. Halutaan hyppyyttää muita ihmisiä syyllistämisen kautta: minulla on paha olo siitä, tästä ja tuosta syystä, sinä olet syypää, korjaa asia. Kun yhden nurkan paikkaat, seuraava tulee välittömästi, eikä purnaajan halujen perässä juoksemisesta tule loppua koskaan. Koska kyse ei ole faktisista epäkohdista vaan hyppyyttämisen halusta, tärkeyden ja huomion kipeydestä. Paijaa minua, huomaa minut. Itse purnaajan ei sitten tarvitse ottaa mitään vastuuta siitä, että on huono olo. Joku sairaalassa makaava vanhus on vielä ymmärrettävä, kun mahdollisuudet vaikuttaa omaan käsittelyyn ovat jo kovin muiden armoilla. Mutta kun tätä näkee työelämässä keski-ikäisillä aivan työkykyisillä ihmisillä, erityisesti naisilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. En tiedä miten selviän, uuvuttaa. Lähinnä välttelen viesteihin vastaamista kiireisiin vedoten tai sitten vastaan kymmeneen peräkkäiseen viestiin samanlaisella, geneerisellä "voi voi, onpa kurjaa"-tekstillä ja koitan olla miettimättä. 

Ja kyse on siis ihmisestä jolla on täydet mahdollisuudet itse vaikuttaa moneen valituksen aiheeseensa, voisi tehdä valintoja ja muuttaa elämäänsä. On hänellä ihan "oikeitakin" ongelmia ja murheita mutta toisaalta usein valituksen aiheet ovat hyvin arkisia asioita joita jokainen kohtaa, ei huvita siivota, sattuu johonkin paikkaan, aika ei riitä kaikkeen mitä haluaisi, rahat varsinkaan ei riitä, puoliso ärsyttää jne. 

Vierailija
4/7 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen ja kakkonen sen sanoivat hienosti: kun itsellä on ikävä olla, valitetaan muille. 

t. valittaja

Vierailija
5/7 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajat ovat raskasta seuraa. Mieluiten olisin mahdollisimman kaukana heistä. Työkavereissa heitä eniten löytyy.

Miksi pitää olla niin negatiivinen asenne?

Valittajat vanhentavat ja pahimmillaan sairastuttavat elimistönsä valittamisellaan.

Vierailija
6/7 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministakin tuollainen jatkuva valitus on aivan tajuttoman epäkohteliasta. Aivan kuin minä voisin mitään sille, että valittajan eteen tuli paska tilanne. Mulle ei yleensä kukaan valittelekaan, koska osoitan aina puolihuomaamattanikin, että vika on ihmisessä itsessään. Eli että ei se sairaalan maito myt noin kauheaa voi oikeasti olla jne....

Suurin osa ihmisten valituksenaiheista on heidän omaa syytään, niin että....

Vierailija
7/7 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kaikesta valittaja. Yritän kiivaasti päästä huonosta tavasta eroon, inhottaa havahtua että taas minä valitan. Tiedostan itsekin olevani rasittava kun puheista 90% on negatiivista jaskanjauhantaa milloin mistäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme