Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Linux-käyttöjärjestelmän käyttäjiä?

Vierailija
21.03.2006 |

Huhuu? Onko täällä muita jotka ovat heittäneet winkkarilla vesilintua ja ottaneet Tuxin kaverikseen? :)

Mitä olette tykänneet?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu? Onko täällä muita jotka ovat heittäneet winkkarilla vesilintua ja ottaneet Tuxin kaverikseen? :)

Mitä olette tykänneet?

Käytössä Ubuntu 12.04 LTS. Kaikki toimii ja ei tarvii maksaa ohjelmista. Suosittelen. Helppo asentaa ja 5 vuoden päivitykset saa.

Vierailija
2/21 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttänyt winkkaria kymmeneen vuoteen. Käytössä ollut Osx ja Linux. Tykkään paljon enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tarpeellinen toimii, eikä ole koskaan ollut viruksia tai haittaohjelmia.

Vierailija
4/21 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tehty toimimaan :)

Kuinka sitä olisi voinut uskoa rakastuvansa pingviiniin, mutta kun kumppani on hyvännäköinen, varmatoiminen ja viruksia ei tarvitse pelätä, niin kyllähän tämä liitto kestää.

Vierailija
5/21 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta otin pois, koska en saanut toimiaan langatonta hiirtä kunnolla, näytönohjainta (Nvidia), oikeastaan mitään pelejä, langatonta näppistä kunnolla (Logitech), etätyöpöytää Windows koneelta, ja monia muita ei niin kriittisiä toiminnalisuuksia, mutta elämää helpottavia (esim hiiren näppämien ohjelmointi oli mahdotonta ilman huikeaa säätämistä), eikä puhelinkaan jutellut koneen kanssa enää lainkaan.

Varmasti kaiken saisi toimimaan jos vain osaisi säätää, säätää ja vielä kerran säätää, mutta kun kaiken saa toimintaan Windowsissa säätämättäkin, niin palasin siihen.

Tosin Linuxin poistaminenkin muodosti tuskaiseksi, kun dualbootti sekoitti koneen.. Koitti mennä väkisin sinne vanhaan Linunxiin, jota ei enää ollut.

Vierailija
6/21 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windowsia käytän vain jos on pakko, esim. töissä. Muuten tällä hetkellä koneilla Ubuntu 12.04 LTS ja toinen kone on mäkki (OSX)

Vierailija
7/21 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ensin asentaa se virtuaalikoneeseen windowsin sisälle. Esim. Virtualbox on ilmainen. Ei tule ongelmia dualbootin purun kanssa niinkuin edellisellä, ja voi kokeilla rauhassa eri jakeluja löytääkö niistä omansa.

Vierailija
8/21 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies houkutteli ja olen erittäin onnellinen käyttäjä. Winkasta en kaipaa mitään, jopa pelit saan tarvittaessa pyörimään Winen avulla.

Vierailija
9/21 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Langaton hiiri ja näppis toimii ainakin meillä ihan hyvin.

Vierailija
10/21 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona yksinomaan käytössä, ollut kymmenisen vuotta. Töissä yms joutuu sit Windowsin kanssa tekemisiin ja ai että tuntuu vanhanaikaiselle ja romelolle :)

Vierailija
11/21 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jotain ajureita ei löytynyt valmiina.

En sitten jaksanut alkaa itse koodailemaan, kun aika niin tiukilla. Windowssia käytän taas.

Vierailija
12/21 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Langaton hiiri ja näppis toimii ainakin meillä ihan hyvin.

Että pystyt hiiren sivuvieritysrullasta muuttamaan äänen voimakkutta. Itse en onnistunut.

Näppäimistö sen sijaan on Logitech diNovo Edge, ja kun koitin laittaa konetta päälle, niin valitti käynnistyessään, että "ei löydä näppäimistöä, paina f1" (???), joten käytännössä jouduin koneeseen liittämään kaksi näppäimistöä, toinen tämä langaton ja toinen ihan normaali, että kone suostuu käynnistymään.

Käyttiksenä oli joku parin vuoden takainen Ubuntu.

t. Se joka näistä valitteli.

PS. Älkää ymmärtäkö väärin, en halua missään nimessä dissata Linuxia, kuitenkin ilmainen, hyvä ja turvallinen käyttis, jota vaan itse en saanut toimimaan kunnolla.

Vierailija
13/21 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa koneessa käytössä Ubuntu, miehellä taitaa olla tällä hetkellä RedHat.

Onko kukaan muuten laittanut Spotify: ta Ubuntuun?

Vierailija
14/21 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se hienoa olla erillainen joo. Kyllä on sen luokan säätämistä Linuksin kanssa, että ei sovi tähän talouteen! Sopii sen tyypin "nörtille" joka jaksaa säätää konetta koko ajan. Itse tarvitsen ainoastaan nettiä, enkä halua mitään muuta räpläämistä.

Useimilla varmaan kumppani niin tk-friikki, et jaksaa koko ajan ylläpitää ja yyteroida foorumeita milloin mistäkin linukka säädöistä...yök. Seurustelkoon perheensä kanssa ennen kun ruudun.

Meillä Maciin siirrytty 2007 eikä sen jälkeen ole probleemia ollut, ei sitten kertakaikisesti mitään. Kaik pelaa kun se kuuluissa junan wc.

Käytö on meillä jatkuvaa,macbookki sohvan nurkassa ja aina kun kannen avaa niin samantien laite käyttövalmiudessa.Akku kestää ja kestää!

Ei cleanereiden pyöritystä, ei aktiivista virus skitsoilua ei mitään. Maksaa yli tuplat normi pc-läppäriin, mutta maksaa kestävyydessään ja helppoudessaan itsensä takaisin.

Vuosia Winukkaa säätäneet ei voi vannoa muun nimeen windowsin kun muuten vuosien uurastus tieto/taito suhteen menisi hukkaan ja kun kerran on saanut jotenkin toimivan niin ei siitä osaa luopua.

Linux ei siis muutakun toimi paremmin ja moninkertaistaa helvet... sen säätämisen tarpeen, mieti monta kertaa ennen kun siihen mailmaan lähdet, moni kakku päältä kaunis"

Vierailija
15/21 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kokeilin, epämiellyttävin seurauksin. Lisäksi mun mielestä avun saaminen osoittautui liian vaikeaksi. Perinteisesti olen kyllä ratkaisut löytänyt ongelmaan kuin ongelmaan Googlella. Helvetisti pikkuongelmia, jotka jäivät jurppimaan, ja liian vähän apuja niihin. Miljoona pikkuriesaa lopulta kulminoitui päätökseen palata windowsiin, samoin tuloksin kuin #8:lla - kone ei buutannut enää suosiolla Windowsiin. Sinänsä aika koomista, jos ajatellaan kone itse ei halunnutkaan luopua Linuxista!

Kahdehdin niitä joilla riittää kärsivällisyys Linuxin taltuttamiseen. Mut minusta se käyttis tuntui enemmän hankalalta asiakkaalta kuin hyvältä palvelijalta.

Lähti enimmät luulot minusta Linux-kokeilun myötä. Vuosien Windows-käyttäjyyttä ei noin vain ravisteta ja muuteta sujuvaksi Linuxin käyttäjyydeksi.

Linuxin puolustukseksi kyseessä oli harvinaisempi distro, ja minä uhmatenkin valitsin sen ihan tietoisen päätöksen ja vertailun jälkeen. SAATAN kokeilla Ubuntua joku päivä vielä mutta Windows seiskankin saa käytännössä ilmaiseksi... ja Windows on se piru, jonka minä tunnen paremmin.

Vierailija
16/21 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi valintani on linux. Tällä hetkellä päällä LoseDos, kun naisystävä... Voisin haukkua LoseDosia enemmänkin, mutta sitä saa, mitä tilaa. Jos tykkäät siitä, niin se on oma ongelmasi.

Ihmettelen, että säätäminen on ongelma _linuxissa_. Asennat (sellaiseksi kuin haluat, jollet tiedä, niin standardiasennus on ihan ok) ja käytät. Siinä se. Ei huolia viruksista (ei säätöä tässä), levyneheytyksestä (ei säätöä tässä), ei päivityksistä (tsekkaat ja asennat saapuvat päivitykset tai annat systeemin tsekata ja asentaa ne, ts. ei säätöä tässä, eräässä muussa käyttiksessä tuo edellinen + sitten, kun olet asentanut käyttiksen tekijän ulkopuolista ohjelmaa, niin tsekkaat jokaikisen itse jne...): tulikin mieleen, että pitäisi taas aloittaa tuo rumba, kerta kun olen nyt harvoin LoseDosissa, ei millään jaksais moista ihan turhaa säätöä :-(

Vierailija
17/21 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on noita eri linux distroja tullut värkättyä ajan myötä. aina ollut hirveää säätöä ja ei kauaa mee kun alkaa tökkimään milloin mikäkin. viimeksi en saanut millään toimimaan ulkoista monitoria kun näytönohjaimelle ei ollut kunnollisia ajureita. softien löytäminen jotka ei ole linux ubernörtille tehty on myös ankeaa.

sitten kun googletat jotain ongelmaa niin mietippä siinä mikä distro sulla on, minne /etc /usr /tms shaissekompbinaatioon se sun distron versio just tunkee kaiken romunsa ja osia mistäkin. hermot vain menee. tai tietoturvan puolesta konffaa jotain iptablesia jeejee kivaa hommaa.

se mikä linuxissa toimii hienosti on nuo päivitykset jotka hoitaa näppärästi ja automaattisesti. samoin jos tykkää komentorivistä niin siihen se toimii hyvin. eli toisinsanoen serverille erinoimainen valinta.. kotikäyttöön en koske paitsi leluna.

Vierailija
18/21 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2012 klo 19:52"]

Kaikki tarpeellinen toimii, eikä ole koskaan ollut viruksia tai haittaohjelmia.

[/quote]

Et sinä sitten paljoa tarvitse

Vierailija
19/21 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyjä:

-Käytännössä kaikki softat on ilmaisia ja niistä on lähdekoodi saatavilla

-Vakaa, software rot on melkein tuntematon käsite

-Kaikki softat saa yleensä yhdestä ja samasta paikasta ja ne pysyy helposti päivitettynä yhdellä tai kahdella käskyllä

-Venyy ja taipuu vaikka mihin

Haittoja:

-Laitetuki, eli pitää muistaa varmistaa että ytimessä on tuki valmiina

-Pelit ja tietyt hyötyohjelmat ei toimi

Vierailija
20/21 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset