Tytölle naisellisia nimiä
Olen (olemme) saamassa tytön. Nyt siis etsinnässä naisellisia, ehkä pitkiäkin, naisen nimiä. Pidän pehmeistä nimistä, myös yhdysnimistä. Esimerkiksi Elise, Margareetta, Helena ovat mieleisiä nimiä, joihin olen törmännyt. Keksittekö samanlaisia?
Kommentit (59)
Selina/Selena on kiva nimi ja hieman samantyyppinen kuin tuo pitämäsi Helena.
Nuo Elise ja Helena on oikein hyviä nimiä, miksei vaan jompikumpi niistä?
Stella
Saga/Saaga
Iines
Ida-Maria
Törmäsin tällä palstalla ekan kerran nimeen Selena ja ihastuin siihen täysin. Jos joskus saa tytön, niin nimeän hänet Selenaksi. Nimellä on myös kaunis merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Tuire, Esteri, Irmeli, Nyyrikki, Aune, Ritva...
Nyyrikki on pojan nimi..
Omat ehdotukseni: Anna, Ellen, Maria, Roosa, Elisa, Alisa, Alice, Amalia, Kristiina, Katariina, Karoliina, Emilia, Olivia, Daniela, Loviisa, Marianna, Alina, Miranda, Amanda, Julia, Eerika, Saga, Fiona, Gabriella, Aleksandra, Lilja, Bianca, Stiina, Camilla, Monica?
Kaverini nimi on Angelina, kaunis, mutta vaikea nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuire, Esteri, Irmeli, Nyyrikki, Aune, Ritva...
Nyyrikki on pojan nimi..
Omat ehdotukseni: Anna, Ellen, Maria, Roosa, Elisa, Alisa, Alice, Amalia, Kristiina, Katariina, Karoliina, Emilia, Olivia, Daniela, Loviisa, Marianna, Alina, Miranda, Amanda, Julia, Eerika, Saga, Fiona, Gabriella, Aleksandra, Lilja, Bianca, Stiina, Camilla, Monica?
Kaverini nimi on Angelina, kaunis, mutta vaikea nimi.
Unohtakaa tää, luulin että prinsessa nimiä piti ehdottaa!
Selena kaunis ja kaunis laulajatar mielleyhtymänä (Selena Gomez)
Seija on minusta kaunis nimi. Suomalainen ja sensuelli. Tunsin lapsena yhden Seijan, parhaan ystäväni isosiskon kaveri. Pitkät ruskeat hiukset ja madonnamaiset lempeät kasvot. Otti aina meidät pikkulikatkin kivasti huomioon. Ripset meikkasi sinisellä kakkumaskaralla ja huulissa oli jotain Stendahlin viininpunaista huulikiiltoa.
Aurora
Amelia
Emeli
Olivia
Margit
Margareetta
Vierailija kirjoitti:
Afrah, Iman, Fatima.
Fatima ainakin on naisellinen nimi, kannattaa harkita sitä.
Noola
Nonna
Nunnu
Ninna
Nunna
Unnu
olen pohtinut että voisin antaa tyttärilleni sellaiset nimet kuin miho ja maho.
Matleena