Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies valvoo yöllä:(

Vierailija
25.03.2017 |

Vitsit kun ärsyttää, kun mies valvoo iltaisin tai käytännössä öisin myöhään ja nukkuu päivällä.

Edellisyönä heräsin puoli kaksi ja mies oli yhä hereillä surffaamassa, kun ei saanut nukuttua, kun oli vähän flunssa. Kävin keittiössä juomassa vettä ja samalla huomasin, että kahvipannu on lämmin. Eli mies oli illan istunut vilkkuvan ruudun ääressä tankaten kahvia ja sitten jostain kumman syystä ei tullut uni. (Eikä ole eka kerta.) Eilen tietenkin oli univelassa, kun piti herätä aikaisin ja tänään on sitten nukkunut suurimman osan päivästä. Kuulemma huono olo, väsyttää ja vähän flunssakin. Eikä näe mitään yhteyttä olollaan omaan toimintaansa.

Kypsyttää, kun itsekin olen flunssassa ja pitää koko päivän juosta lasten perässä yksin ja varsinkin isompi kyselee, koska isi jaksaisi leikkiä.

Milloin aikuinen ihminen tajuaa, että yöllä pitäisi edes yrittää nukkua?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
2/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit lapsen tietokoneriippuvaisen miehen kanssa. Hienoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
4/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä toimintaa mieheltäsi. Oletko puhunut asiasta suoraan miehellesi?

Vierailija
5/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastan yökukkumista, koska se on ainoa mahdollisuus saada omaa aikaa. Nalkuttava vaimo pitää huolen, että kavereiden kanssa ei voi käydä harrastuksissa tai kaljalla. Kyllähän tuo nalkuttaa valvomisestakin, mutta en nyt ihan hiireksi ajatellut ryhtyä.

Vierailija
6/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ilmeisesti joudu käymään päivätöissä?

Vierailija
7/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä harrasti juuri tuota. Valvoi yöt, mutta ei kuitenkaan hoitanut lasta kun heräsi, vaan istui kuulokkeet päässä koneella. Nukkui päivät ja lasta piti hyssytellä ettei iskä herää, koska silloin kiukkusi kaikille. 

Vastenmielinen itsekäs paskiainen, ei muuta.

Vierailija
8/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua... En tiedä mihin aikaan meni nukkumaan, mutta vasta about puoli tuntia sitten heräs. Ärsyttää!

Vierailija
9/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies valvoo yöllä ja senkun valvoo vaan, mutta me herätään klo 8 lapsen kanssa, eikä todellakaan olla hiljaa. Ei montaa tuntia nuku enää siitä.. Eri asia jos on sovitulla menolla ollut edellisenä yönä tai kipeä, silloin ollaan hiljempaa.

Vierailija
10/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunut, juuri äsken viimeksi. Mutta sitkeästi väitti, ettei hänen huonolla olollaan ole mitään tekemistä valvomisen kanssa.

Sehän tässä onkin, kun pitää käydä päivätöissä ja lastenkin vuoksi herätä aikaisin (ja joskus öisinkin), joten lopputuloksena viikolta miehellä on aina kunnon univelka jota sitten nukkuu viikonloppuisin pois. Sunnuntai-iltana ei taas nukuta, kun on nukkunut viikonloppuna myöhään ja/tai päiväunet, joten ei tietenkään tule uni. Ja kierre on taas valmis.

Ymmärrän halun valvoa illalla, että saa edes hetken omaa aikaa, varsinkin kun meidän lapset ovat aika vähäunisia. Joten toisinaan se olisi ok. Mutta sama tilanne se on minulla: En minäkään saa omaa aikaa yhtään enempää, mutta seurauksena minullakaan ei ole pahemmin omaa aikaa sekä lisäksi olen usein suuren osan viikonlopuista yksikseni lasten kanssa toisen nukkuessa.

Vierailija
11/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä harrasti juuri tuota. Valvoi yöt, mutta ei kuitenkaan hoitanut lasta kun heräsi, vaan istui kuulokkeet päässä koneella. Nukkui päivät ja lasta piti hyssytellä ettei iskä herää, koska silloin kiukkusi kaikille. 

Ja sinä fiksu ja järkevä nainen teit vastenmielisen itsekkään paskaisen kanssa lapsen.

Vierailija
12/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse harrastan yökukkumista, koska se on ainoa mahdollisuus saada omaa aikaa. Nalkuttava vaimo pitää huolen, että kavereiden kanssa ei voi käydä harrastuksissa tai kaljalla. Kyllähän tuo nalkuttaa valvomisestakin, mutta en nyt ihan hiireksi ajatellut ryhtyä.

Teillä ei ole lapsia? Kuinka terveelliseksi itsellesi arvioit tuon harrastuksesi?

Vierailija
13/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 oli siis ap. Muuten miehen lastenhoidosta ja ostallistumisesta ei ole valittamista, siksi tätä onkin tullut katsottua läpi sormien. Sekä siksi, että valveilla kyllä on lasten kanssa ja nukkuu yleensä sikeästi lasten metelöinnistä huolimatta.

Nyt vain itsekin flunssaisena ei oikein jaksaisi ja ikävintä on, kun toinen ei tajua oman toimintansa syy-seuraussuhdetta, joten ei herätä edes toivoa, että tajuaisi yrittää muuttaa toimintaansa. Toinen mikä huolestuttaa on vuodesta toiseen jatkuva vuorokausirytmin heittelyn ja univelan vaikutus terveyteen. Univelkaisena mies on myös kärttyisämpi, mutta siinäkään ei havaitse itse syy-seuraussuhdetta.

t. ap

Vierailija
14/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös exä oli tuollainen. En ymmärrä miten se jaksoikin aina istua koneella, ensin päivän töissä, sitten illan kotona. Viikonloppuisin sitten menikin aamuyöhön asti koneella, päivä nukuttiin iltaan asti ja sama uudestaan. Ja aina ne helvetin kuulokkeet korvilla. Onneksi en tehnyt lapsia tuollaisen kanssa.

Vierailija
15/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei ole lapsia? Kuinka terveelliseksi itsellesi arvioit tuon harrastuksesi?

Parikin kappaletta. Tuskin kovin terveellistä, mutta pitää minut järjissäni tässä suhteessa.

Vierailija
16/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parikin kappaletta. Tuskin kovin terveellistä, mutta pitää minut järjissäni tässä suhteessa.

Sinulla on siis omaa aikaa yöt kun valvot ja päivät kun nukut. Milloin vaimolla on omaa aikaa?

Vierailija
17/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PYritä pitää huoli siitä ettei lapsille tuu sama käänteinen päivärytmi. Se on hyvä keino syrjäytyä koulu- ja työelämän ulkopuolelle kun elää ihan omaan rytmiin eikä edes tahdo muuttaa aikatauluaan.

Kun ei niitä yökouluja oo, ja työpaikkojakin rajallinen määrä. Rakentavat harrastukset ja kaveriporukatkin noudattavat muun yhteiskunnan rytmiä.

Vierailija
18/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut surffaamisesta. Tiedätkö, onko kyseessä pelaaminen, työnteko, leffojen tms. katselu vai ihan vain päämäärätön surffaus linkistä toiseen? Onko miehelläsi jokin projekti, uusi harrastus, työstressiä, raha- tai muita huolia? Salaileeko mies sitä, mitä selailee?

Oman vapaa-ajan hakeminen valveillaoloaikaa pitkittämällä on inhimillistä ja tietyssä määrin normaalia. Pitemmän päälle se on tietenkin ongelma. Nettiriippuvuus, kuten muutkin riippuvuudet, on useimmiten oire, ei varsinainen syy.

Sanon näin, koska olen itse miehesi kaltainen mies. En ole miehesi, koska en keitä iltaisin kahvia ja meillä on vain yksi lapsi ;). Tunnistan ongelmani, mutta syyt ovat sen verran monimutkaisia ja oireet pitkittyneitä, etten ole vielä löytänyt tietä ulos vahingollisesta toiminnasta ammattiavun hakemisesta huolimatta. Yksinkertaistetusti: roikun netissä aamuyöhön, koska koneen kiinni laittaminen ja nukkumaan meneminen sinetöisi sen, etten tänäkään päivänä saanut ratkaistuksi ongelmiani.

Kannattaa puuttua asiaan jollain tavalla, mutta suora nalkuttaminen tai edes puheeksi ottaminen ei välttämättä ole hedelmällinen tapa. Jos miehesi ei oikeasti tiedosta toimintansa ongelmallisuutta, jotenkin hänet on se silti saatava tunnistamaan. Taustalla oleviin ilmiöihin tai ongelmiin olisi löydyttävä parempi tapa käsitellä: aikaa harrastaa tai purkaa ongelmia. Tärkeintä olisi saada vahvistettua rutiineja etenkin iltaisin. Siis jossain määrin samalla lailla kuin lapsillakin: rauhoittuminen, iltarutiinit, säännöllinen nukkumaanmeno. Aikuisena ihmisenä vastuu tästä on ensisijaisesti miehelläsi, mutta jos pystyt mitenkään tukemaan tässä rutiinien vahvistamisessa, aina parempi.

Vierailija
19/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkunnalkunjäkäjäkä. Luojan kiitos olen MGTOW-mies.

Vierailija
20/43 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on siis omaa aikaa yöt kun valvot ja päivät kun nukut. Milloin vaimolla on omaa aikaa?

Silloin kun hän sitä haluaa.