Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Allekirjoittakaa kansalaisaloite kellojen siirtelyn lopettamiseksi (linkki)

Vierailija
25.03.2017 |

Ottaa etenkin pienten lasten äitinä päähän tämä kellojen siirtely.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2188

Tarvitset verkkopankkitunnukset tunnistautumiseen.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellojen siirrosta on haittaa n. 2 kk ajan kun pitää TAAS herätä pimeällä. Vittu mitä kusipäitä maa päällään kantaakin.

Sinkkumies

Maksaisit sähkölaskuri niin aina ei olisi pimeää.

Onko tää sähkölaskuri netissä?

Vierailija
42/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on sähkölaskuri?

hihhih...

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Btw aika monella on töitä myös sunnuntaina idiootti! Oletko kuullut vuorotyöstä? Kyllä se tunti vähemmän unta kuule tuntuu kun on lauantaina iltavuorossa ja menee sunnuntaina aamuvuoroon 😡

Viikonloppuisin töitä tekevät ovatkin ainoita, joihin kellojen siirto oikeasti vaikuttaa eli ainoita, joilla on syytä asiasta valittaa.

Yhtenä päivänä siirretään kelloja, vuodessa on 365 vuorokautta.

Jep, ja vaikutus siitä yhdestä siirrosta mikä pitäisi jättää tekemättä kestää n. 2 kk.

Sinkkumies

Vierailija
44/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä teoilla voi saada paljon pahaa maailmaan aikaan. Vedin vain liipaisimesta, ketäpä se haittaa. Painoin vain pikkunappulaa mistä ydinpommit lähti, no eihän se mitään haittaa, kun vain pikku nappia painelin tuossa.

Sinkkumies

Vierailija
45/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaivaantuisin allekkirjoittelemaan tuota vuodesta toiseen. Kiitos mutta ei kiitos. Ne rukkaavat kellojaan kellä siihen tarvetta on, mun kännykkäni rukkaa sen ihan itse automaattisesti. Joten ei häiritse mua, en koe mitään vaivaa asiasta, ei ole mikään ongelma mulle. Ongelma on päättäjille itselleen he tehköön asialle jotakin jos kykenevät - yleensä eivät kykene tekemään mitään järkevää tai ainakaan mitään mikä ei maksaisi veronmaksajille miljardeja.

Ei se tietysti sossupummeille mitään vaikutakkaan mutta työssä tai koulussa käyvät on eri asia.

Päivääkään en ole ollut sossupummi. Olen 40v. ja töissä edelleen.

Herään aamulla niin aikaisin että yks tunti sinne tänne ei tunnu missään, aina kerkiän työpaikalleni oli kesä tai talvi =D Turhuudesta on turha tehdä ongelmaa. Hemmoteltu pullamössö sukupolvi tosin näkee tässä kesäaika talviaika systeemissä ongelman.

No mä herään 04:30 ja lähden koiran kanssa ulos n. 30 min. Sen jälkeen suihku ja aamupala ja työt alkaa 05:45. Pitäisikö herätä keskellä yötä?

Sinkkumies

Ja sun työn alkamisajasta pitänee syyttä joko koiraa tai kesä/talvi aikaa tai ainakin jotakin muuta kun sinua itseäsi vaikka itse työsi valitset.

Käytkö töissä myös Sunnuntaisin? Harmi yhtenä aamuna joutuu nousemaan tuntia aikaisemmin - kuolema?

No toi ei ole totta. Kun siirrytään kesäaikaan, niin joka aamu joutuu nousemaan tuntia aikaisemmin.

Sinkkumies

Aha, sulla on sitten erikoinen kello. Mun kellossa on 12h ja se herättää tiettyyn samaan aikaan oli kesä tai talvi. Eli ihan yhtäpaljon tulee unta tai tietty jos en mene nukkumaan niin sitten ei tule unta. Ihan on itsestä kiinni tämäkin asia.

Et ole tainnut töissä käydä? Aurinko ei nouse sekuntiakaan aikaisemmin vaikka vääntelisit viisareita mihin vain suuntaan. 

Sinkkumies

Auringon mukaanko suomalaiset töissä käyvät, hahaha. Ja jos olisit vaivautunut lukemaan viestit joihin vastaat niin olisit huomannut että en päivääkään ole ollut sossupummi, olen edelleen työelämässä ja olen 40v.

Suomessa melko harva pääsee töihin valosaan aikaan kesällä se onkin sitten eriasia kellon siirrosta huolimatta.

Et ole edelleenkään tainnut töissä käydä. Ei voi muuta sanoa, kuin että olet kusipäätrolli. Aurinko nousee nyt jo ennen kuutta ja vain aikaistuu, mutta kusipäät haluavat siirtää kelloja väärään suuntaan ja kaltaisesi saastat mistään mitään ymmärtämättömät paskakasat vain naureskelevat päälle, koska olet tyhmä kusipää.

Sinkkumies

Joo just Lopeta jo tuo jankkaaminen olet vissiin jo itsekkin huomannut että yksi tunti vuodessa yhden vuorokauden aikana ei tapa ketään. Ja ihan senkin vuoksi lopeta nyt ennenkuin nolaat itsesi pahemmin noilla jutuillasi millä ei ole minkäänlaista totuuspohjaa. Olen edellen työelämässä joka ikinen arkipäviä, vaikka sinulle lukemisen ymmärtäminen onkin kovin tuskallista. Zemppiä huomiselle karmealle päivälle. Entäs jos mä tulisin viemään sen sun koirasi lenkille niin saisit ainakin sen 30min. pidempään nukkua.

Vierailija
46/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Btw aika monella on töitä myös sunnuntaina idiootti! Oletko kuullut vuorotyöstä? Kyllä se tunti vähemmän unta kuule tuntuu kun on lauantaina iltavuorossa ja menee sunnuntaina aamuvuoroon 😡

Viikonloppuisin töitä tekevät ovatkin ainoita, joihin kellojen siirto oikeasti vaikuttaa eli ainoita, joilla on syytä asiasta valittaa.

Jep, ja vaikutus siitä yhdestä siirrosta mikä pitäisi jättää tekemättä kestää n. 2 kk.

Sinkkumies

No et sä nyt noin surkea voi olla! Ei kukaan voi! Älä nyt viitti pelleillä.

Vierailija
47/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaivaantuisin allekkirjoittelemaan tuota vuodesta toiseen. Kiitos mutta ei kiitos. Ne rukkaavat kellojaan kellä siihen tarvetta on, mun kännykkäni rukkaa sen ihan itse automaattisesti. Joten ei häiritse mua, en koe mitään vaivaa asiasta, ei ole mikään ongelma mulle. Ongelma on päättäjille itselleen he tehköön asialle jotakin jos kykenevät - yleensä eivät kykene tekemään mitään järkevää tai ainakaan mitään mikä ei maksaisi veronmaksajille miljardeja.

Ei se tietysti sossupummeille mitään vaikutakkaan mutta työssä tai koulussa käyvät on eri asia.

Herään aamulla niin aikaisin että yks tunti sinne tänne ei tunnu missään, aina kerkiän työpaikalleni oli kesä tai talvi =D Turhuudesta on turha tehdä ongelmaa. Hemmoteltu pullamössö sukupolvi tosin näkee tässä kesäaika talviaika systeemissä ongelman.

No mä herään 04:30 ja lähden koiran kanssa ulos n. 30 min. Sen jälkeen suihku ja aamupala ja työt alkaa 05:45. Pitäisikö herätä keskellä yötä?

Sinkkumies

Ja sun työn alkamisajasta pitänee syyttä joko koiraa tai kesä/talvi aikaa tai ainakin jotakin muuta kun sinua itseäsi vaikka itse työsi valitset.

Käytkö töissä myös Sunnuntaisin? Harmi yhtenä aamuna joutuu nousemaan tuntia aikaisemmin - kuolema?

No toi ei ole totta. Kun siirrytään kesäaikaan, niin joka aamu joutuu nousemaan tuntia aikaisemmin.

Sinkkumies

Aha, sulla on sitten erikoinen kello. Mun kellossa on 12h ja se herättää tiettyyn samaan aikaan oli kesä tai talvi. Eli ihan yhtäpaljon tulee unta tai tietty jos en mene nukkumaan niin sitten ei tule unta. Ihan on itsestä kiinni tämäkin asia.

Et ole tainnut töissä käydä? Aurinko ei nouse sekuntiakaan aikaisemmin vaikka vääntelisit viisareita mihin vain suuntaan. 

Sinkkumies

Auringon mukaanko suomalaiset töissä käyvät, hahaha. Ja jos olisit vaivautunut lukemaan viestit joihin vastaat niin olisit huomannut että en päivääkään ole ollut sossupummi, olen edelleen työelämässä ja olen 40v.

Suomessa melko harva pääsee töihin valosaan aikaan kesällä se onkin sitten eriasia kellon siirrosta huolimatta.

Et ole edelleenkään tainnut töissä käydä. Ei voi muuta sanoa, kuin että olet kusipäätrolli. Aurinko nousee nyt jo ennen kuutta ja vain aikaistuu, mutta kusipäät haluavat siirtää kelloja väärään suuntaan ja kaltaisesi saastat mistään mitään ymmärtämättömät paskakasat vain naureskelevat päälle, koska olet tyhmä kusipää.

Sinkkumies

Joo just Lopeta jo tuo jankkaaminen olet vissiin jo itsekkin huomannut että yksi tunti vuodessa yhden vuorokauden aikana ei tapa ketään. Ja ihan senkin vuoksi lopeta nyt ennenkuin nolaat itsesi pahemmin noilla jutuillasi millä ei ole minkäänlaista totuuspohjaa. Olen edellen työelämässä joka ikinen arkipäviä, vaikka sinulle lukemisen ymmärtäminen onkin kovin tuskallista. Zemppiä huomiselle karmealle päivälle. Entäs jos mä tulisin viemään sen sun koirasi lenkille niin saisit ainakin sen 30min. pidempään nukkua.

Ime horo vittuas. Emmä jaksa lukea sun paskaas edes. Et ole mun arvoinen. Kymmenet, sadattuhannet oikeat ihmiset jotka käyvät töissä kärsivät tästä. Kaltaisellasi paska saastalla sen sijaan riittää aikaa häiriköidä oikeita ihmiä. Tapa vaikka ittes, niin maailma paranee.

Sinkkumies

Selväksi tuli - kasvappa aikuiseksi ennenkuin tuo verenpaineesi tappaa sut.

Vierailija
48/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa kahtena päivänä.....

Niin, ja av-palstalaiset ovat taas viisaampia kuin tutkijat, jotka ovat sitä mieltä ettei kellojen siirtely ole ihmiselle hyväksi...

Vierailija
49/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä tajuat olevasi hyödytön paskakasa ja pelkkää yhteiskuntajätettä?

Vierailija
50/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parina viime päivänä on taas aloitekäyrä lähtenyt nousuun, kunpa viimein tulis se 50 000 nimeä siihen, et asia etenis virallisiin papereihin asti.  29 277 nimeä oli äsken kun kävin allekirjoittaa.

Vierailija
51/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aletaan lakkoilemaan. Ei siirretä kellojamme!!! 

Vierailija
52/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja av-palstalaiset ovat taas viisaampia kuin tutkijat, jotka ovat sitä mieltä ettei kellojen siirtely ole ihmiselle hyväksi...

hihii valhe, emävalhe, tutkimus.

Ohis.

Vierailija
53/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hihii valhe, emävalhe, tutkimus.

Ohis.

Töitä tekevillä sitä omakohtaista kokemusta on kymmeniä vuosia. Ehkäpä se painaa jotain?

Sinkkumies

Vierailija
54/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parina viime päivänä on taas aloitekäyrä lähtenyt nousuun, kunpa viimein tulis se 50 000 nimeä siihen, et asia etenis virallisiin papereihin asti.  29 277 nimeä oli äsken kun kävin allekirjoittaa.

kyr.. siis, käyrä on nousussa.

Vierailija
55/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siirtelee vaan kellojaan, mä siirrän vaan viisareita. Ihme nillitystä tunnista, mä ainakin otan sen yhden valoisan tunnin illasta kesällä ihan mielelläni. Nythän tämä talviaika on NORMAALIAIKA. Kuinka te pystytte matkustamaan, 6-8 tuntia aikaeroa?

Vierailija
56/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:

En allekirjoita. Kesä- ja talviaika erikseen on nastaa.

Etsi jostain sitten yksintein joku sellainenkin kansalaisaloite, joka lopettaa samalla kaikki vuodenajatkin ja määrää että kaikki elämä on vast'edes päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodenajasta riippumatta yhtä ja samaa tylsää pötköä vaan niin maailman loppuun saakka.

Kuinka avuton ihminen voi olla, jos ei kellon säätämisestä tunnilla sinne tai tänne selviä kahdesti vuodessa?

Osaatko käyttää esim. veistä ja haarukkaa, vai täytyykö jonkun syöttää Sinua?

Vierailija
57/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellojen siirtely pitäisi lopettaa, mutta ongelma on siinä, että Suomen "oikea" aika on se väärä aika. En halua pysyvästi talviaikaan. Paras vaihtoehto olisi siirtyä pysyvästi kesäaikaan. Tämä nykyinen on edes toiseksi paras. Talviaika on syvältä, kun joka tapauksessa aamulla herätessä on pimeää ja sitten työpäivän jälkeenkin on pimeää. Kesäaikaa elettäessä olisi talvella edes iltaisin vähän pidempään valoa.

Vierailija
58/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lytyskö aloitetta että siirrettäisiin sitä kello 4h ym. hm. joo 4h ois hyvä määrä mulle. Allekirjoitan heti moisen.

Vierailija
59/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Sinkkumies

Sinkkumies

Sinkkumies

Unirytmin muuttamisessa menee pari kuukautta

Vierailija
60/62 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Sinkkumies

Sinkkumies

Sinkkumies

Unirytmin muuttamisessa menee pari kuukautta

No mun unirytmini on muutenkin se että menen nukkumaan noin +/- 2h kello 23:00 (eli 21-01) että eipä se unirytmi silloin edes huomaa sitä että oliko kello herätessä nyt sitten 5 vai 6.