Konmaritin pojan huoneen ja nyt hän on raivona
Kävin eilen konmarittelemassa hänen huoneessaan ja heitin kaiken sellaisen pois, mikä ei tuottanut iloa. Huone oli hirvittävä kaatopaikka, mutta on nyt oikein sievä ja siisti, joten en ymmärrä, mistä hän on pahoittanut mielensä. Tavarat ovat taloyhtiön Molokissa, joten ei niitä poiskaan sieltä saa. Poika on 15v ja olen sanonut monesti, että pitäisi ottaa jo itse vastuu huoneen siivoamisesta. Nyt kun menin itse auttamaan häntä, niin saa raivokohtauksen. Tämän piti olla iloinen yllätys, mutta pojan reaktio pilasi koko jutun täysin :(
Kommentit (9)
Jaahas eikö tässä konmarittamisessa ole kyse OMIEN tavaroiden läpikäynnistä.
Aika törkeetä se on sun poikasi huone ja sulla ei ole mitään asiaa sinne ilman poikasi lupaa
Vieläkö joku jaksaa provota "konmarittamisella"? Mahtaa olla köyhä elämä.
Et ole konmarittanut poikasi huonetta, jos hän ei itse päättänyt, mitkä hänen tavaroistaan tuovat hänelle iloa ja mitkä heitetään pois.
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen konmarittelemassa hänen huoneessaan ja heitin kaiken sellaisen pois, mikä ei tuottanut iloa. Huone oli hirvittävä kaatopaikka, mutta on nyt oikein sievä ja siisti, joten en ymmärrä, mistä hän on pahoittanut mielensä. Tavarat ovat taloyhtiön Molokissa, joten ei niitä poiskaan sieltä saa. Poika on 15v ja olen sanonut monesti, että pitäisi ottaa jo itse vastuu huoneen siivoamisesta. Nyt kun menin itse auttamaan häntä, niin saa raivokohtauksen. Tämän piti olla iloinen yllätys, mutta pojan reaktio pilasi koko jutun täysin :(
Ei tuo ole konmaritusta vaan tavaroiden pois heittämistä.
Aloita omista tavaroistasi, jos haluat konmarittaa.
Jos haluat kasvattaa pojastasi vastuuntuntoisen, suosittelen sinulle ihan muita keinoja kuin huoneen tyhjentäminen omin luvin. Siivoa pojan kaverina muutaman kerran, jotta hän oppii rutiinit. Kerro siivousperiaatteistasi ja opasta häntä siivoamisen saloihin. Niin minä opetin omat lapseni siivoamaan.
Aina, kun olin vähääkään aikaa poissa kotoa, äitini kävi "siivoamassa" huoneeni kuten sinä.
Koin itseni koko lapsuuteni ajan pelkäksi nukeksi näyteikkunassa jolla ei ollut mitään omaa eikä yksityisyyttä. En voinut edes kesätyöpalkalla ostettua koriste-esinettä laittaa hyvin mielin huoneeseeni kun äiti kävi heittämässä heti roskiin.
Pojallasi ei ole turvallinen olo omassa kodissaan, ja se on sinun syytäsi. Hän raivoaa aiheesta.
Olet ilkeä ja huono äiti jos olet tosissasi etkä vain provoa. Pyydä häneltä anteeksi, korvaa kaikki äläkä tee moista paskaa enää ikinä, niin voit vielä pelastaa välisi häneen. Aina on toivoa! :)
Olisit lukenut sen kirjan, tietäisit että tuollainen ei ole sallittua.