Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

CLUB 30 uusi viikko !

21.03.2006 |

laitetaans uusi pino :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi isot lohtuhalit sitä tarvitseville ! Mitkään sanat ei oikein riitä lohduttamaan negatunnetta...Jaksamista ja tsemppiä kilokaupalla !

Ragazzinalle: Toivottavasti pääset lapaan ja asiat alkaa hoitumaan. Lapsettomuudesta emme mekään juuri paljoa puhuneet ystäville, kun eivät kuitenkaan osaa sitä samanlailla tuntea. Meillekin adoptiota ehdoteltiin moneltakin puolelta mutta me luotettiin ja tahdottiin luottaa siihen että hoidot tuo meille sen kaivatun vauvan eikä oltu vielä valmiita lupumaan siitä ajatuksesta. Jaksamistsempit myös sinnepäin!

sitten omaa napsukkaa... Menkkoja odottelen edelleen alkavaksi. Toivetta ja oirettakin löytyy jos jonkinlaista mutta eiköhän ne menkat sieltä napsahda kohta...Nyt ovat siis muutaman päivän myöhässä mutta mulla on välillä pitkiä kiertoja ollut vaikka raskaus ja iemtys niitä vissiin vähän tasoitteli.

Noh viikonloppuna tulee sukua ja mummoa ja vaaria ja serkkuja kun pojalla on 1 vuotis synttärit :)

Mukavaa viikkoa kaikille !

:)vupii

Vierailija
2/13 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut heti alkuun negan saaneille, en oikein löydä edes lohdutuksen sanoja, mutta mielessäni olette olleet.

Itse olen ollut niin kiireinen, etten ole edes kuulumisia ehtinyt kertomaan.

Tosin eipäs mitään ihmeellistä, apteekista on lääkkeet haettu ja sunnuntaina sitten alkaa sumuttelut.

Maksukattokin meni saman tien yli.

Suurin huolenaihe on, että muistan ne ottaa, kun sentään 4 kertaa päivässä pitäisi muistaa sumutella ja minä kun olen hieman hajamielinen.

Taidan turvautua kännykän apuun.

Hiihtotavoite 200 km on täynnä ja nyt vaihtuu laji hölkäksi ja siitä sitten kehityksen mukaan juoksuksi :)

Taitaa kuitenkin tulla muutaman viikon tauko välillä tämän ivf hoidon vuoksi, ei varmaan piikitysten loppuvaiheessa tee kauheasti mieli lenkille.

No, mitäs muille kuuluu?? Meidän klubi on ollut aika hiljainen, joten nyt kevättä rintaan ja kaikki kertomaan kuulumisia, liittyy ne sitten hoitoihin tai ihan mihin vaan.

T:Minerva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saadaan taas kunnon ketju aikaiseksi - miten teillä kaikilla menee?

Vupiilla alkaa olla jo jännät paikat ja Minervalle oikein paljon onnea matkaan tulevaan hoitoon.

Täällä käytiin tänään näyttäytymässä naikkarilla ja vasemmalla puolella on edelleen jotakin. Luultavasti itse tuuba kerää nestettä, kiertyy ja aiheuttaa kipua ja lisäksi se kuulemma on oikein tehokas ehkäsykeino :( Tuuba mitä ilmeisemmin tullaan poistamaan... Lapa ajan sain toukokuun puoleenväliin ja samalla tehdään myös kohdun tähystys jossa se kohdunkaula laajennetaan ja suoristetaan. Jatkosta en sitten tiedä sen enempää, mutta lääkäri antoi ymmärtää, että kallistuisi IVF:n puoleen. Tosin kun julkisesta puolesta on kyse, niin seuraavaksi saattaakin vastassa olla lääkräi jolla aivan toiset mielipiteet asiasta. Oli muuten taas uusi lääkäri vastassa ja tämäkin oli todella mukava.

Vierailija
4/13 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossen paremmin tietäisi niin voisin melkein kuvitella olevani raskaana: väsy on infernaalista, huimaa ja tänään tuli alaselkään jotain ihme iskuja/kramppeja. No, ehkä nämä ovat jotain toipumisoireita vai miksi pitäisi sanoa, onhan tuo IVF aikamoinen hormonimyrsky. Tai sitten kaikki on vain henkistä laatua, tunnen itseni ihan fyysisesti kipeäksi ja heikoksi kun olo negan jälkeen on niin surkea.

No mutta se omasta navasta. Palstataukoko ei jää tämän pidemmäksi? Oli pakko kommentoida tuonne miksi? -ketjuun niin ajattelin tulla moikkaamaan tännekin.

Minerva: kertaapa mulle vielä, mikä teillä on hoitoaikataulu. Meneeköhän kauas meidän PASsista...

Ragazzina: lapaan pääseminen oliskin varmaan sulle hyvä juttu, tiedän useamman tapauksen, jotka on sen jälkeen raskautunut!

Vierailija
5/13 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ola jaksanut tehdä mitään eikä mikään kyllä huvitakkaan. =(

Lapsettomuustuska on viimepäivinä taas iskenyt tajuntaan ja kovemmin kuin pitkään aikaan. Ennen raskautta ja keskenmenoa olin jo käsitellyt asian aika hyvään malliin ja olo oli tasainen, olin hyväksynyt faktat. No nyt kun kuitenkin olin hetkisen raskaana ja olin jo ajatellut meitä tulevana perheenä sai se taas vanhat haavat auki. En oikein ymmärrä että miten tämän kanssa eläisi. Huomenna on km 3 ja viimeinen jälkitarkastus, ehkä sekin on saanut taas ajattelemaan asiaa. Niin ja kun se seuraava hoitokin on mahdollista tehdä vasta sitten joskus... niin. =/

Itku tulisi nyt helposti jos antaisin sen tulla, mutta kun en jaksa itkeäkkään. On tämä niin vaikeaa.

Tänään usean sateisen päivän jälkeen taas paistaa aurinko mutta uloskaan ei huvita mennä. Pitäisköhän keittää kahvit josko se vaikka piristäisi edes vähän.

Sorry tämä oli nyt vain pelkkää omaa napaa, kun en edes muista mitä juuri luin teidän kuulumisistanne. Mutta ymmärtänette että kun siipi on maassa ei päähän oikeen mahdu muu kuin oma tuska... =´(

Ulkomaankirjeenvaihtaja vetäytyy sohvan nurkkaan...

Vierailija
6/13 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöinen halaus sulle ja rutkasti voimia, että jaksat eteenpäin. (((((0)))))

Helille tervetuloa takaisin. Eihän täältä kauaa voi poiskaan olla vai mitä....

Toivottavasti tämä lupi tästä kesää kohti piristyy kun päivät pitenee. Eilen yritin epätoivoisesti tänne kuulumisia laittaa, mutta järjestelmässä tuli heti ongelmia enkä päässy kirjautumista pidemmälle niin turhautuminen iski. Ja tänään ei sitten tunnu kovin mielekkäältä hehkuttaa omia asioita.

Huomenna siirto jossa viimeiset huurunenät otetaan mukaan Joyrideen. Toinen oli 100% ja toinen oli osittainen sulatuksen jälkeen, mitähän noi sitte mahtaa tarkoittaa. Viimeksi sanottiin soluasteet miten sulatuksen jälkeen oli käyny ja nyt prosenttilukuina :o koita tässä sitten pysyä kärryillä. No huomennahan se selviää....

Huiskutukset kaikille lupilaisille ja oikeen paljon jaksamista.

Vierailija
7/13 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens viikolla eka käynti yksityisellä. Suunnitellaan kaiketi aloitettavan IVF. Palailen sitte.

Kaikille halauksia ja haikaroita!

Vierailija
8/13 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se klubi hieman taas piristynyt, kiva.

Jokos Vupiin menkat alkoi?

Ragazzinalle onnea tulevaan lapaan, itse kävin sen läpi vuosi sitten kesäkuussa ja nopeasti siitä toivuin.

Endoahan mulla oli paljon, tuli yllätyksenä, kun en ole pahemmin kärsinyt kivuista, luullut vain, että ovat tavallisia menkkakipuja, mutta eivät sitten olleetkaan.

Tirpalla alkaa kohta piinisaika, peukut on pystyssä.

Heli kyseli mun hoitoaikataulua eli 26.3 alkaa sumut, nollautra 12.4

ja punktio todennäköisesti viikolla 17.

Tuota sumuttelua on 2,5 viikkoa ennen nollautraa, tuntuu kauhean pitkältä ajalta, mutta taitaa olla kuitenkin tavallista vai onko?

Hyvää viikonloppua teille kaikille, nautitaan kevätauringosta!

Ja jos Waimo vielä lukee meidän ketjua, niin mynthonit on ostettu, montaa eri makua, kiitos vinkistä!!

T:Minerva

Vierailija
9/13 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

lomilta palattiin eilen aamuyöstä (lento oli vaivaiset 17 tuntia myöhässä..), joten olen taas ihan pihalla ihmisten kuulumisista ja vähän muutenkin. Aikaeroa 5 tuntia, niin on vähän vaikea herätä aamuisin. Mutta muuten oli oikein mukavaa. Brasiliassa aurinkoa ja kylmää olutta ja hormonitkin hyrräs silleen positiivisesti. :-) Kierrossa sellainen aika, että ovista pitäis tikuttaa, ellei sit sattunut jo menemään ohi tuon paluureissun aikana.

Jaksamista ja lohtuhaleja alakuloisille!!! Jospa kevätaurinko toisi plussia..

Vierailija
10/13 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisin omia tuntojani lukenut sun tekstistä :-( Mullekin kun syksyllä valoa vilautettiin ja samantien vietiin pois ja kun ei tämä isokaan hoito auttanut, tuntuu tosi pahalta... tuon itkunkin kanssa: vasta eilen itkin ekan kerran vähän kunnollisemmin, melkein viikko varman negan jälkeen!! Ja tuliko siitäkään parempi olo? Ei. Itku on joskus vähän auttanut mutta nyt olen jo ihan turta, en itke juurikaan vaan oon ihan zombi. Ensviikolla alan harkita meenkö työterveysasemalle pyytämään aikalisän, viikon vaikka. Kaikki duunijututkin kun tuntuu NIIN turhilta, välillä tekis mieli kirkua työkavereille että lopettaisivat sen lässytyksen kun niillä asioilla ei ole mitään väliä... täälläkin vauva-asiat on ollut turhan paljon tapetilla kun just yhdelle työkamulle tällä viikolla syntyi ja toinen jää kohta lomalle mahansa kanssa. Mä olisin jäänyt jo viime viikolla viimeistään jos olis asiat menneet toisin.

Pahoittelen tätä itsesäälistä vuodatusta, nyt en vaan jaksa enempää.

Tirpalle nyt kyllä sentään muistan lähettää lämpimän ajatuksen, toivottavasti nämä alkiot viihtyisivät kyydissä pidempään...

Vierailija
11/13 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mites se menikään se marssi.....

Heli pitääkö mun nyt ruveta väsäämään jotain näköismininukkea ja tökkiä sitä neulalla jotta sais suhun vähän positiivista vetoa.... Leikki sikseen. Lämpöinen halaus sulle ja kaikille sitä tarvitseville. Kyllä tämä on vaikeaa. Vaikka kuin yrittää asennoitua " lunkisti" meneillä oleviin hoitoihin niin kyllä se on aina kova pettymys. Lujasti jaksamista sinne ja hae ihmeessä saikkua. Tärkeintä kuitenkin on että sä tuut terveeksi ja voit hyvin, kaiken suhteen!!!

Tää onkin tainnu olla aika vaikea kevät tälle palstalle. Voi kun olisin taikuri niin taikoisin kaikille hyvän mielen ja syliin käärön. *bling* ja varmistukseksi vielä *BLING*

*hieman varovasti omaa napaa*

)...( Tänään sain taas kaksi kyytiläistä, olkoon he nyt hiekkahentusia (selailin leivontakirjaa ja oli niin hauskan kuulonen resepti joten otan omaan käyttöön) ja samalla tyhjeni pakastin meidän osalta. Hieman pessimistisen luonteen omaavana piti kysästä seuraavasta hoitoruljanssista, syksylle menis....... jospa ei sitä tarttis.

Onko kukaan kokeillu noita luge palleroita nauttia suun kautta? Mulla kun tahtoo aamulla aika olla kortilla ja pitäs makoilla ½tuntia paikallaan lääkkeen jälkeen.... no can do.... niin nehän on mahdollista ottaa myös yläkautta. Miten oireet ja onko teho yhtä hyvä kuin alakautta " nautittuna" ?

Ja nyt ois taas mahdollisuus osallistua johonkin tutkimukseen. Siinä tutkittas ylipainon vaikutusta keskenmenoihin (EN oo lihava) ja jonku ihmeen kuulosta hormonia luultavasti sillon erittyy kohdun limakalvoon ja estää alkion kiinnittymisen ja oishan siinä yks hyvä puoli,,,, samalla otettas HCG niin näkis onko ollu edes kiinnitysyritystä. Tää testi otettas siis 12-14vrk LH huipun jälkeen eli ennen virallista testipäivää ja hoitaja meinas että kyllä verikokeessa pitäs jo näkyä jos on kiinnittyny :O ja silti pissatestiä pitäs oottaa mielellään pp15.....

Tulipas sekava sepustus mutta nyt vetäydyn kirjan ääreen.

- tirppa ja hiekkahentuset pp0 -

Vierailija
12/13 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen, olen ollut ehkä hieman lamaantunut (menkkoja ja sitten clomeja & lugeja odotellessa) ja toisaalta kiireinen. Työmatka, työhaastattelu (hui) ja seuraava työmatka alkamassa sunnuntaina + raksahommat. Heiulinaa - pikkaisen on pitänyt kiirettä. Mutta sanokaas armaat palsta siskot kommentteja seuraavaan: paikka jossa kävin haastattelussa on ihan mielenkiintoinen, mutta pikkaisen erilainen sekä työnä että yrityksenä, antoi minulle miettimisaikaa ensi perjantaihin. Siis siihen että haluanko lähteä neuvottelemaan eteenpäin. Mites teen?? Jotenkin nämä lapsi ajatukset ei sitten taas tunnu reilulta uutta työnantajaakaan kohtaan. Tästä nykyisestä viis veisaan, mutta onko vähän epäreilua jos raskaudun heti eka kuukausina. Toisaalata voi olla etten raskaudu vielä pitkään aikaan... Kauheata vatvomista, naisen elämä on kammottavan vaikeaa!!

Tirpalle paljon peukkuja kyytiläisten kanssa! Minulle lääkäri antoi myöskin valinnan vapauden miten luget haluan nauttia. Ajattelin ensteksi kokeilla niitä suunkautta nautittavia kun ei hänen mielestään tehossakaan ollut mitään eroja.

Voi Heli armas virtuaaliystävä! Koetahan jaksaa etsiä niitä elämän pieniä valoisia pilkahduksiakin. Ja niinkuin Tirppa jo tuossa kirjoittelikin, jos ei muuten, niin hae sairaslomaa. Ihan kaikki keinot on sallittuJa, kunhan vain pääset toipumisen alkuun.

SuviTuulialle myöskin voimia! Tämä lapsettomuus vie kyllä välillä maton jalkojen alta ja rähmältäänhän sitä itsensä löytää. Jollain ihmeellä aina niistä masennuksista noustaan, ja toisaalta jos ei omin voimin, niin apua on haettava. Sen olen ainakin itselleni jo vannottanut!

Kaikille tasapuolisesti mukavaa viikonloppua!

Terkuin Leia

Vierailija
13/13 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapainetta edelleen ilmassa, mutta kyllä nyt on jo hieman parempi mieli.

Eilen olin sitten siellä viimeisessä jälkitarkastuksessa ja kuten aijemminkin kaikki ok, itseasiassa ovis varmaan tänään tai huomenna, kun oikealla oli 17mm munis odottelemassa puhkeamista. (sillähän ei toisaalta oo suurempaa merkitystä, kuin se tieto että mun kroppa pelaa ihan kuin ennenkin)

Juteltiin melko pitkään vielä lääkärin kanssa ja hän piti mahdollisuutta uuden raskausen alkamiselle hyvinä. No kunhan sitten pääsis tästä joskus Suomeen ja hoitoja tekemään niin ehkä sitten.

Paitsi mitä siten uusi hedelmöityslaki vielä tuo tullessaan niin... no ehkä sitä ei vielä kesään mennessäkään oo saatu vietyä läpi (vai onko jo lyöty lukkoon?) ja vielä sekin että millaiset on siirtymäajat ym.

No ehkä niitäkin pitää murehtia sittten ajallaan. =P

[b]Tirpalle[/b] ja hiekkahentusille tsemppiä!

[b]Leia[/b] mikäli työ sinua kiinnostaa ja olisit siihen hakeutumassa ilman vauvasuunnitelmia, niin kannattaa vaan mennä sen mukaan. Tässä kun ei tosiaan tiedä kauanko raskaaksi tuleminen kestää ja miten asiat sitten menee. Toki tietysti toivoisi että kaikki menisi hienosti, mutta kun sitä ei voi etukäteen tietää. Yritän siis sanoa että ajattele tilanne siltä pohjalta että mitä tekisit jos vauvasuunnitelmia ei olisi mukana kuvioissa ollenkaan. Sitten jos huomaat tulleesi melko " pian" raskaaksi niin ehdithän kuitenkin olla melko pitkään töissä ennen äitiysloman alkua, joten ei siinä ole työnantajalla sanomista. Kyllä sitä tässä tilanteessa pitää olla itsekäs ja ajatella vain itseän. =)

[b]ragazzinlle[/b] tsemppiä tulevaan lapaan, on se hyvä että nyt katsovat että mikä siellä vasemmalla on vikana ja samalla se kohdunkalakin tulee suoristettua.

[b]vupii[/b] mikä on tilanne? Vieläkö pidetään peukkuja vai alkoiko ne menkat kuitenkin? bd

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi