Miten reagoisit jos työkaverisi tulisi päivittelemään sinulle jotain työhön liittyvää "virhettä" eikä tajuaisi että sinä olet tehnyt sen?
Eikä virhekään olisi siis virhe, vain toisenlainen toimintatapa jolla pääsee samaan lopputulokseen kuin työkaverinkin tavalla, hän ei vaan halua ymmärtää että muitakin tapoja on. Miten siis reagoisit, kertoisitko että olet tehnyt asian ja perusteet sille vai antaisit olla?
Olen itse antanut olla kun en muutenkaan välitä tuollaisesta että tullaan niitä omia mielipiteitä ja toimintatapoja toiselle paasaamaan, ei se ääneen jauhaminen niistä sen oikeutetumpia tee kuin muistakaan.
Kommentit (6)
Mulla on onneksi oma toimiala, jotaa hoidan yksin ja omalla tavallani. Eipä tarvitse kuunnella muiden urputuksia toimintatavoistani. Sinuna kysyisin, että mitä merkitystä sillä on miten asia hoidetaan jos lopputulos on kuitenkin sama.
Sanoisin tehneeni ja perustelisin, miksi minun toimintatapani on vähintään yhtä hyvä kuin hänen tapansa.
Kiittäisin häntä vaihtoehtoisen toimintatavan esilletuomisesta, hyviä ideoita kannattaa aina nostaa esille, ja lisäksi kertoisin, miksi olen päätynyt käyttämääni toimintatapaan.
Olen kyllä sen verran leijonaemo että vetäisin sitä pataan oikein kunnolla. Siinähän oppii virheestään ja lopettaa kyttäämiseen ja vainoamisen!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on onneksi oma toimiala, jotaa hoidan yksin ja omalla tavallani. Eipä tarvitse kuunnella muiden urputuksia toimintatavoistani. Sinuna kysyisin, että mitä merkitystä sillä on miten asia hoidetaan jos lopputulos on kuitenkin sama.
Kun en oikeasti jaksaisi jatkuvasti sitä draamaa, huokailujen kuuntelua ja jopa pomolle kielimisiä mitä tämän yhden ihmisen kanssa on. Olisin ihan tyytyväinen jos saisin tehdä työni tavallani, tällaiset jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Siksi en ole jaksanut ottaa koko asiaan kantaa mutta tuo on kyllä hyvä vastaus, merkityksen kysyminen. Kiitos.
Up! Kai nyt jollekkin muullekin on sattunut yhtä veemäinen työkaveri kuin mulle?