Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein pesette kaapissa käyttämättöminä olleita vaatteita?

Vierailija
25.03.2017 |

Pesettekö koskaan vuosia kaapissa käyttämättöminä olleita vaatteita?

Huomasin, että muutaman vuoden käyttämättä olleet vaatteet ovat alkaneet haista kaapissa tunkkaiselle .
Hassua, että vain osa vaatteista haisee, vaikka samassa kaapissa.
Osaan vaatteista on tarttunut lisäksi outo ehkä vähän muovailuvahan hajua muistuttava haju. Kyse on siis kiinteästä kalustekaapista. Samoja kaappeja on ylä- ja alakerrassa, mutta hajua ei tule yläkerran kaapeista.
Olisiko kellään ideaa, mistä nuo hajut voisivat johtua?

Sitäkin ihmettelen, että yläkerran umpipuisessa kaapissa yli 10 vuotta säilytetyt vauvan vaatteet eivät haise.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastulevyn haju tarttuu joihinkin kankaisiin helposti.

Vierailija
2/4 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä säilytät käyttämättömiä vaatteita vuosikausia?

Itse kysymykseen: en koskaan, koska jokaista vaatetta pidän vähintään muutaman kerran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pitääkin miettiä, miksi säilytän vaatteita monta vuotta:

Mulla on kauluspaitoja työkäyttöön siltä varalta, että pitäisi näyttää siistiltä. Käytännössä en jaksa silittää niitä, joten käytän neuleita. Isoja juhlia ei ole ollut moneen vuoteen, joten juhlavaatteet käyttämättä. Lakanoita on vieraita varten liikaa. Olen saanut Marimekon kankaita, joita en raaski heittää pois. Olen säästänyt lasten vanhoja vaatteita nuoremmalle sisarukselle ja saanut vaatteita tuttavilta.

Eli ongelma ei olekaan kaapin hajussa, vaan siinä, että jemmaan vaatteita ?

Vierailija
4/4 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säilytä käyttämättömiä vaatteita niin kauan.. Jos en ole vuoteen käyttänyt, laitan kiertoon koska suurella todennäköisyydellä en käytä seuraavanakaan vuonna.