Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät olla möllöttävät kotona vaikka kaupungissa voi mennä päivällä vaikka lounaalle tai elokuviin?

Vierailija
25.03.2017 |

Mikseivät työttömät liiku enemmän kaupungilla, mene elokuviin, näyttelyihin tai lounaalle? Siellä olla möllötellään 4 seinän sisällä.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska työtön on musertunut ja häpeissään. Työttömiä haukutaan ja vihataan. Netissä ja palstoilla heidän päälleen syljetään ja syyllistetään.

Työtön ajattelee ettei hänellä ole oikeutta nauttia elämästään millään tavalla, koska hän ei tuota yhteiskunnalle mitään.

Itse jouduin tekemään paljon ajatustyötä ollessani työtön, että tajusin olevani oikeutettu pitämään fyysisestä ja psyykkisestä hyvinvoinnistani huolta.

Jotenkin sitä ei vaan uskaltanut mennä ulos pyöräilemään, rannalle aurinkoa ottamaan, näyttelyyn tai harrastaa mitään, koska ajatteli olevansa paha ja arvoton.

Sama ajatusvääristymä koskee lihavia, masentuneita ja kiustattuja."

TÄMÄ! Kuin suoraan elämästäni. Aamupäivisin en mennyt kauppaan, koska en kestänyt häpeää. Työkykyisenä ja -haluisena marketissa eläkeläispariskuntien keskellä. Iltapäivällä neljän jälkeen en todellakaan halunnut mennä kauppoihin, koska työssäkäyvät tutut, työkaverit tulivat vastaan. Siispä luikahdin ruokaostoksille mahdollisimman myöhään...

Keskellä kauneinta päivää en mennyt ulos lenkille, koska häpesin.

Sittemmin olen suhteuttanut tilannetta. Mikä olisi kaikken kamalinta - työttömyyden ohella - mitä minulle voisi tapahtua? Että lapsille tapahtuisi jotain pahaa. Ei työttömyys, karenssi, rahojen vähyys - mikään em. ei ole maailmanloppu.

No, en edelleenkään käy lounalla enkä elokuvissa keskellä päivää. Yritän elää normaalia arkea, rytmittää sitä terveellä tavalla. Toivon kovasti saavani työtä. Innostavan työn, mitä osaan tehdä - ja missä minua tarvitaan! Työtehtävän, työpaikan, kuukausipalkan.

Vierailija
42/50 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan monen päivän ruuat sillä mikä menisi lounaaseen, en käy edes kahviloissa. Bussimatkaan menisi jo 7 e,onneksi pyöräilyaika tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikkoa kohden jää 60 euroa rahaa asumiskulujen ja puhelinliittymälaskun jälkeen. Sillä pitää siis kustantaa kaikki. Jos käyn syömässä ja leffassa, siihen menee vähintään kolmasosa tuosta, eli parin-kolmen päivän ruokaraha. Paastoanko nuo päivät?

Tuo 60€ on niin iso raha, että siitä saisi vaikka säästöön osan.

Vierailija
44/50 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketaas...

Bussimatkat kaupunkiin ja takaisin kotiin 8€, elokuvan päivänäytös 10€ ja lounas edullisessa paikassa 10€. Aika kallista huvia ottaen huomioon, että laskennallisesti työttömän pitäisi pärjätä tuolla summalla monta päivää.

Äh, ei aina pidä ajatella rahaa, ei se ole minulle elämässä tärkeää vain käyttöväline. Itsensä pitäminen aistillisena ihmisenä, joka elää tasapainossa itsensä ja ympäristönsä kanssa on tärkeää. Eilen olin lounaalla Löylyssä (lohikeitto 18 €) ja nautin ruoan lisäksi merellisestä atmosfääristä ja virkeistä ihmisistä ympärillä. Kaikki olivat iloisia ja hyvinvoiva näköisiä. Miksi työttömät ovat monesti ihme möllejä, eivät liiku ja valittavat kaikesta? Arvatkaa silmät!

Ap

Kertoisitko vielä, että kuinka kauan olet ollut työttömänä ja paljonko sinulle jää asumiskustannusten ja pakollisten laskujen jälkeen rahaa kaikkeen muuhun, siis ruokaan, vaatteisiin, pesu- ja puhdistusaineisiin, harrastuksiin, ulkona syömisiin jne.?

Vierailija
45/50 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää työtön ei kuule kotona saati sitten kaupungilla päivisin möllöttele kun tää aamulla herää, vie lapset hoitoon, lähtee työkokeiluun neljäks tunniks, hakee lapset, käy kaupassa, tekee ruoan ja syö sen lounaansa päivällisaikaan kotona. Sitten kello onkin jo sen verran, että katsellaan pikku kakkonen, siivotaan jos jaksetaan, käydään suihkussa, syödään iltapala, mennään hammaspesuille ja nukkumaan. Ei kaikilla työttömillä ole vaan aikaa saati istu perse homeessa kotona. Vapaa päivinä sitten mennäänkin jonnekin mäkkäriin tuhlaamaan se 15-20€ mut leffassa käydään ehkä kerran vuodessa jos silloinkaan ja silloinkin mennään vauvabioon kattomaan joku lapsia kiinnostava elokuva.

Vierailija
46/50 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla niin häijy, että tekee tällaisia aloituksia?

Siinä ap on kuitenkin oikeassa, että työttömänä ei kannata jäädä kotiin kyhjöttämään. Ainakin isommissa kaupungeissa on jatkuvasti tarjolla eri toimijoiden tarjoamaa ilmaistoimintaa, mitä kannattaa hyödyntää.

Vierailija
47/50 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketaas...

Bussimatkat kaupunkiin ja takaisin kotiin 8€, elokuvan päivänäytös 10€ ja lounas edullisessa paikassa 10€. Aika kallista huvia ottaen huomioon, että laskennallisesti työttömän pitäisi pärjätä tuolla summalla monta päivää.

Äh, ei aina pidä ajatella rahaa, ei se ole minulle elämässä tärkeää vain käyttöväline. Itsensä pitäminen aistillisena ihmisenä, joka elää tasapainossa itsensä ja ympäristönsä kanssa on tärkeää. Eilen olin lounaalla Löylyssä (lohikeitto 18 €) ja nautin ruoan lisäksi merellisestä atmosfääristä ja virkeistä ihmisistä ympärillä. Kaikki olivat iloisia ja hyvinvoiva näköisiä. Miksi työttömät ovat monesti ihme möllejä, eivät liiku ja valittavat kaikesta? Arvatkaa silmät!

Ap

Kertoisitko vielä, että kuinka kauan olet ollut työttömänä ja paljonko sinulle jää asumiskustannusten ja pakollisten laskujen jälkeen rahaa kaikkeen muuhun, siis ruokaan, vaatteisiin, pesu- ja puhdistusaineisiin, harrastuksiin, ulkona syömisiin jne.?

No provohan tuo on, "merellinen atmosfääri" :D Eikä tainnut vastata, että mistä tunnistaa työttömän :) Miksi uhraatte aikaanne?

Vierailija
48/50 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki lankeaa tämmöiseen provoon, jossa ihminen luulee tietävänsä miltä työttömät näyttävät ja mitä kaikki työttömät tekevät aikansa kuluksi?

Kiinnostava aihe tosin. En itsekään käy missään lähinnä häpeä takia.

Vierailija
49/50 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donald Trumpko se siellä tekstailee? Kehotatko ottamaan pienen, miljoonan dollarin lainan isältä?

Vierailija
50/50 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se kiva käydä elokuvissa ja ulkona syömässä juu...Uuden harrastuksenkin voisin aloittaa. Mutta kun ei mulla ole varaa sellaiseen. Hyvä kun rahat riittää edes välttämättömyyksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi