Miksi työttömät olla möllöttävät kotona vaikka kaupungissa voi mennä päivällä vaikka lounaalle tai elokuviin?
Mikseivät työttömät liiku enemmän kaupungilla, mene elokuviin, näyttelyihin tai lounaalle? Siellä olla möllötellään 4 seinän sisällä.
Kommentit (50)
Ai, mä käyn 3-5 kertaa viikossa kahvilla kavereiden kanssa. Ostin juuri museopassin 64 € (säästin 2 kk siihen). Käyn ilmaiskonserteissa, kirjastossa sekä muissa maksuttomissa tapahtumissa. Nyt olen elänyt suht koht nuukasti ja pääsen kesällä pienelle matkalle :) En polta enkä juo alkoholia, ja olen kasvisyöjä. Kohta saa taas villiyrttejä salaatiksi luonnosta! Kaikki on valinta kysymyksiä. Elämän parasta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai, mä käyn 3-5 kertaa viikossa kahvilla kavereiden kanssa. Ostin juuri museopassin 64 € (säästin 2 kk siihen). Käyn ilmaiskonserteissa, kirjastossa sekä muissa maksuttomissa tapahtumissa. Nyt olen elänyt suht koht nuukasti ja pääsen kesällä pienelle matkalle :) En polta enkä juo alkoholia, ja olen kasvisyöjä. Kohta saa taas villiyrttejä salaatiksi luonnosta! Kaikki on valinta kysymyksiä. Elämän parasta aikaa.
Ehdottomasti etenkin kun saa nauttia työttömyydestä vuodikymmeniä. Helppoa elämää eikä tarvitse töissä raataa.
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät työttömät liiku enemmän kaupungilla, mene elokuviin, näyttelyihin tai lounaalle? Siellä olla möllötellään 4 seinän sisällä.
Koska elokuvat, näyttelyt ja lounaat maksavat. Siksi.
Tosin minä harrastan näitä melkein ilmaiseksi. Katson elokuvia tv:stä ja nettikanavilta ilmaiseksi ja teen edullista kotiruokaa. Tosin näyttelyt jäävät väliin, mutta korvaan ne ilmaisilla luontoelämyksillä päiväkävelyllä luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketaas...
Bussimatkat kaupunkiin ja takaisin kotiin 8€, elokuvan päivänäytös 10€ ja lounas edullisessa paikassa 10€. Aika kallista huvia ottaen huomioon, että laskennallisesti työttömän pitäisi pärjätä tuolla summalla monta päivää.Lasketaanpas uudestaan. Työtön tietenkin polkee polkupyörällään elokuviin. Kustannus 0 euroa. Käy Veikkauksen kortillaan katsomassa kotimaisen elokuvan arkena 2 yhden hinnalla. Kustannus noin 6 euroa naamaa kohti. Käy syömässä tarjouskupongeilla hesesse ja mäkkirissä tai pizzan kustannus 6 euroa. Leffan ja syömisten kustannukset yhteensä 0 € + 6 € + 6 € = 12 euroa. Eli sen verran mitä tupakoivalta ihmiseltä menee pelkästään 2-3 päivässä tupakkaan.
En haaskaisi pientä työttömyyskorvaustani Heseen tai Mäkkäriin. Vielä vähemmän haluaisin syödä rasvaista pitsaa. Syön mieluummin terveellistä kotiruokaa. 6 eurolla saan keitettyä ison kattilallisen vihanneskeittoa moneksi päiväksi ja siitä riittää pakastimeenkin. Säästän toisen 6 euroa, kun lainaan kirjastosta pinon kirjoja. Kirjastosta voi myös lainata elokuvia ihan ilmaiseksi. Toki pyöräilen aina kun säät sallivat, mutta kirjasto on niin lähellä, että mieluummin kävelen sinne.
Problem solved!
Vierailija kirjoitti:
Koska työtön on musertunut ja häpeissään. Työttömiä haukutaan ja vihataan. Netissä ja palstoilla heidän päälleen syljetään ja syyllistetään.
Työtön ajattelee ettei hänellä ole oikeutta nauttia elämästään millään tavalla, koska hän ei tuota yhteiskunnalle mitään.
Itse jouduin tekemään paljon ajatustyötä ollessani työtön, että tajusin olevani oikeutettu pitämään fyysisestä ja psyykkisestä hyvinvoinnistani huolta.
Jotenkin sitä ei vaan uskaltanut mennä ulos pyöräilemään, rannalle aurinkoa ottamaan, näyttelyyn tai harrastaa mitään, koska ajatteli olevansa paha ja arvoton.
Sama ajatusvääristymä koskee lihavia, masentuneita ja kiustattuja.
Tämä on niin totta.
Omat ystävätkin jopa syyllistäneet siitä että miksi käyn silloin tällöin 10€ maksavassa seisovassa pöydässä syömässä. Minun kuuluisi syödä kaurapuuroa ja leipäjonon leipiä. Syön näitä myös, mutta säästän muusta jotta pääsen joskus ulos syömään.
Asun pitkän automatkan päässä kaupungista, julkista liikennettä ei ole. Haluaisin käydä vaikka päivittäin kirjastossa ja kahvilassa, ehkä vain kulkea kaduilla ja kaupoissa, mutta tulee jäätyä vaan kotiin kun miettii mitä se kulkeminen kustantaa ja kuluttaa. Koen ettei mulla ole varaa "turhaan" ajella edestakaisin ja että en ole edes oikeutettu sellaiseen elämään.
Työssä käyvät ovat kateellisia meille työttömille. Ajatelkaa, työssä käyvän pitäisi vielä harrastaa ulkoilua ja liikuntaa kaiken raskaan raadannan jälkeenkin.
Näin pidetään orjat kurissa, minä työtön makoilen sohvalla ja sekös vasta työssäkäyviä vituttaakin.
Vierailija kirjoitti:
Asun pitkän automatkan päässä kaupungista, julkista liikennettä ei ole. Haluaisin käydä vaikka päivittäin kirjastossa ja kahvilassa, ehkä vain kulkea kaduilla ja kaupoissa, mutta tulee jäätyä vaan kotiin kun miettii mitä se kulkeminen kustantaa ja kuluttaa. Koen ettei mulla ole varaa "turhaan" ajella edestakaisin ja että en ole edes oikeutettu sellaiseen elämään.
Kuinka kauan olet ollut työttömänä?
Vierailija kirjoitti:
Työssä käyvät ovat kateellisia meille työttömille. Ajatelkaa, työssä käyvän pitäisi vielä harrastaa ulkoilua ja liikuntaa kaiken raskaan raadannan jälkeenkin.
Näin pidetään orjat kurissa, minä työtön makoilen sohvalla ja sekös vasta työssäkäyviä vituttaakin.
Juu ja joutuvat raahaamaan lapset bussilla hoitoon. Minä sen sijaan ajelen autollani ja nautin vapaudestani.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin yhteen aikaan paljonkin mutta sitten kyllästyin.
Ajattelin just samaa. Ihminen haluaa olla tarvittu ja arvostettu. Siksi teen vapaaehtoistyötä, salaa.
Olen ollut reilun vuoden työttömänä, melkein joka päivä köyn kuuden kilsan reippaan kävelylenkin, sarjoja ja leffoja näkee pikkurahalla netflixistä enkä syö roskaruokaa (heset ym.) ja kotona rauhassa oleilu on muutenkin ihanaa joten ei kiitos ap:n ehdotukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusi vuotta työttömänä/sairauslomalla/kuntoutustuella.
Miten joku voi ajatella noin? Mikä mahtaa olla älykkyysosamääräsi? Ei varmaankaan kovin korkea. Kyllä jokainen ihminen ymmärtää, että kun rahaa ei ole, niin huvit täytyy yleensä jättää väliin ja miettiä tärkeysjärjestystä. Ymmärrätkö, että ihminen tarvitsee katsos ruokaankin rahaa.
Ilmeisesti et ole elänyt työttömänä koskaan tai olet tyhmä muutoin vain, kun et tuollaisia perusasioita ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketaas...
Bussimatkat kaupunkiin ja takaisin kotiin 8€, elokuvan päivänäytös 10€ ja lounas edullisessa paikassa 10€. Aika kallista huvia ottaen huomioon, että laskennallisesti työttömän pitäisi pärjätä tuolla summalla monta päivää.Lasketaanpas uudestaan. Työtön tietenkin polkee polkupyörällään elokuviin. Kustannus 0 euroa. Käy Veikkauksen kortillaan katsomassa kotimaisen elokuvan arkena 2 yhden hinnalla. Kustannus noin 6 euroa naamaa kohti. Käy syömässä tarjouskupongeilla hesesse ja mäkkirissä tai pizzan kustannus 6 euroa. Leffan ja syömisten kustannukset yhteensä 0 € + 6 € + 6 € = 12 euroa. Eli sen verran mitä tupakoivalta ihmiseltä menee pelkästään 2-3 päivässä tupakkaan.
Lähimpään leffateatteriin matkaa 25 kilometriä. Sorry mutta en viitsi pyöräillä 50 km päivässä liukkailla ja lumisilla teillä. Ei ole veikkauksen korttia eikä kaveria arkisin päivänäytöksiin. Jos ulkona käyn syömässä, en todellakaan käy jossain mäkkärissä! En haaskaa rahojani sellaiseen roskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusi vuotta työttömänä/sairauslomalla/kuntoutustuella.
Hyvänen aika, nauti elämästäsi. Minä olen täysin syrjäytynyt yhteiskunnasta, ollut paljon pidemmän aikaa kuin sinä mutta käyn ravintoloissa, kahviloissa, taidenäyttelyissä yms.
Viikkoa kohden jää 60 euroa rahaa asumiskulujen ja puhelinliittymälaskun jälkeen. Sillä pitää siis kustantaa kaikki. Jos käyn syömässä ja leffassa, siihen menee vähintään kolmasosa tuosta, eli parin-kolmen päivän ruokaraha. Paastoanko nuo päivät?
Kuvitteleeko joku oikeasti, että työttömänä on varaa käydä ulkona syömässä. Hyvin ollaan taas perillä siitä, mihin toimeentulotuki riittää ja mihin ei. Varsinkin silloin kun se on 2 viikkoa myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Koska raha.
No koska?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyhmä sä olet? mistä sä kuvittelet työttömien saavat rahaa moiseen toimintaan? Nehän möllöttävät kotona just siks ettei niillä ole varaa syödä lounaita ulkona tai käydä leffoissa.
Mä olen kokoaikatyössä mutten itsekään käy lounaalla tai leffassa koska teen parempaa ruokaa himassa enkä halua maksaa 15 euroa leffalipusta. Sillä summalla saa jo 3 kpl Telian osaketta.
Missä leffalippu maksaa 15 € päivällä?
Mä kävin yhteen aikaan paljonkin mutta sitten kyllästyin.