Taloyhtiöstä on kuuma vesi poikki ja isännöitsijä on ulkomailla ja sanoo palaavansa asiaan viikon päästä kun tulee takaisin
Aikaisemmin keväällä hän luuli ilmastointikonetta ilmalämpöpumpuksi eikä ymmärtänyt että se lämmin ilma on dumpattava jonnekin.
Kommentit (22)
Isännöitsijäkö hoitaa kotikuntanne vedenjakelunkin? Teillä ei ole huoltoyhtiötä taloyhtiössänne?
Vähän nyt taas valoja päälle.
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin keväällä hän luuli ilmastointikonetta ilmalämpöpumpuksi eikä ymmärtänyt että se lämmin ilma on dumpattava jonnekin.
Kun kirjoitat ilmastointikoneesta, niin tarkoitat varmaankin ilmanvaihtokonetta? Ilmastointia ei Suomessa ainakaan toistaiseksi kovin monessa asuinrakennuksessa ole. Toimistotaloissa kylläkin.
Ja mitähän lämmintä ilmaa sinä nyt olet ollut dumppaamassa jonnekin...
T. Isännöitsijä
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijäkö hoitaa kotikuntanne vedenjakelunkin? Teillä ei ole huoltoyhtiötä taloyhtiössänne?
Kaikki menee isännöitsijän kautta. Huoltoyhtiö laskuttaa asukasta jos lähtee sooloilemaan.
Ei kait se isännöitsijän homma tuossa vaiheessa ole, katso netistä onko kaukolämpökatkos alueella, jos ei ole niin soita huoltomiehelle joka tulee tarkastamaan lämmönjakopakettinne jossa todennäköisesti osa jumissa/rikki
Miks ihmeessä isännöitsijän pitäisi talvilomalla hoitaa jotain tollaista? Kun syystä riippumatta hän tuskin voi mitään tuolle asialle konkreettisesti tehdä.
Tykkäisin ajatella, että tää on provo, mutta olen itse isännöinti- ja huoltoyhtiön asiakaspalvelussa töissä ja juuri tällaisia puheluita meille tulee päivittäin :)
Vierailija kirjoitti:
Ei kait se isännöitsijän homma tuossa vaiheessa ole, katso netistä onko kaukolämpökatkos alueella, jos ei ole niin soita huoltomiehelle joka tulee tarkastamaan lämmönjakopakettinne jossa todennäköisesti osa jumissa/rikki
Pattereihin tulee lämpöä normaalisti ja naapurirakennuksissa kaikki toimii. Vika on jossain meidän yhtiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki menee isännöitsijän kautta. Huoltoyhtiö laskuttaa asukasta jos lähtee sooloilemaan.
Kiellät laskun ja kehotat isännöitsijää maksamaan sen taloyhtiön lippaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Kyllä se laskutus menee ihan vastuunjakotaulukon mukaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pattereihin tulee lämpöä normaalisti ja naapurirakennuksissa kaikki toimii. Vika on jossain meidän yhtiössä.
Käyttövedelle ja patteriverkostolle on oma lämmönjako. Todennäköisesti moottoriventtiili joka säätää kaukolämmön määrää käyttöveden lämmitykseen on jumissa tai rikki. Huoltoyhtiölle puhelua, ilman mitään kyselemisiä on taloyhtiön vastuulla tuo. Tai jos satut tuntemaan hallituksen puheenjohtajan niin hänellä saattaa olla avain lämmönjakohuoneeseen, ja jos oikein hyvä tuuri käy niin tietää niistä laitteista jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käyttövesipuolelta lämpimän veden suntti jumissa. Soita huoltoon.
Jos patterit on lämpimät niin ei hätää. Keitä vettä hellalla. Voit peseytyä pesuvadin kanssa niinkuin ennen vanhaan. Ihanaa retroilua.😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käyttövesipuolelta lämpimän veden suntti jumissa. Soita huoltoon.
Kaukolämmössä ei ole "sunttia" jos vettä ei lämmönvaihtimen jälkeen jälkisekoiteta jostain syystä alempilämpöiseen piiriin. Kaukolämmössä käyttö- ja lämmitysveden lämpötiloja säädellään 2-tie venttiilillä lämmönvaihtimen ensiöpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kirjoitat ilmastointikoneesta, niin tarkoitat varmaankin ilmanvaihtokonetta? Ilmastointia ei Suomessa ainakaan toistaiseksi kovin monessa asuinrakennuksessa ole. Toimistotaloissa kylläkin.
Ja mitähän lämmintä ilmaa sinä nyt olet ollut dumppaamassa jonnekin...T. Isännöitsijä
Siinäpä toinen pässi isännöitsijä, näitä riittää. Mikähän kone mahtaisi olla kysymyksessä, joka dumppaa lämpimän ilman ulos. Ettei vaan olisi ilmanviilennin.
Olen töissä isännöitsijätoimistossa ja kuten joku jo totesikin, nämä puhelut ovat arkipäivää. Asukkaat ja osakkaat luulevat, että isännöitsijä ratkaisee kaikki ongelmat ja mihin vuorokauden aikaan hyvänsä. Kerran jonkun auto oli hinattu talon vieressä kulkevan tien varresta. Hän ei ollut huomannut kaupungin tuomaa kylttiä kunnossapitotyöstä tiettynä aikana ja käskyä siirtää autot. Hänen mielestään isännöitsijän olisi pitänyt tiedottaa asiasta taloon :-D. Eihän isännöitsijä edes tiedä koko kyltistä, jollei ole juuri silloin liikkunut siellä.
Varmaan ne tulipalon syttyessä soittavat isännöitsijälle ja sitten syyttävät tätä, jolleivat saa (ajoissa) kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Miks ihmeessä isännöitsijän pitäisi talvilomalla hoitaa jotain tollaista? Kun syystä riippumatta hän tuskin voi mitään tuolle asialle konkreettisesti tehdä.
Tykkäisin ajatella, että tää on provo, mutta olen itse isännöinti- ja huoltoyhtiön asiakaspalvelussa töissä ja juuri tällaisia puheluita meille tulee päivittäin :)
Olen myös isännöitsijä, enkä käy missään taloyhtiössä säätelemässä vesien lämpötiloja. En työaikana, enkä lomilla.
Soita huoltoon ja sieltä tilataan tarvittaessa korjaaja.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä isännöitsijätoimistossa ja kuten joku jo totesikin, nämä puhelut ovat arkipäivää. Asukkaat ja osakkaat luulevat, että isännöitsijä ratkaisee kaikki ongelmat ja mihin vuorokauden aikaan hyvänsä. Kerran jonkun auto oli hinattu talon vieressä kulkevan tien varresta. Hän ei ollut huomannut kaupungin tuomaa kylttiä kunnossapitotyöstä tiettynä aikana ja käskyä siirtää autot. Hänen mielestään isännöitsijän olisi pitänyt tiedottaa asiasta taloon :-D. Eihän isännöitsijä edes tiedä koko kyltistä, jollei ole juuri silloin liikkunut siellä.
Varmaan ne tulipalon syttyessä soittavat isännöitsijälle ja sitten syyttävät tätä, jolleivat saa (ajoissa) kiinni.
Olen isännöitsijä ja mulle on soitettu asunnon huoneistopalon johdosta. Varmaan mun olis pitänyt juosta sinne kahden kilometrin päähän vaahtosammuttimen kanssa. Voi tätä uusavuttomuutta!
Vierailija kirjoitti:
Siis meillehän tulee myös näitä viranomaisille kuuluvia puheluja. Eräässä talossa asui joku mielenterveyspotilas, joka sytytti nuotion huoneistoonsa. Arvatkaa vaan, kenelle asukkaat ensimmäisenä soittelivat? Meille. "Tuolta tulee nyt savua tuolta postiluukusta!!" "hei mun naapurin palohälytin piippaa häiritsevästi". Vittu että ihmiset on oikeesti tyhmiä.
Kerran meille soitti eräs huolestunut asukas, että hänen naapurissaan asuva vanha mummo vaikuttaa huonokuntoiselta ja hänelle pitäisi saada apua. Meidän kauttammeko, oikeasti?
Niin ja jonkun henkilön autoa oltiin kolhittu taloyhtiön parkkipaikalla. Hänen mielestään isännöitsijän olisi pitänyt selvittää, että kuka autoa on kolhinut tai muuten isännöitsijä joutuu korvaamaan hänelle auton korjauksen.
KISI
Syytä patriarkaattia!!