Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pitäisi ajatella äidistä, joka uhkailee lasta selkäsaunalla?

Vierailija
25.03.2017 |

Minua ainakin vaivaa se, kun en tiedä, että onko tuo vain uhkailua vai tapahtuuko oikeastikin. Tyttö on noin 10-vuotias ja olen kuullut monta kertaa kun äitinsä sanoo, että jos et mut tee sitä tai tätä tai jos et nyt lopeta nyt tms. niin saat selkääsi tai että totteletko vai pitääkö hakea remmi jne.

Ymmärtäisin yksittäisenä heittona, että selkääsi sietäisit tms, mutta ei tuo ihan sellaiselta kuitenkin kuulosta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin olen sitä mieltä, että uhkailu ilman tekoja syö uskottavuutta. Siis jos uhkailee selkäsaunalla, siihen pitää sitoutua.

Sitten tulee se, että väkivallalla uhkailu on selkärangatonta. Plus laitonta, mutta se ei ehkäise toimintaa, vaikka siitä saisikin jälkikäteen sanktioita.

Pitäisin hyvin ikävänä moista käytöstä. Suosittelisin vähän pohtimaan, mikä on mennyt vikaan.

Tai ehkä en, koska ehkä se on vaan länkytystä. Lapselle sanoisin että jos oikeasti kotona ei voi olla, meille saa tulla ja sitten mietitään mitä tehdään.

Vierailija
2/14 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin lastensuojeluilmoituksen. Jos kehtaa sanoa noin vieraiden kuullen, voi vain miettiä kuinka kohtelee lasta kaksinollessaan. Väkivallalla uhkailu ei ole ok missään tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuisin asiaan. Miettikää, jos joku puhuisi vaimolleen julkisilla paikoilla noin. Tulisiko olo, että tuossa tuo tyyppi vain länkyttää, ei mitään oikeasti tapahdu? Ei minulle ainakaan.

Vanhempi ei vain saa puhua lapselleen noin. Se on henkistä väkivaltaa. Ehkä jopa fyysistä, mutta asia pitää tutkia.

Vierailija
4/14 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, vielä on jäljellä kunnollisia vannhempia jotka uskaltavat käyttää kuria kasvatuksessa.

Vierailija
5/14 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuttuisin asiaan. Miettikää, jos joku puhuisi vaimolleen julkisilla paikoilla noin. Tulisiko olo, että tuossa tuo tyyppi vain länkyttää, ei mitään oikeasti tapahdu? Ei minulle ainakaan.

Niinpä. Tuskin lapsi edes ymmärtäisi, mitä selkään saaminen tai remmin hakeminen tarkoittaa, ellei olisi niitä käytännössä jo joutunut kokemaan.

Vierailija
6/14 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vois olla hyvä herätellä äitiä ja kysyä tuollaisen kommentin jälkeen suoraan, että et kai sä oikeasti lyö lasta remmillä? Äiti ei välttämättä tajua miltä tuo kuulostaa ulkopuolisen korviin, jos on itse kasvatettu aikanaan tuolla metodilla. Olisi hyvä havahduttaa siihen, että ihmiset oikeasti ajattelevat hänen pahoinpitelevän lasta, jos puhuukin tuollaisia.

Väsyneenä voi tapahtua ylilyöntejä. Mutta ei tuollaista voi ohittaa.

Vierailija
7/14 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakarat sietääkin saada selkäänsä.

Vierailija
8/14 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, vielä on jäljellä kunnollisia vannhempia jotka uskaltavat käyttää kuria kasvatuksessa.

Ja mitäköhän hienoa tuossa on ???

Vierailija
9/14 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ei voi sanoa mitään, kun en tunne tapausta, enkä ole nähnyt.

Mut enemmän kuullostaa kyllä siltä, että taas tehdään kärpäsestä asiaa.

Vierailija
10/14 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin lasun, ja ehkä jopa rikosilmon. Lapsen fyysinen kurittaminen laitonta, kuten myös uhkailu, eihän voi ärsyttävälle naapurillekaan mennä sanomaan että pieksän sut jos et lopeta sitä nurmikon ajelua. Ajattelisin että todennäköisesti uhkauksia on myös toteutettu. Joillakin (joita itseään on kasvatettu remmillä) on valtavan vaikeaa toimia itse vanhempana kun ei ole lapsuuden kodissa mallia väkivallattomaan kasvatukseen. Onhan se helpompi varmasti uhkailla ja piiskata kun saada puhumalla lapsi tottelemaan.

Vierailija
11/14 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mielenkiintoinen muutos ajatusmaailmassa. Olen itse 38- vuotias ja olen saanut vanhemmilta selkää paljaalle takapuolelle. Sitä asiaa ei silloin mitenkään salailtu. Monet saivat tuolloin selkää. Kuri oli toisenlainen. Nykyiset vanhempani ovat 60-kymppisiä ja ovat tietysti maailman parhaimpia vanhempia olleet. Heistä selkäsauna kuului asiaan eikä siinä ollut mitään kummallista. Nykyisetkin kakarat sietäisivät heidän mielestään saada selkäänsä jne. Jopa 60 kymppisen työkaverini mielestä rikolliser joutaisivat saada torilla piiskaa paljaalle takapuolelle, kuten tietyissä maissa tehdään.

Itsestä tuntuisi aika perverssiltä lyödä lastani paljaalle takapuolelle risulla. Se ei olisi kyllä mitenkään mahdollista.

Vierailija
12/14 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Tuskin lapsi edes ymmärtäisi, mitä selkään saaminen tai remmin hakeminen tarkoittaa, ellei olisi niitä käytännössä jo joutunut kokemaan.

Kyllä minä ainakin tiesin lapsena mitä nuo oli vaikken niitä koskaan saanutkaan.

Kysyin äsken omalta 7-vuotiaalta mutta hän ei niitä tiennyt. Olen kyllä leikilläni joskus noilla uhannut. En siis vihaisena.

Miten APn tuttu sitten uhkaa? Onko hän silloin vihainen? Onko millainen huumori perheessä?

Jos sanoo vihaisena ja tosissaan niin silloin olisin kyllä huolissani.

Vierailija
13/14 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että äiti on varmaan väsynyt.

Vierailija
14/14 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika mielenkiintoinen muutos ajatusmaailmassa. Olen itse 38- vuotias ja olen saanut vanhemmilta selkää paljaalle takapuolelle. Sitä asiaa ei silloin mitenkään salailtu. Monet saivat tuolloin selkää. Kuri oli toisenlainen.

Vanhoissa Aku Ankoissa veljenpojat saivat monta kertaa Akulta mattopiiskasta tai risusta! Ei taida nykyisissä Aku Ankoissa olla sellaista, mutta ennen kurittaminen oli niin normaalia, että se ei herättänyt ihmetystä lasten sarjakuvassakaan.