Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen Posti ja ulkomaisten verkkokauppojen pakettien toimitusyllärit

Vierailija
24.03.2017 |

Tilasin eläintarvikkeita Zooplussasta sunnuntaina, ja heti maanantaina tuli viesti että toimitus on lähtenyt. Olin to-aamuna töissä, kun postiauton kuljettaja soitti kännykkääni, että olen nyt kerrostalosi alaovella, tule avaamaan. Sanoin etten todellakaan voi koska olen töissä. Kuljettaja kysyi että saako nämä jättää ovenpieleen, johon sanoin ei. Kuljettaja sanoi, että sitten hän vie ne lähipostiini. Sinne on 5 km matkaa. Eikä minulla ole autoa. Onneksi miesystäväni sattui olemaan yökylässä, ja soitettuani hänelle hän pystyi noutamaan kuorman sieltä alaovelta.

Miksi Suomen Posti toimii noin? MIksi sieltä ei voida ilmoittaa päivää ja tuntihaarukkaa toimitukselle? En minä ainakaan voi jäädä töistä pois toimitusta odottamaan seuraavaksi viikoksi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti se postiljooni soitti sulle? Mikäs niille nyt on tullut, tuohan on lähes jo asiakaspalvelua. Itse tilasin yhden kirjan, joka olisi kyllä mahtunut postilaatikkoon, kun vähän olisi yrittänyt. No postipoika ei sitä nyt jaksanut, jätti vaan lapun, että "yritimme tavoittaa teitä siinä onnistumatta, lähetyksenne on noudettavissa XX postitoimipaikasta." Ainoo vaan, että olin kotona ja kukaan ei sen kummemin soittanut, ei puhelinta eikä ovikelloa, asutaan omakotitalossa, joten mitään alaovisummeriakaan ei ole.

Vierailija
22/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zooplussalta tilattaessa saat sen toimitusvahvistuksen, missä on linkki Postin sivulle. Siellä on mulla ainakin ollut aina päivä milloin se paketti on kuljetuksessa, kellonaikakin tyyliin: toimitetaan klo 14 mennessä. Jos et oo kotona tai et halua pakettia toiseen osoitteeseen, voithan sitten tilata postista sen maksullisen kotiinkuljetuksen, silloin voit itse päättää milloin se tuodaan kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo on kyllä ihan paskaa palvelua. Itse tilasin kerran montakymmentä kiloa koiranruokaa ja sinnehän ne sitten monen kilometrin päähän K-kaupalle päätyivät, eikä kotiovelle niin kuin mainostettiin. Lappu vaan oli ilmestynyt postilaatikkoon, ei mitään soittoa etukäteen. Valitin Zooplussalle asiasta, ja sanoivat että hyvittävät uuden kotiinkuljetuksen, joka minun olisi tietysti pitänyt tilata ja maksaa ensin itse. En jaksanut, vaan kävin ne paketit hakemassa sieltä kaupalta, piti tietysti purkaa kaikki että sain yksitellen säkit lastattua autoon.

Vierailija
24/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä seurasin netistä kuljetuspalvelun sivuilta, milloin pakettini on Suomessa. Kun se oli perillä, tuli tekstiviesti, josta sai valita muistaakseni 4 vaihtoehtoa, joista 1 olla kotona seuraavana päivänä jollain aikavälillä ja sitten oli niitä erilaisia noutovaihtoehtoja. No olin kotona ja paketti tuotiin.

Vierailija
25/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ap tunnu tajuavan että vika ei ollut Postissa vaan Zooplussan käyttämässä kuljetuspalvelussa. Sait itse asiassa ekstrahyvää palvelua kun paketintuoja soitti sinulle, ei tuohon palveluun kuulu soittoa ollenkaan.

t. montakymmentä kertaa Zooplussalta tilannut

Vierailija
26/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ollut semmonen paketti ettei siitä soitella, postipoika olisi voinut vaan jättää saapumisilmoituksen ja viedä sen sinne lähipostiin. Erikseen on ne paketit joista soitetaan ja toimitusaika sovitaan. Eli voi voi sulle kun kuvittelit että posti tekee niin kuin sinä haluat.

Vierailija
27/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista onko Zooplussan paketit 14- vai 21-paketteja vai vaihteleeko se tilaajan valitsemasta toimitustavasta riippuen. Anyways: jos se on 14-paketti, niin Postin työntekijä on tehnyt vaan lisäpalveluksen kun on soittanut sulle. Hän olisi voinut yhtähyvin jättää saapumisilmoituksen, joka olisi tässä tapauksessa tullut vasta seuraavana päivänä jos postilaisella ei ollut sisäänpääsyä rappukäytävään. Jos kyseessä oli 21-paketti, niin sitten hän on jättänyt soittamatta sen soiton jossa sovitaan toimitusaika ja mahdollisesti paikka jos työntekijä pystyy ja/tai haluaa joustaa siinä jos vaihtoehtoinen toimituspaikka on tarpeeksi lähellä. Eli pitäisi tietää onko tilattu paketti 14- vai 21-paketti ennenkuin voidaan tuomita yhtään ketään.

Vierailija
28/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hyvää pavelua. Useimmiten vain tyrkätään lappu luukusta soittamatta edes ovikelloa. Kerran oli postimies jättämässä pakettia oveni ulkopuolelle(?!?) Kyseessä oli ulko-ovi ison kaupungin keskustassa. Onneksi naapuri huomasi sen touhut ja otti paketin eteiseensä odottamaan, että tulen kotiin. Mutta siinäkin postinjakaja teki virheen. Eihän se saisi luovuttaa pakettia kelle vain.

Vierailija
29/29 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia mä rakastan tilata jenkkiyritysten verkkokaupoista koska siellä suomalainen asiakaspalvelutaso on täysin hyväksymättömällä tasolla ja sitä ei vaan tapahdu. 

Siksi euroopassa toimiva toimipistekin maksaa kunnollisesta kuljetuksesta ja kun odottelin pakettiani, niin aamulla soitettiin että tänään olisi paketti tulossa, mihin aikaan olen kotona ja jos olen työpaikalla niin se voidaan tuoda sinnekin. :D :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme