Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toksoplasmasta!

huolestunut
24.03.2017 |

Nyt on todella niin epätoivoinen olo että on kysyttävä neuvoa täältä. Mies oli tehnyt naudan jauhelihasta pihvejä, yhden melkein kokonaan syötyäni huomasin että se punertaa sisältä jonkun verran. Onko tässä nyt oikeasti syytä huoleen vai stressaanko olemattomia? Hänen mielestään pihvi ei ollut raaka, mutta kun sitten neuroottisuudessani aloin tonkia niitä muita syömättömän pihvejä niin yksi niistä oli hänenkin mielestään raaka sisältä! Onko se riittävää että maanantaina soitan neuvolaan ja pyydän päästä verikokeisiin vai pitääkö se asia hoitaa jo nyt? En löydä netistä oikein mitään tietoa asiasta.

Kommentit (5)

1/5 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylireagoit nyt aika rankasti

Vierailija
2/5 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhyvinhyvin epätodennäköistä. Ymmärrän että huolettaa, itsekin olin odotusaikana ihan vauhkona kaikista noista asioista... Voithan sä pyytää testeihin pääsyä. Minä pääsin testattavaks ihan vain siksi että oireet viittasivat toksoon, mutta en mä sitä ole koskaan sairastanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lihassa on todella harvoin toksoplasma toisin kuin esim. Ranskassa. Ja siellä well done -jauhelihapihvitkin olivat punertavia sisältä.

Vierailija
4/5 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokson voi saada vaikka salaatista. 

Vierailija
5/5 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tässä eniten ahdistaakin kun olen koko raskauden ollut äärimmäisen tarkka kaikesta. Välttänyt kaikkia "kiellettyjä" ruokia hyvin tarkasti ja pessyt käteni, vihannekset, kasvikset ja kaiken mahdollisen aina huolella, että voin olla levollisin mielin ja sitten käy näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi