19-vuotias tyttäreni aikoo lähteä kaverinsa kanssa reppureissaamaan Intiaan
Tyttö ei ole koskaan ennen ollut ilman vanhempia ulkomailla. Mielestäni on aivan liian nuori. Miten saisin tytön perumaan reissun?
Kommentit (28)
ehdota intiassa kohdetta jossa paljon turisteja ja neuvo välttämään humalassa ja pimeässä liikkumista, mikä nyt on hyvä neuvo, oli sitten missä vaan. etsikää yhdessä vaikka matkailublogeja joissa kerrotaan naisten matkoista intiaan. yksinkin matkustavat naiset ovat pärjänneet hyvin ja heillä saattaa olla hyviä vinkkejä. miettikää nyt miten paljon intiassa ja ihmisiä ja turisteja, kauhuotsikoiden kaltaiset tapaukset ovat oikeasti todella harvinaisia, on suomessakin mahdollista tulla tapetuksi tai raiskatuksi. itse selvisin matkasta ilman edes turistiripulia.
N20
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue blogeja ja relaa, mamma! Eräs blogisti on sanomansa mukaan yöpynyt aasianreissullaan turvallisesti kadulla, slumissa ja vieraan miehen hotellihuoneessa. Väkisinmakausyritykset torjuttiin karatepotkulla ja napakalla kieltämisellä. Pitää nähdä vähän elämää! Tiedä sitä, vaikka tyttäresi valaistuisi Tiibetissä/Vantaalla.
Mikä käy miehelle ei välttämättä sovi naiselle
Esimerkin bloggaaja oli alle 25v tyttö.
Omasta ja parin naispuolisen kaverin kokemuksesta sanoisin, että jotkut intialaiset miehet ovat tosiaan mediasta saaneet sellaisen kuvan, että valkoiset naiset harrastavat seksiä monien miesten kanssa (toisin kuin paikalliset naiset), miksi ei siis heidänkin kanssaan. Raiskaajat ovat kuitenkin harvassa koska pitäähän silloin olla jotain ihmisessä pahasti vinossa. Oma kokemukseni on, että yksi yö pari hotellilla työskentelevää miestä tuli koputtelemaan huoneemme ikkunaan ja oveen. En tiedä miksi avasimme kaverin kanssa, avasimme kuitenkin. Ehdottelivat seksiä mutta poistuivat kohteliaan kieltäytymisen jälkeen. Toiseen kaveriin käytiin kiinni kun oli kävelemässä kadulla. Hän joutui huutamaan ja tönimään miestä pois, mutta lopulta tämäkin mies luovutti. Uskaltaisin kuitenkin lähteä intiaan uudestaan. Vaarallisinta on varmaan olla niin humalassa ettei pysty tarpeeksi selkeästi kieltäytymään.
Et voi estääkään, mutta auta järkevien matkasuunnitelmien laatimisessa ja hotellien ja kohteiden valinnassa. Voithan yrittää mainostaa Euroopan huippupaikkoja tai Kaakkois-Aasiaa, jotka olisivat helpompia kohteita ensimmäistä kertaa yksin reissuun lähteville. Intia osaa olla pahimmillaan todella kaoottinen persläpi, mutta onnistuessaan reissusta tulee taatusti ikimuistettavan ihana.
Kannattaisi ekana reilata Euroopassa. Täälläkin on paikkoja jotka aiheuttavat kulttuurishokkia. Intia ei hirveästi anna armoa, siellä kusetetaan ihan huolella jos ei ole kokemusta ja huuda kovaa. Pelkästään liikenne on iso shokki.
Esim Goa oli ehkä 5v sitten vielä ihan ok ensikertalaiselle, mutta nyt jotenkin pilalla. Ei mitään aitoa, oikeen kunnon kusetustakuu. Paikalliset miehet kerääntyy rannalle töllistelemään bikineissä olevia naisia. Muualla Intiassa ei auta paljoa jos liikut seurassa. Esim junavaunut kannattaa valita niin että puolet vaunussa on vähintään naisia.
Kannattaisi mennä ekana johonkin miljoonakaupunkiin Euroopassa. Sit jos haluaa Aasiaan, Vietnam ja Indonesia ovat suht turvallisia, Vietnam tosin on vähän pienemmän piirin mieleen.
ÄLKÄÄ RUOKKIKO IKISTÄ ENEMPÄÄ HÖLMÖT
Mä olen 18v tyttö, enkä ikinä ukaltaisi lähetä tyttökaverin kanssa Intiaan. Jos saisin semmoisen päähänpiston, niin olisi kyllä hyvä, että äiti puhuis järkeä ja vakuuttaisi jäämään. Olen menossa kesällä Lontooseen kaverin kanssa ja se on mun ikäiselle reissaamisen aloittavalle ihan sopiva :) Jiihuuu, eka matka ilman vanhempia :D