Ovatko lapsenne iloisia yllätyksiä/vahinkoja/yrittämällä yritettyjä...
Kommentit (59)
Iloinen vahinko, kertaakaan en edes harkinnut aborttia
Tulipa tästä kysymyksestä vaan mieleen...
Itse raskaana ollessani yllätyin, miten pokkana ihmiset kyselivät tuota "Oliko vahinko?" -kysymystä.
Siinä sitten aina mietin, että mitähän vastaisi, koska yritetty oltiin jo sellaiset 2,5 -vuotta.
Ja ne taas, jotka tiesivät pitkästä yritysajasta, alkoivat rv 12 asti kärttää, milloin "tehdään" toinen.
Meillä on tulee jos on tullakseen vauva.
"Saa tulla jos on tullakseen.." ..Eli kolme kuukautta yrittämällä yritetty, näkyi plussana viikko sitten. Toivottavasti saa syntyä meidän esikoiseksi.
aubergine kirjoitti:
Yhden kerran vetäsin paljaalla ja se oli siinä M42
Miehet ovat niin hyväuskoisia...
Aina on pantu ihan vain panemisen ilosta. Toisinaan jätetty ehkäisy pois tietäen, mihin se saattaa johtaa, ja se onkin oitis johtanut. Tällä tyylillä kolmatta kertaa raskaana. Tiedän, olemme onnekkaita kakkiaisia.
Mitä ihmettä tuo "tulee jos on tullakseen" tarkoittaa? Ainahan se vauva tulee, jos on tullakseen.
Esikoinen vielä massussa. Tulee jos on tullakseen periaatteella mentiin. Olin sukuhistorian takia varautunut pitkään yritysaikaan, mutta tärppäsikin tokasta kierrosta ilman mitään erityistä yritystä (tikutusta yms).
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tuo "tulee jos on tullakseen" tarkoittaa? Ainahan se vauva tulee, jos on tullakseen.
Vauvan tuloa ei estetä mutta sitä ei myöskään yrittämällä yritetä. Eli ei käytetä ehkäisyä, ei tikuteta ovista tai lasketa päiviä jne.
Vierailija kirjoitti:
aubergine kirjoitti:
Yhden kerran vetäsin paljaalla ja se oli siinä M42
Tää on varmaan oikein kehuskelun aihe joillekin miehille. On muka niin miehekäs kun saman tien tärppää.
Pitkään mietittiin halutaanko lasta vai ei. Päätettiin sitten vaan jättää ehkäisy pois ja enempiä yrittämättä katsoa miten käy. Minulla ikää jo 33 vuotta silloin ja kovasti olin pelottelua kuullut että liian vanha olisin ja pitäisi varautua pitkään yritykseen. Tulin sitten raskaaksi jo kolmannesta kierrosta ja olin aika järkyttynyt kun en tosiaan niin pian odottanut mitään tapahtuvan.
Meillä on yhden kerran yritetty ja iloinen vahinko.
Kolme yrittämällä yritettyä. Välissä pari keskenmenoa, jotka oli vahingosta alkunsa saanutta.
tekemällä meilläkin tehty. Rakkauden hedelmiä .
Molemmat on olleet valtavia järkytyksiä, jotka on muuttuneet iloisiksi yllätyksiksi kunhan alkushokki laantui. Esikoisesta 4v ilman ehkäisyä, en uskonut enää että voin edes raskautua. Kuopus tuli sitten samontein pillereiden lopetuksesta, menkat oli ollut 1/2v pois pillereiden vuoksi... : D
Kaksi "tekemällä tehtyä" ja kaksi yllätystä (pois en vaihtaisi mistään hinnasta, vaikka elämänsuunnitelmat menikin uusiksi :) )
Meillä on joka iikka ihan suunniteltu juttu, kaksi vastuullista ja normaalijärkistä aikuista kun ollaan niin ei ole noita "vahinkoja" tullut eikä tule.
Yksi lapsi ja tekemällä tehty.