Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aborttimyönteiset saattavat raskaana ollessaan todeta esim. että "siellä se lapsi potkii"

Vierailija
24.03.2017 |

Miksi eivät ideologiansa mukaisesti sano, että "siellä se pelkkä epämääräinen solumöykky potkii"?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aborttimyönteiset ovat kaksinaismoralistisia psykopaatteja, joille elävän ja tuntevan sikiön arvo määräytyy heidän mielihalujensa mukaan.

Vierailija
2/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.. Koska abortin salliminen ei tarkoita lapsivihaa tai sitä että kannattaa abborttia aina ja kaikille ensimmäisenä vaihtoehtona. En itse voisi kuvitella tekeväni aborttia, mutta tajuan että muilla ihmisillä voi olla elämässään sellaisia tilanteita, että abortti on heille paras ratkaisu. Ihmisellä on oltava vapaus valita ja päättää kehostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun sikiö potkii, raskaus on jo niin pitkällä, että se muistuttaa jo lasta ja saattaa selvitä kohdun ulkopuolella, kun taas abortti tehdään yleensä niin aikaisessa vaiheessa, että se ei ole vielä edes lapsen näköinen, eikä selviydy kohdun ulkopuolella.

Vierailija
4/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi abortin vastustajat eivät vastaavasti kutsu kuparikierukkaa lapsentappajaksi (se estää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen kohtuun, ts. tappaa lapsen), tai järjestä siittiöille hautajaisia ja kerää kuukautisverta polttohaudattavaksi kerran kuussa?

Vierailija
5/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska abortin kannattaminen eitarkoita sitä, että haluaisi kaikkien aina tekevän abortin, vaan sitä, että halutaan abortin olevan yksi vaihtoehto raskaana oleville naisille.

Vierailija
6/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa.. Koska abortin salliminen ei tarkoita lapsivihaa tai sitä että kannattaa abborttia aina ja kaikille ensimmäisenä vaihtoehtona. En itse voisi kuvitella tekeväni aborttia, mutta tajuan että muilla ihmisillä voi olla elämässään sellaisia tilanteita, että abortti on heille paras ratkaisu. Ihmisellä on oltava vapaus valita ja päättää kehostaan.

Niinhän heillä onkin oikeus päättää omasta kehostaan, muttei toki lapsen kehosta.

Logiikkasi pähkinänkuoressa: "lasten tappamisen salliminen ei tarkoita lapsivihaa tai sitä että kannattaa lasten tappamista aina ja kaikille ensimmäisenä vaihtoehtona"

Vierailija
7/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän heillä onkin oikeus päättää omasta kehostaan, muttei toki lapsen kehosta.

Logiikkasi pähkinänkuoressa: "lasten tappamisen salliminen ei tarkoita lapsivihaa tai sitä että kannattaa lasten tappamista aina ja kaikille ensimmäisenä vaihtoehtona"

Vain abortinvastustajalla voi olla näin sairas ajatusmaailma. Seuraavaksi uhkaat varmasti tappaa abortin tehneen naisen muut lapset? Tai kysyt mitä jos mun äiti olis abortoinut mut?

Vierailija
8/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat keskeytykset tehdään ennen 12 raskausviikkoa. 11 viikolla sikiö painaa alle 5 g.

Vierailija
9/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kasvaa mun sisällä ni mä päätän mitä sille tehdään.

Vierailija
10/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa miltä näyttää 20-viikkoinen sikiö (joka siis on vielä laillisen abortin piirissä):

http://www.imgrum.org/media/904243537735628867_1595402861

Niin, siinä meni teidän "solumöykky" argumenttinne!

Abortti on laillistettu murha.

Vierailija
11/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa miltä näyttää 20-viikkoinen sikiö (joka siis on vielä laillisen abortin piirissä):

Onpa ruma.

Vierailija
12/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Suomessa abortin saa 20 viikolla vain, jos sikiö tai äiti on vakavasti sairas. Ei silloin olla tervettä lasta "tappamassa", vaan minimoidaan kärsimystä. Sinustako olisi parempi, jos esim. sen ilman puolta päätä kehittyneen sikiön annettaisiin syntyä, ja kuolla päivän sisään? Tai todennäköisemmin äidin sisään jossain puolivälissä raskautta? Tai syöpähoitoja saavan äidin annettaisiin kuolla hoidon puutteeseen, tai sikiön kuolla solumyrkkyihin. Kuka silloin kärsii vähemmän?

Vierailija
13/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "siinä meni"? Solumöykyltä tuo kyllä näyttää.

Vierailija
14/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mukana tukihenkilönä kun ystävä meni aborttiin, raskausviikkoja oli jo jotain 20. Oli huomannut raskauden myöhään, ja jotain muutakin probleemaa siinä oli, kun sai keskeytyksen noin myöhään. Muistan ikuisesti kun näin sen sikiön pomppivan elinvoimaisena kun ultrattiin.. Ytsäväni ei halunnut katsoa.

Pääsyy keskeytykseen oli ystäväni mulle kertomana "en ole vielä varma, jatkuuko suhde lapsen isään" (varmasti oli muitakin syitä, mitä ei halunnut avata)

Aika lailla vuoden päästä tuosta, olin synnytystukihenkilönä samassa paikassa samalle henkilölle - sama isäkin oli tällä vauvalla. Lapsi syntyi odottamatta trisomialapsena.

Jotain ajatuksia nämä kokemukset kyllä herättää. Itse olen tahattomasti lapseton .

Vierailija
15/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska kaikki mikä on internetissä on totta?

tein abortin 6 rv, ultraäänellä mitattuna sikiö oli alle puoli cm mittainen, ainakaan tuo "8vk" sikiö kuvassa ei ole oikeasti 8vk, epäilen että toisenkaan sikiön ikä on laitettu oikein.

Vierailija
16/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska tieteellisesti ei voida vastata siihen, koska alkio muuttuu ihmiseksi (tai voidaan, mutta se vastaus on hedelmöittymisen hetkellä, eikä se vastaus käy).

Tällöin ollaan päädytty tilanteeseen, jossa mitään varsinaista ihmisyyttä ei ole vaan se on sosiaalinen konstruktio ja valitaan tilanteen mukaan. 

Esim. sikiö raskausviikolla 12 on solumöykky, jos valitaan abortti, mutta jos lapsi pidetään, kyseessä on "lapsi/vauva". Ihmisyys alkaa siitä, kun äiti päättää synnyttää lapsensa. 

Tämä selittää sen, miksi vaikkapa vko 20 syntynyt kuollut sikiö on "meidän rakas enkelivauva", jolla on oikeus nimeen ja hautajaisiin, mutta jopa saman naisen samoilla viikoilla abortoitu vammainen sikiö on "solumöykky" tai häneen ei viitata lainkaan suoraan vaan puhutaan vain "keskeytyksestä".

Vierailija
17/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että suvaitsen sairaille, väsyneille ja epäkypsille ihmisille mahdollisuuden aborttiin heidän oman harkintansa mukaan, ei tietenkään tarkoita etten haluaisi omia toivottuja lapsiani.

Vierailija
18/18 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin sikiö ei selviydy äidin kehon ulkopuolella, on naisella mielestäni oikeus päättää omasta kehostaan. Ei kenelläkään ole velvollisuutta pitää toista hengissä omalla kehollaan, kuvittele nyt vaikkapa tilanne että naapurin Pentti on sairas ja hän kuolee jos häntä ei laiteta sinuun kiinni lähes vuodeksi niin, että sinun veresi kiertää myös hänen kauttaan. Muuta hoitoa ei olisi eikä sopivampaa luovuttajaa. Oletko sitä mieltä, että sinulla ei pitäisi olla oikeutta kieltäytyä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi