Mikä on paras kotimainen elokuva?
Kommentit (36)
Valkoinen peura. Ainoa jonka olen jaksanut katsoa yli 5 kertaa :D
Niskavuoren Heta. Rauni Luoma on vaan niin hyvä näyttelijä ja Hetan roolissa aivan mahtava.
Lähellä syntiä, jotenkin erilainein kuin muut samaan aikaan julkaistut elokuvat.
Vierailija kirjoitti:
8 surmanluotia. Tai se on oikeastaan minisarja. Hieno ja kaunistelematon kuvaus köyhän viljelijän kamppailusta alkoholismia ja olosuhteita vastaan.
Samaa mieltä. Kannattaa nykypiipertäjienkin katsoa, niin tajuaa millaista on pienveljilijän elo ollut suomenmaassa 70-luvun taitteessa.
Tuntematon Sotilas, katson joka vuosi
aaaamen kirjoitti:
Puhdistus.
Henkilökemia ei toimi tuossa elokuvassa.
Iron Sky, jos lasketaan kotimaiseksi.
Komisario Palmun erehdys. Hieno käsikirjoitus ( Waltari ) ja juoni sekä hienot näyttelijäsuoritukset. Kaikki Palmut hyviä, paitsi sarjan viimeinen joka ei ole Waltarin tekstiin pohjautuva.
Vierailija kirjoitti:
aaaamen kirjoitti:
Puhdistus.
Henkilökemia ei toimi tuossa elokuvassa.
Kemiaa tai ei mutta paras se on mun mielestä silti.
Vierailija kirjoitti:
Mikä niistä?
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen peura. Ainoa jonka olen jaksanut katsoa yli 5 kertaa :D
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niistä?
Tarkoitat "kumpi"? Eihän niitä ole joka vuosi katsottavaksi ollut kuin kaksi, Laineen ja Mollbergin. Ja Laineen versiohan tulee kätevästi tv:stä joka vuosi.
Pitkä kuuma kesä
Tää on jokaisella katsomiskerralla ja vuosi toisensa jälkeen aina vaan parempi
Hän varasti elämän (ohj. Aarne Tarkas)
Tämä nyt tuli ekana mieleen. Suomalaisittain erikoinen musta komedia sosiopaattisesta murhaajasta, silloin tällöin tulee TV:stä ja hetki sitten ilmestyi DVD:nä
8 surmanluotia. Tai se on oikeastaan minisarja. Hieno ja kaunistelematon kuvaus köyhän viljelijän kamppailusta alkoholismia ja olosuhteita vastaan.