Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9 vee hoitaa vauvaa yksin!

Vierailija
21.03.2006 |

Kaverini jättää 5 viikkoisensa 9 vuotiaan isonsisaruksensa kanssa kahdestaan! Sanoi siis et hyvin voi tunninkin olla pois ja sisko pärjää pienen kanssa hyvin! :o

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan jos puhelinyhteys toimii. Meillä jopa 7v hoitaa usein toista tuntia 1-vuotiasta. Olen tosin yleensä kotona mutta eri kerroksessa tekemässä töitä. Poika hoitaa mielellään kun saa palkkioksi tietsikkapeliaikaa, ei siis pakoteta.

Vierailija
2/18 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kaupankäynniltä lapsen kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajanhan me täällä kauppaa käydään: kun teet sitä niin saat tätä. Jos et tee tuota seuraus on tämä. Jos teet noin vaikka et saa niin rangaistus on tämä. Sitähän se elämä on.

Vierailija
4/18 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajatelkaapas vaikka 50 vuotta taaksepäin niin tällaista tapahtui useastikin... Toisaalta vieläkin maataloissa jätetään vauva usein YKSIN aamulypsyn ajaksi.

Vierailija
5/18 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan normaalia että perheessä sisarukset hoitaa pienempiä lyhyitä aikoja. Hanki perhe niin tiedät.

Vierailija
6/18 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki: tuttavani meni suihkuun...9 vuotias jäi vauvan kanssa. 9v unohti vauvan hetkeksi yksin sängyn päälle, vauva putosi. Onneksi ei sattunut pahasti.

Mun mielest 5 viikkoinen on liian pieni jätettäväksi sisaruksen hoitoon. Mut jokainen tekee niin kuin haluaa.

Vierailija
7/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hyvä esimerkki: tuttavani meni suihkuun...9 vuotias jäi vauvan kanssa. 9v unohti vauvan hetkeksi yksin sängyn päälle, vauva putosi. Onneksi ei sattunut pahasti.

jos tuo on merkki vasstuuttomuudesta niin mä olen sitten tosi vastuuton äiti. kyllä mulla on vauvat pudonneet varmaan toistakymmentä kertaa sängystä plus muutaman kerran portaista. Ei oo tullu mieleenkään että se olis jotenkin kamalaa.

Vierailija
8/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vauva putoaa sängyltä/portaista, on syy kokonaan vanhempien. Tällaiset kolhut ovat yksinkertaisesti turhia.

Vierailija:

Vierailija:

jos tuo on merkki vasstuuttomuudesta niin mä olen sitten tosi vastuuton äiti. kyllä mulla on vauvat pudonneet varmaan toistakymmentä kertaa sängystä plus muutaman kerran portaista. Ei oo tullu mieleenkään että se olis jotenkin kamalaa.

Vierailija
9/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi ei saa muuten pelata haluamaansa määrää (tietysti järjellisissä rajoissa)? Miksi hänen täytyy " ostaa" sitä aikaa?

Vierailija
10/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin jos esim. siivoilen ni 9v viihdyttää vauvaa sen aikaa.

On oikeen hyvä hoitaja ja tekee sen mielellään! :)

Vierailija
11/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jonain päivänä voi käydä huonosti.

Vierailija
12/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äiti on kotona, ja kuulee sitten jos isompi hätä tulee. En kyllä jättäisi kahdestaan kotiin.

Vierailija
13/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain viihdyttää vauvaa, ei nostele sitä vaan makailee sen vieressä peitolla, kutittelee ja heiluttelee leluja, niin ei minusta siinä ole mitään väärää ja vastuutonta. Monet 9-vuotiaat ovat varsin vastuuntuntoisia ja osaavat rauhoittua pitämään huolta sisaruksesta. En nyt lähtisi minnekään pitkille reissuille, mutta juuri saunaan tms. Ja varmistaisin kyllä vanhemmalta lapselta, että tajuaa pelisäännöt. Kaikille 9-vuotiaille ei kyllä voisi vauvaa jättää, mutta osalle aivan takuulla.

Vierailija
14/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se vauva nukkuu, ni ei sen 9-veen hirveesti tarvii tehdä...jos vauva herää niin soittaa äidille, hyssyttää vaunuja, antaa tutin/tuttipullon. meidän yksi sukulaislikka on 9 ja tykkää tosi paljon olla meidän pirpanan kanssa. ja voisin kuvitella jättäväni hänet vahtimaan meidän neitiä, jos neiti nukkuis, en kyllä muuten!

Vierailija
15/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 9v pystyy kulkemaan koulumatkat yksin, pärjää koulussa yksin, käy harrastuksissa, ostoksilla ym., niin miksi ihmeessä hän ei pärjäisi vauvan kanssa tuntia?

Hassua, miten tuon ikäisille annetaan jos jonkinmoista vastuuta, mutta jos he vahtivat vauvaa, niin se on katastrofi :p

Vierailija
16/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä isommat sisarukset ovat aina vahtineet pienempiään.

Ja ihan vielä vapaaehtoisesti.

Vierailija
17/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin alkaa käydä miehen kanssa kahdestaan lenkillä (lue: en saa itseäni yksin liikkeelle).

Tiedän, että 9-vuotias pärjäisi 4-vuotiaan kanssa, mutta silti olen tähän asti siirtänyt tuota jättämistä eteenpäin. Olen miettinyt, että mitä jos tulee tulipalo (lapset menevät ulos ja 9-vuotias soittaa palokunnalle), 4-vuotias satuttaa itsensä (ei ole kyllä vielä koskaan satuttanut itseään pahasti) jne. Itse asiassa 4-vuotiaamme on melko rauhallinen tapaus ja tytöt esim. piirtävät mielellään yhdessä parikin tuntia.

Mitäs mieltä olette? Voin kai aloittaa lenkkeilyn:-)

Vierailija
18/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitäs mieltä olette? Voin kai aloittaa lenkkeilyn:-)