Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahan kasvu?

21.03.2006 |

Moi,

millä viikoilla teillä on alkanut maha näkyä? Mulla nyt rv8 menossa ja maha pömpöttää jo...!!!Viime viikolla olin varma, että oon vaan turvoksissa tai lihonnu tms, mut tää maha näyttää edelleen samalta ja farkut kiristää jo. En voi/halua uskoa tätä! Kahdelta aikaisemmalta lapselta maha on ollut tätä luokkaa n.rv12-14. Onko kukaan kokenut vastaavaa?

onna

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on tuota mahaa muutenkin, niin se vähän hämäsi.

Vierailija
2/8 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nyt rv 8+3 ja masu on kovasti turvonnut. Omia housuja ei voi kuvitellakaan laittavan jalkaan, siis tyyliin farkkuja ja suoria housuja, sillä ne puristaa ihan mielettömästi. Viime viikolla vielä pystyin pitämään matalimpia lantiofarkkujani, mutta ei enää... Mammahousut siis jalassa. Niin ja siis raskaus näkyy ihan selvästi.

Turvotustahan tämä toki vain on, ei vielä siis sitä oikeaa vauvamahaa, mutta yhtä kaikki, maha on pyöristynyt ja ihmiset huomaa. En olisi toivonut tätä vielä näin aikaisin. Esikoisesta masu alkoi näkyä rv 10 jälkeen, joten silloinkin ns. liian aikaisin.

Vartaloltani olen hoikka ja kohtu on eteenpäin kallistunut. Varmaan osaltaan vaikuttaa nuokin.

Mutta näin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa tais maha alkaa näkyä rv 14-16 tietämillä mutta nyt on ollut eka kamalaa turvotusta rv 7 lähtie ja nyt rv 11 pitää varmaan vaihtaa mammahousuihin kun on jo sen verran pömppö että farkut ahistaa.

Vierailija
4/8 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. On nyt rv 22+2, ja kaikki omat vaatteet mahtuvat edelleen päälle. Painoindeksi on 24, että ihan normaalipainoinen olen. Itse ajattelin, että tässä vaiheessa olisi ihan kauhea maha, ja jouluna muistan miettineen, että mitä ihmettä laitan keväällä päälle..

Omilla ystävillä, jotka ovat suhtkoht samoilla viikolla (20-24), kaikilla on jo kunnon maha, että kai minä taidan olla poikkeus.

Hirvittää vaan, että se maha tulee sitten kauhealla vauhdilla. Tosin pakko myöntää, että oon nauttinut, kun ei ole vielä tarvinnut siirtyä niihin kauheisiin mammakledjuihin.. Uskon niistä saavani tarpeekseni ihan noilla viimeisillä kuukausillakin. Onneksi tulee kesä ja empire-linjat :)

Vierailija
5/8 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa raskauksissa. Ensinnäkin, mun rinnat paisui muutamassa viikossa plussauksesta B.stä D.hen ja nyt (rv 24+) ei meinaa D-kupitkaan enää mennä. Samoin kävi massun (no siis kohdun) kanssa. Pyöristyminen tapahtui kuin itsestään ja todella aikaisin. Turvotusta ennen kaikkea mutta minä pyöristyin heti alkujaan kyllä muualtakin. Se kaikki verimäärän kasvu, turvotus, nesteiden lisääntyminen jne. näkyy minussa heti ja paino alkoi kivuta ylöspäin. Näin oli ekassa ja nyt tokassa raskaudessa. Yhteensä sain kiloja koko aikana sitten sellaiset 18 ja sf-mitta meni loppuaikona alle keskiviivan. Eli joillakin näin päin!

On paljon lantion ' syvydestä' ja leveydestä kiinni (siis sisälantion), uppoaako vauva sinne hyvin vai alkaako kohtu heti pyrkiä ulospäin. Myös vatsalihasten kunto vaikuttaa ja yleensäkin ruumiinrakenne. Pitkillä maha ' uppoaa' varteen kun taas lyhyillä se näkyy aiemmin.

Minusta on vaan ihanaa, kun maha on ollut koko ajan selkeän iso- muutenhan sitä näyttäisi vaan lihoneelta ja paisuneelta. ;)

sitruska rv 24+3

Vierailija
6/8 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha oli turvoksissa heti sieltä 7+ viikoilta, mutta tosiaan se oli ehkä enemmän sellaista turvotusta itsessään jonnekin 8-9 viikoille.Nyt on jo erilainen " vauvapömppö" (heh), jonka kyllä oikein selvästi huomaa mikäli osaa katsoa :) Lantiomallisia normaaleja farkkuja olen kaikin keinoin yrittänyt vielä pitää, mutta täytyy myöntää niiden olevan jo ehkä hieman kireät ja pienikin painontunne alamasuun ei tunnu miellyttävältä...Niinpä sitten eilen vetäsin koko päiväksi löysemmät pökät jalkaani. Töissä olen vielä farkkuja pitänyt, tosin saapi nyt katsoa joko tänään tarvii " antaa periksi" ja siirtyä lökäreihin :))

Että kyllä se masu jo näkyy ja olen todellakin siitä iloinen, vihdoinkin mulla on vauvamasu monen vuoden unelmoimisen jälkeen.

Vierailija
7/8 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt toisessa alussa oli vielä hirveämpi turvotus joka vähän on helpottanut, mutta mun vyötärö on täysin hävinnyt eli levinnyt! Omia housuja pidän vielä (eläköön masutuubi niin voi pitää nappia auki) mutta aika tasapaksulta tankilta näytän. ;) Menossa rv14

Vierailija
8/8 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 13+5 ihan raskausvatsan näköinen eikä tätä piilota enää millään, ei vaikka kuinka vetäisi mahaa sisään. Nää kolme raskausta on kaikki lyhyen ajan sisällä, joten vatsalihakset yms. antaa periksi ihan eri tavalla kun kohtu pikkasenkin kasvaa, varsinkin kun en väleissä ole tehnyt minkään valtakunnan jumppaa..Eikä johdu ylipainosta koska sitä ei ole, normaalipainoinen olen.