Pitäisikö kertoa pomolle, että olen tehnyt itse sushia?
Kommentit (44)
Itse kerroin, että join eilen kaksi litraa vettä, vaikka yleensä juon vain yhden.
Kerroin, mutta pomo pisti itse paremmaksi, oli kasvattunut riisin itse ja kerännyt levän merestä. Pitää mua ihan luuserina.
Mää vaan sitä mietin et oikeesti mun kissa ne rullat kääri, mutta voisin kuitenki ottaa kunnian, määhän sen kissan oon kasvattanutkin. Se laittaa aina väliin tonnikalaa ja majoneesia ja koristelee kaviaarilla
Tämän tyyppinen asia olisi pitänyt tuoda esille jo työhaastattelussa. Nyt se on vaikeaa, kun sopimus on ilmeisesti jo tehty. Mitä muuta olet jättänyt kertomatta? Leivot pullaa itse?
Vierailija kirjoitti:
Mää vaan sitä mietin et oikeesti mun kissa ne rullat kääri, mutta voisin kuitenki ottaa kunnian, määhän sen kissan oon kasvattanutkin. Se laittaa aina väliin tonnikalaa ja majoneesia ja koristelee kaviaarilla
Oih, kuulostaa herkulliselta. Pyydystääkö hän itse tonnikalan ja sammet?
No kyllä mää opin jo viime vuonna solmiin kengännauhat ite ja tarviin assistentin pyyhkiin enää ison hädän jälkeen. Pissareissut menee jo vallan itsenäisesti.
Työsopimus on toki tehty, mutta palkankorotusta tällä varjolla voisi pyytää... seuraavissa kehityskeskusteluissa.
Kissani harrastaa syvämerenkalastusta ja tuo muutaman kerran vuodessa ulkomailta kalat pakastimeen. Hyvin on hoitanut meidän ruokapuolen tuo katti. Uppomunat on kans yks bravuuri ja härkäpapukepakot.
Nyt alkoi omatunto vaivaamaan. En ole pomolle kertonut, että olen jättänyt pavut pois kahvista.
Vierailija kirjoitti:
Kerroin, mutta pomo pisti itse paremmaksi, oli kasvattunut riisin itse ja kerännyt levän merestä. Pitää mua ihan luuserina.
Mitä vielä. Oma pomoni sanoi, että on oppinut paistamaan kalan, joten ei tarvitse syödä raakana. Häpesin silmät päästäni, kun esittelin olemattomia kykyjäni.
Jos osaat kertoa ohimennen, sillain no big deal.
Jos olet ylivirkeä, innokas ja energinen työssäsi, mielentilasi on ollut poikkeava työpaikan ilmapiiristä, joudut ehkä pomon puhutteluun sekä tekemään paljastuksen itsetekemästä sushista. Yritä nyt vielä tasoittua massaan, burnout tai masennus peittäisi salaisuutesi.
Mä välttäisin kertomasta. Entä jos pomosi ei pidäkään sushista? Tuossa ikään kuin ylennät itsesi kahdella tavalla 1) kerrot syöväsi ylemmän yhteiskuntaluokan ruokaa 2) valmistat sitä vielä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vielä. Oma pomoni sanoi, että on oppinut paistamaan kalan, joten ei tarvitse syödä raakana. Häpesin silmät päästäni, kun esittelin olemattomia kykyjäni.
Phah! Mun pomo yhdisti geenimanipulaation keinoin riisin, kirjoahvenen ja merilevän. Tuloksena sai sushipuun, joka kasvattaa valmiit makit. Nigirit muotoilee käsin samalla, kun synnyttää suolalohisiivuja siihen päälle.
Mun pomo luulee olevansa sushi. Se pukeutuu sushikääryleeksi ja haiseekin kalalle ja hörppii soijakastiketta
Minä aion kertoa pomolle, että keitän kahvini itse. Olen pian hankkimassa kahvimyllyn, joten kohta jopa jauhan kahvini ihan itse. Kuka tahansa ei kykene sellaiseen.
Anoppi neuvoi viime viikolla, miten kahvinkeitin napsautetaan päälle. Kyllä oli hieno tunne juoda ihan itse keittämääni kahvia ensimmäisen kerran<3
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kyllä sitä mieltä, että tuollaisesta kissan sushinvalmistukseen kouluttamisesta pitää tehdä LESU lemmikkieläinsuojeluun. On luonnotonta, että kissa valmistaa ruokaa perheelleen. Varsinkin kalaruokaa. Minkälaista julmuutta olet joutunut käyttämään, että olet saanut kissaparallesi opetettua sellaista. Olisi edes kasvissushia.
On työeläimiä, kuten metsästyskoiria ja hevosia ja sellaisia. Sitten on lemmikkieläimiä, joiden kuuluu saada vain olla, kuten kissat, kilpikonnat...
Sellaisten kouluttaminen TÖIHIN on julmuutta!
Sushi on oivaa ruokaa työpaikan jääkaappiin otettavaksi, kukaan ei pölli sitä. Kunhan ensin tarjoaa maistiaisia. Älä säästele wasabia.
Sain välittömän ylennyksen sekä massiiviset joulubonukset. Suosittelen.