Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapselta poistettiin hammas. Olen vähän järkyttynyt.

Vierailija
24.03.2017 |

Kohta 8-vuotiaalta poistettiin hammas. Etukäteen kerroin hänelle, että puudutuspiikki sattuu jonkin verran, mutta sen jäljeen hampaan poisto ei satu ollenkaan eikä tunne poistoa ollenkaan. Puudutuksen jälkeen hammaslääkäri tökki ja kokeili onko vielä tuntoa. Ei tuntenut ollenkaan, mutta viimeisillä tökkäisyillä sanoi, että sattuu. Hammaslääkäri naireskeli, että ei tämä voi sattua. No, alkoi poistamaan hammasta ja lapsi huusi hirveästi ja lopulta itkikin. Hoitaja alkoi juuri sanoa, että sattuu kun hammas lähti irti. Hätäännyin todella, onneksi kesti vain vähän aikaa. Minulta on poistettu monta hammasta eikä ikinä ole sattunut ollenkaan. Poiston jälkeen hammaslääkäri kyseli sattuiko pinnalle vai syvälle, että ensi kerralla (toukokuussa) tiedetään laittaa enemmän puudutetta. Ihan kamalaa!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsi on sanonut että "sattuu tosi paljon" jos on instrumentit suussa ja hlääkäri kiskoo hammasta ulos?

Vierailija
22/28 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuon ikäiseltä poistetaan hampaita?

Multa poistettiin pienenä yksi hammas sen takia, että toinen hammas oli kasvamassa vinoon. Tehtiin siis tilaa suuhun. Ihan turhaan, olisi repinyt sen vinoon kasvavan hampaan, eikä suoraan kasvavan. Nyt mulla on suussa yksi hammas vähemmän ja lisäksi täysin vinoon kasvanut hammas, kun muut hampaat vallotti revityn hampaan tilan.

Sinänsä asia ei haittaa minua, enkä ole kärsinyt asiasta. Kunhan ärsyttää, että tehtiin täysin turha työ, jos tarkoituksena oli saada aikaan suora hammasrivistö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa varsinkin kunnallinen hammashoito (noh, suurin osa yksityisistäkin) on täysin luokatonta. Hoitovirheitä tapahtuu jatkuvasti, mutta kenenkään ei tarvitse vastata/korvata niitä. Itse jouduin kaksi vuotta sitten hammashelvettiin, mistä en pääse enää koskaan pois ja hampaat on lopullisesti pilalla. Kiitos tästä kuuluu hammaslääkäreille, joiden tarkoituskaan ei ole auttaa potilasta, vaan mennä siitä mistä aita on matalin, kävi hampaille mitä kävi.

Ei auta valitukset potilasasiamiehelle tai potilasvahinkokeskukselle, ne on aina lääkäreiden puolella, vaikka olisi minkälainen puoskari tahansa.

Vierailija
24/28 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikomishoito mulle tuli heti mieleen tässä tapuaksessa eikä mikään tulehtunut hammas ja huono hampaiden hoito. Mun yhdeltä lapselta jouduttiin poistamaan oikomishoidon yhteydessä peräti neljä rautahammasta, mutta puudutus kyllä tehosi aina. 

Vierailija
25/28 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsella poistettu niin monta hammasta etten ole laskuissa mukana. Mutta kaikki vain oikomishoidon vuoksi, yhtään reikääkään ei ole.

Itsellänikin on poistettu melko monta, ja tuntuu ettei puudutus oikein tehoa.

Vierailija
26/28 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama vika, vasemmalla alhaalla on alue, johon ei puudutus tepsi. Oikealla puolella ihan eri juttu. Yritin tätä kerran eräälle ammattilaiselle (hoitaja) selittää vapaa-ajalla, mutta tämä totesi, että se nyt vaan ei ole mahdollista, että jotain tuntee, kun on puudutettu. Sen jälkeen en ole juuri Suomessa hammaslääkärissä käynyt ja olen päässyt näin kammosta eroon.

Vierailija
27/28 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26 vuotias. Lopetin hammaslääkärissä käymisen, kun viime kerralla lääkäri sanoi että molemmkssa viisadenhampaissa on reikä, niitä ei paikata ja ne pitäisi poistaa. Sääli, kun thyroxin lääkityksen vuoksi reikiä minulla on muutenkin ja ne antaisin paikkauttaa. Särkyä minulla ei ole lainkaan ja jos sitä ilmenee, menen yksityiselle. Siellä kun kokemuksesta tiedän, ettei tehdä muuta kuin mitä asiakas pyytää. Ei minulla ole köyhänä opiskelijana varaakaan alkaa mihinkään viisaudenhampaiden poistoon. Lisäksi olen kuullut, että aikuisena viisaudenhampaiden poisto aiheuttaa usein kuumetta, kasvojen turpoamista ja kovaa jälkikipua.

Vierailija
28/28 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistetaan tänään hammas joka kasvoi vinoon pelkään ihan hirveästi kun luin keskustelut ja olen vasta 10v toivon että minulla ei satu paljoa hammaslääkärinäni toimii Mikko Miettinen toivottavasti hän osaa poistaa hyvin

Apuaaaaa