Millainen suhde sinulla on veljeesi?
Kommentit (7)
Veljen näkeminen on aina ilo.
Lapsena olimme aina toistemme tukassa, murrosikään saakka veli tuntui lähinnä riesalta.
joka on minua vajaa 4 v vanhempi. Lapsuudessa riideltiin ihan hirveästi, ja koin veljeä lähinnä hankalaksi. (meidän luonteenpiirteet ihan erilaiset, eli veli itse rauhallisuus ja minä todella tempperamenttinen. Voitte kuvitella kuinka hauskaa veljen mielestä oli minua kiusata ja saada raivostumaan kun se kävi niin helposti). Kun olin murrosiässä suhde muuttui, veli suhtautui minuun suojelevasti ja puolusteli mua kun riitelin vanhempien kanssa. Nyt aikuisiässä tulemme todella hyvin toimeen ja ollaan läheisissä väleissä vaikka harvemmin nähdään veljeni kiireisen työn takia.Soitellaan pari kertaa viikossa ainakin. Minulla perhe (yksi lapsi) veljelläni tyttöystävä, 2 koiraa ei lapsia. Olen todella onnellinen että minulla on isoveli:)
Ei nähdä kovin usein, kerran-pari vuodessa. Puhelimessa puhutaan silloin kun on asiaa, samoin mesessä. Sähköpostia asian perästä. Kun nähdään, on ihan kivaa ja jutellaan ja nauretaan. Veli on mua 13 vuotta vanhempi, molemmilla on perhettä.
Minulla ei ole muita sisaruksia. Ikäeroa puolitoista vuotta, välimatkaa 500 kilometriä. Minä perheellinen, hän asuu avoliitossa lapsettomana. Aika erilaista elämää elämme. Tapaamme harvoin, kerran tai kahdesti vuodessa, mutta soittelemme ja meilailemme silloin tällöin. Hyvin tärkeä ihmissuhteeni.
lapsena. Veli oli äkkipikainen ja käytti alkoholia ja aiheutti harmia perheelle. Onneksi on viisastunut vanhemmiten, asuu kaukana ja sen vuoksi nähdään pari kertaa vuodessa.
Lapsena ei tietysti oltu kovin läheisiä, ihailin isoveljeä paljon. Vuosien mittaan ollaan tultu läheisiksi, tietysti hän on aina hiukan isovelimäinen. Seuraava veli on 5v vanhempi, lapsena jo leikitiin paljon. Ollaan ihan hyvissä väleissä, mutta ollaan aika erilaiset. Kun veljeni jäi yksinhuoltajaksi rupesimme viettämään enemmän aikaa yhdessä, ja tietysti on myös tarvinnut konkreettista apaua joskus.
2 v vanhemman veljeni kanssa ollaan lapsesta alkaen vietetty paljon aikaa yhdessä, ja kavei ja ystäväpiiri on pitkälti ollut yhteinen. Veli tosin muutti jo heti opintojen jöälkeen ulkomaille ja tapaamisia ei ole ollut usein. Vaimonsa kanssa en enää kovin tule toimeen, sen määräilevä luonne ärsyttää. Veljeni on muuttunut kovin, ja välimme ovat nykyisin aika viileät. Veljeni on mielestäni muuttunut itsekkääksi ja jaksaa puhua vain rahasta. Tietysti sillä lapsettomana bisnesmiehenä, joka vaihtaa maata kuin paitaa, on ihan erilainen elämä kuin mulla. ystäviä tulee ja menee,kun missään ei olla pitkään....
Heillä tosin tuppaa aina välillä olemaan hiukan liian huolehtiva suhtautuminen minuun, isoveljiä kun ovat, mutta kyllä sen vielä on kestänyt. ;)