Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työaika päättyy 16.15. Mä olen tehnyt jo kaiken. Miksi mun pitää istua töissä??

Vierailija
24.03.2017 |

Miksi työtä pitää mitata ajalla, miksei työtehtävillä ja vastuilla?

Minä olen tehokas, nopea kirjoittamaan ja koska olen järjestelmällinen, saan asioita aikaan nopeasti.

Mulla ei todellakaan ole enää mitään, mitä voisin tehdä, mutta kiitos työaikalainsäädännön, on pakko istua toimistossa vielä melkein neljä tuntia. Muuten voisin mennä hakemaan lapset päiväkodista ja aloittaa viikonlopun.

Kynätkin jo väreittäin lajiteltu..

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntee olevansa tehokkaampi mitä tuntipalkkansa, niin kannattaa ryhtyä yrittäjäksi.

Vierailija
42/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työtä pitää mitata ajalla, miksei työtehtävillä ja vastuilla?

Minä olen tehokas, nopea kirjoittamaan ja koska olen järjestelmällinen, saan asioita aikaan nopeasti.

Mulla ei todellakaan ole enää mitään, mitä voisin tehdä, mutta kiitos työaikalainsäädännön, on pakko istua toimistossa vielä melkein neljä tuntia. Muuten voisin mennä hakemaan lapset päiväkodista ja aloittaa viikonlopun.

Kynätkin jo väreittäin lajiteltu..

Monessa yrityksessä ihmiset taannutetaan apukoulutasolle. Heiltä viedään kyky hakea ongelmia ja ratkaisuja niihin. Olen ollut oneksi töissä yrityksessä, jossa oli hyvin määritellyt ja mitattavat tulostavotteet. Seurattiin sitä, miten niihin pääsi, muuten sai olla varsin vapaasti ja keksiä uusia ratkaisuja ja päästä yhä nopeammin tavoitteisiinsa. Eikä sitä työaikaakaan niin kauheasti tarkkailtu. Asiakaskontakteja sai hoitaa vaikka mökiltä. Sitten muuttui johtaja, joka ei ymmärtänyt tulostavoitteisen organisaation johtamisesta juuri mitään. Nyt on liikevaihto vain osa entisestä ja ihmiset uupuneita. Suuri osa ehdittiin laittaa pellollekin. Kyse on ensisijassa esimies- ja johtamistyöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on siis nainen ja jossain valtion tai julkisen sektorin työpaikassa?

Viestin nro 20 kirjoittaja tässä. Itse olen yksityisellä sektorilla töissä oleva mies. Tähän tilaan voi päätyä, jos muut organisaatiossa eivät ymmärrä työnkuvaasi tai kykene arvioida työkuormaasi. Itse olen organisaatiomme ainoa data analyytikko / tilastonikkari, eikä muilla ole mitään hajua kuinka vähän minulla oikeasti menee aikaa erilaisten laskelmien teossa ja numeroiden kaivelussa. He tuskin myöskään huomaavat koneeni näytöltä, että väännänkö tilastokoodia vai esimerkiksi koodia henkilökohtaisia verkkosivujani varten.