Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työaika päättyy 16.15. Mä olen tehnyt jo kaiken. Miksi mun pitää istua töissä??

Vierailija
24.03.2017 |

Miksi työtä pitää mitata ajalla, miksei työtehtävillä ja vastuilla?

Minä olen tehokas, nopea kirjoittamaan ja koska olen järjestelmällinen, saan asioita aikaan nopeasti.

Mulla ei todellakaan ole enää mitään, mitä voisin tehdä, mutta kiitos työaikalainsäädännön, on pakko istua toimistossa vielä melkein neljä tuntia. Muuten voisin mennä hakemaan lapset päiväkodista ja aloittaa viikonlopun.

Kynätkin jo väreittäin lajiteltu..

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Samaa mietin usein itsekin. Kollega jonka kanssa tehtävänkuvat ovat lähes samanlaiset, taas valittaa sitä miten aina on kiire ja ei kerkeä sitä, ei kerkeä tätä. Itse olen siinä ajassa kun rouva hakee kahvikupin, hoitanut jo pari työtehtävää. Turhauttavaa istua netissä surffaillen puolet työpäivästä. Palkka pitäisi tulla tehtyjen tehtävien, eikä työssä istuskellun  tuntimäärän mukaan.

Vierailija
2/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee. Minä olen nopea ja ripeä ja taipuvainen tekemään monta asiaa yhtä aikaa. Kollega ei. Joskus kun joutuu tekemään töitä kollegan kanssa, niin meinaa väkisin mennä ylitöiksi, mutta kun yksin teen, olen valmis ennen työajan päättymistä. Eli kaksi ihmistä ei saa aikaan sitä samaa samassa ajassa kuin yksi ihminen yksin. En halua edes tietää miten asiat sujuu kun kollega joutuu tekemään töitä yksin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä voi työt loppua kesken. Mulla tulee koko ajan lisää sitä mukaa kun saan entiset tehtyä.

Vierailija
4/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä voi työt loppua kesken. Mulla tulee koko ajan lisää sitä mukaa kun saan entiset tehtyä.

Mulla on joka päivä samat työtehtävät samassa järjestyksessä. Kun ne on tehty niin se oli sitten siinä. Joskus, hyvin harvoin, tulee jotain muuta. On sitten tietysti niitä päiviä, että työt hidastuu minusta riippumattomista jutuista, kuten joku laite hajoaa tai jonkun toisen tekemän töppäyksen takia mun homma hidastuu. Mutta pääsääntöisesti työt menee saman kaavan mukaan. Ja koska ne menee samalla kaavalla, niin hommaa on helppo tehostaa, kun laittaa yhden asian tekeytymään ja tekee itse samalla toista tehtävää. Tai jos on homma, joka pitäis tehdä kahteen kertaan, niin tekee sen vain yhden kerran. Lopputulos on kuitenkin se, mikä ratkaisee ja jos samaan lopputulokseen pääsee helpommin ja nopeammin, miksi se pitäisi tehdä vaikeasti ja hitaasti?

Vierailija
5/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun täydy ihan vapaaehtoisesti siinä istut.

Vierailija
6/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Samaa mietin usein itsekin. Kollega jonka kanssa tehtävänkuvat ovat lähes samanlaiset, taas valittaa sitä miten aina on kiire ja ei kerkeä sitä, ei kerkeä tätä. Itse olen siinä ajassa kun rouva hakee kahvikupin, hoitanut jo pari työtehtävää. Turhauttavaa istua netissä surffaillen puolet työpäivästä. Palkka pitäisi tulla tehtyjen tehtävien, eikä työssä istuskellun  tuntimäärän mukaan.

Eiks se oo yks lysti tuhlaako sen ajan kahvin hakuun vai nettailuun, jutussasi ei oo logiikkaa.

Vierailija
7/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin minäkin. Mulla oli tänään hommana vain yhden raportin kirjoitus ja sain sen just tehtyä, meni vain 5,5 tuntia ja nyt istun täällä tyhjän panttina 16:00 asti, kun uusi projekti alkaa ens viikolla. Vois vaikka järjestää kahvihuoneen tasot ja tehdä inventaarion jääkaappin homeisiin eväsleipiin ja puolivuotisisiin jugurtteihin...

Vierailija
8/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu vaativampiin tehtäviin. Minulla ei duunit lopu vaikka tekisin 24/7, ja jos hetkellisesti noin kävisi voisin lähteä kotiin, kiitos liukuvan työajan.

Vierailija
9/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumpatkaa siellä työaikana loppupäivä, niin on sekin sitten tehty. Voitteko käydä "asioilla" työaikana ja hoitaa vaikkapa ruokaostokset?

Vierailija
10/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiastahan voi mainita esimiehelle. Tosin todennäköisemmin saat lisähommia kuin palkallista vapaata. Kannattaa ensin ajatella ja vasta sitten möläytellä.

Vierailija
11/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lisää tehtäviä tai kysy, voisko sun työaikaa lyhentää. Jossain ilmeisesti mättää. Ehkä sulle ei ole mitoitettu tarpeeksi hommia?

Vierailija
12/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu jonnekin urakkatöihin...

Vierailija
13/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut joskus tuollainen työ. Aloin ottamaan kirjoja ja joskus käsitöitä mukaan, kun työ oli vielä sellainen että kellokortilla seurattiin tunteja mutta olin etupäässä yksin paikalla. Aika turhauttavaa.

Vierailija
14/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli töissä yksi tuollainen, joka aina valitti, ettei oo hommia ja on tylsää ja kaikki on tehty. Tehtiin töitä siis eri vuoroissa/eri päivinä. Kummasti aina sen jäljiltä niitä töitä kuitenkin löytyi kasapäin. Sille ois varmaan pitänyt tippua ne työtehtävät taivaalta syliin, että se ois huomannut ne... Oma-aloitteisuutta ja havainnointikykyä ei ollut tippaakaan. Pomo siihen sit onneksi aikanaan kyllästyi, kun kaikki olisi pitänyt aina olla kädestä pitäen sanomassa, että teetkö seuraavaksi tän ja tän...

Vierailija
15/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko laskujenkäsittelijä :D kuulostaa ihan siltä. Kun oli siltä päivältä laskut tiliöity niin eipä siinä oikein voinut enempää tehdä kun niitä ei yksinkertaisesti ollut enempää. Nykyään assariduunissa työt ei tekemällä vähene...

Vierailija
16/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on siis nainen ja jossain valtion tai julkisen sektorin työpaikassa?

Vierailija
17/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisten takia meidän kaikkien työaikaa lisättiin kolmella päivällä vuodessa. Lisätään tuottavuutta kaikilla, kun osa lorvii työajalla:(

Jos sinulla on liian vähän töitä, pyydä pomoltasi lisää työtehtäviä, äläkä täällä valita!

Vierailija
18/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä olisi kannattanut puhua esimiehelle aikä tulla tänne pätemään kuinka mahtavan tehokas ja loistava työntekijä av-mamma on. Ainahan on mahdollisuus että se esimies päästää sut kotiin. On toki muitakin mahdollisuuksia.

Vierailija
19/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks sillon oo liian vähän työtä jos työt loppuu ennen kuin työaika. 

Meillä ainakin täs firmas tarkistetaan tilanne ja otetaan löysät pois, sekä listätään työtehtäviä, mikäli tuollaista lorvimista alkaisi esiintymään, että työt olisi näennäisesti palkkaa koko työajan nautivalta työntekijältä loppuneet.

Urakkasopimukset on erikseen, eli kun tietyt työt on tehty, niin sitten alkaa vapaa.  Ei tuntipalkkaa ja urakkatyötä sovi sekottaa keskenään.

Viimesimpien pääministerienkin (katainen, stupp, sipilä) mukaan suomalaiset tekvät muutenkin liian vähän työtä, eli työn määrää tulisi jokaisen kohdalla lisätä ... ja heidän mielestään paras työn lisäämiskeino on tuottaa ulkomailta rajattomasti sosiaalietuuksilla perusmenot (asuminen ja kaikki muu tarpeellinen) saavia ja siksi pienellä palkalla pärjääviä työntekijöitä, niin sitten työkin lisääntyy kun polkevat palkkakuluja alaspäin.

Itse en jonkinlaisena keretiläisenä tuohon syy ja seuraussuhteeseen ole uskonut ikinä.

Vierailija
20/43 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin teen ehkä 30-50 % työajasta oikeita töitä, mutta eipä tuo haittaa. Loppuaika menee lähinnä omien sivuprojektien parissa. Toki myös sähköisesti hoidettavat juoksevat asiat menee siinä sivussa kätevästi (esim laskujen maksu ja matkojen varailu). Tulisihan nuo joka tapauksessa tehtyä sitten vapaa-ajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan