Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei juma, anoppi on ostanut selkäni takana vaunut ja tulee tänään pitämään jotain luovutusseremoniaa

Vierailija
24.03.2017 |

Mies laittoi äsken viestiä että anoppi tulee iltapäivästä käymään ja kuulemma tuollaisella asialla. Mies on tiennyt että vaunut on ostettu, muttei kuulemma tiedä minkälaisia. Sanoi ettei hennonut kieltää kun äitinsä halusi auttaa. Silti viimeksi eilen puhui kanssani, että mennään viikonloppuna katselemaan (ollaan jo kerran käyty, mutta nyt mentäisiin tekemään päätöstä kaksien väliltä), eli ihan suoraan valehteli.

Olisiko oikeasti liikaa toivottu, että hartaasti toivotulle esikoiselleen saisi vanhemmat valita vaunut, ei anoppi? :( Anopin tuntien sieltä on nyt tulossa jotkut aevan ihaaanat valkonahkaiset prinsessavaunut valtavilla pyörillä ja röyhelöillä, eli just sellaiset, mitä ei missään tapauksessa haluta.

Kommentit (408)

Vierailija
1/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassamme First World Problems.

Vierailija
2/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Kuolisin jos anoppi tekis jotain tollasta! Mun anopilla on huonoin maku koko universumissa. Tulis jotkut nallekuosiset punavihreäruutuiset vuodelta 86.

Itse valitsisin modernit ja minimalistiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten? Otat vastaan ja kiität ja ostatte sellaiset myös kun haluatte.

Vierailija
4/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kato millaset ne on, jos ei miellytä ostakaa itse uudet. Eikai se anoppi pyöri teidän kanssa 24/7

Vierailija
5/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko niitä pitää esim "mummola vaunuina"?

Vierailija
6/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No odota nyt ensin millaiset tulee, ehkä sun mies on kertonut mitä olette katselleet.

Tosin tuollaiset lahjat kannattaisi hankkia avoimesti, eli kertoa myös sinulle etukäteen että haluaa ostaa lahjaksi vaunut. Ettei tule kaksia vaunuja, että tietää mitä haette jne.

Vierailija
7/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin miehen asialle. Mies saisi käskeä anoppia palauttamaan vaunut jos ne ei ole yhtään teidän maun mukaiset. Voi sanoa nätisti että kiitos, mutta me löysimme jo mieluiset ja ostetaan ne mieluummin itse.

Itselleni vaunut on tärkeä asia ja ehdottomasti ne pitää saada valita itse.

Vierailija
8/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ongelmia sitä ihmisillä nykyään on. 

Vierailija
9/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sillä tonnilla, minkä säästätte nyt kun vaunuja ei tarvitse ostaa, itsellesi vaikka äitiys- ja imetysvaatteita.

Ymmärrän, että rassaa tuommoinen. Miehesi olisi pitänyt sanoa äidilleen, että hoidatte asian itse. Onko muutenkin aina noin mammanpoika? Äiti jyrää? Tuossahan käy niin helposti, että kohta se anoppi on mukana miettimässä nimeä ja kastepaikkaa ja ulkovaatteita ja turvaistuimia. Vaatii jatkuvasti "mummon aikaa" ja jatkuvia vierailuja. Jokainen korvatulehdus raportoidaan mammalle ja ne kultaiset neuvot.. äiti tietää aina parhaiten.

Vierailija
10/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä taitaa olla liikaa rahaa.

Vierailija
11/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamoon! Ole iloinen että anoppisi haluaa maksaa vaunut. Säästyypähän nekin rahat johonkin toiseen juttuun. Voin sanoa, että menoja tulee olemaan kun lapsi syntyy. Jos ei nyt, niin odota teini-ikään.

Loukkaat pahasti lahjan antajaa, jos et ota lahjaa vastaan. Anoppisi on hyvän hyvyyttään halunnut auttaa ja osallistua omalla tavallaan. Hän on innoissaan tulevasta, hartaasti toivotusta vauvasta.

Malttia ja mielenhallintaa. Sitten kun itse olet anoppi ja tuleva mummo jonain päivänä, niin ymmärrät mitä isoäidinkin mielessä myllertää.

Ja mikä ihme siinä on, että vaunujen tulee olla tietynmerkkiset, -väriset, -tyyliset....Jos vaunut ajavat asiansa, niin ota ilolla lahja vastaan.

Vierailija
12/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma kun ilmaiseksi saa? Meilläkin mummot aina ostelee lähinnä vaatteita, osaa käytetään enemmän osaa vähemmän.. Ilmaista tavaraa ja osa jopa ihan hyviä!

Vierailija
13/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin jo se että minä olen 20 senttiä pudempi kuin anoppi... eli jos meillä anoppi olisi ostanut vaunut, ne olisi varmasti olleet ergonomisesti ihan pielessä.

Meillä minun äitini teki tuota. Rasittavaa.

Vierailija
14/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ikinä anoppi ostais vaunuja, koska tietää ite miten harmittaa kun on kontrolloiva anoppi, mutta toisaala mä kyllä antaisin ostaa jos hän haluaisi. Sama kun mies todennäköisesti suostuisi siihen että minun äitini ostaisi vaunut, kuten myös mulle sekin ois ok. Olisin vain kiitollinen.

Vierailija
15/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa vielä kahdenkymmenen vuoden jälkeenkin, etten ostanut mieluisia, uusia vaunuja, vaan kelpuutin miehen sukulaisen vanhat vaunut.

Vierailija
16/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun on vaikeeta. Meillä sentään saatiin ihan itse ostaa kaikki kun ei ollut kukaan tarjoutumassa hankkimaan vaunuja tai muutakaan. Jipii!

Vierailija
17/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi mä niin muistan ton vaiheen! Olin todella kiukkuinen anopille, kun hän hyvää hyvyyttään raahasi meille jotkut kirpparikiesit, joista oli renkaat ajettu loppuun, värimaailma (ja vaunut muutenkin) jostain kultaiselta 80-luvulta ja aisa oli aivan liian matala. Anoppi on itse hädin tuskin 150cm pitkä ja minä olen 180cm, joten olihan ne hänelle sopivat, mutta minä jouduin lykkimään vaunuja etukumarassa. Niistä tuli sitten parvekevaunut ja kävin itse ostamassa mieleiset. Onneksi anoppi ei asunut paikkakunnalla, niin uskalsin olla näin julma. :D Tästä on aikaa jo 16v, nyt naurattaa, mutta silloin kyllä harmitti.

Vierailija
18/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaunut on täysin vääränlaiset mitäs jos sanoisit anopille rehellisesti että voisko kärryt vaihtaa. Kerrot että sinulle vaunujen ulkonäkö on tärkeää ja että olet haaveillut jo kauan tietynlaista vaunuista. Luultavasti hän ymmärtää ja jos ei on se hänen ongelmansa

Vierailija
19/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi olisi tarjoutunut maksamaan meidän valitsemamme niin ei siinä olisi ollut minun puolestani mitään ongelmaa, ymmärtääkseni kohtuullisen yleistäkin tuollainen. Mutta tietynlaista vallankäyttöä minusta tuo, että nyt hän saa määrätä myös millaisissa vaunuissa meidän vauvaa kuljetetaan ja niin edelleen. Ja kyllä, mies on valitettavasti melkoinen mammanpoika ja ollaan jouduttu asiasta keskustelemaan jo ennen raskauttakin, kun mies ei ymmärtänyt, että minun raha-asiat eivät anopille kuulu jne. 

Vierailija
20/408 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamoon! Ole iloinen että anoppisi haluaa maksaa vaunut. Säästyypähän nekin rahat johonkin toiseen juttuun. Voin sanoa, että menoja tulee olemaan kun lapsi syntyy. Jos ei nyt, niin odota teini-ikään.

Loukkaat pahasti lahjan antajaa, jos et ota lahjaa vastaan. Anoppisi on hyvän hyvyyttään halunnut auttaa ja osallistua omalla tavallaan. Hän on innoissaan tulevasta, hartaasti toivotusta vauvasta.

Malttia ja mielenhallintaa. Sitten kun itse olet anoppi ja tuleva mummo jonain päivänä, niin ymmärrät mitä isoäidinkin mielessä myllertää.

Ja mikä ihme siinä on, että vaunujen tulee olla tietynmerkkiset, -väriset, -tyyliset....Jos vaunut ajavat asiansa, niin ota ilolla lahja vastaan.

Tähän! Säästyvällä rahalla voit ostaa kaikkea muuta kivaa vauvalle ja itsellesi. Se kannattaa huomioida.

Itselläni vaunut oli kaverin vanhat, lainassa ja sadesuojus suurimman osan aikaa päällä. Vaunujen värillä ei oikeasti ole niin kovin paljon merkitystä käytännössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä