En jaksa enää työttömyyttä
Olen ollut työttömänä hyvän tovin vaikka olen yrittänyt kaikkeni. Olen käynyt serkun kaimat läpi, hakenut avoimia paikkoja, yrittänyt avoimella hakemuksella, soitellut ympäri Suomea saadakseni edes jotain. Olen hakenut töitä näistä ns. paskaduuneista alkaen. Ei mitään, en ole edes päässyt yhteenkään haastatteluun. On tullut yritettyä myös tehdä juttuja freelancerina, mutta sekään ei ole tuonut kuin välillä jotain roposia. Matalasti koulutettu olen kylläkin, koska ei ole edes kouluun päässyt.
Haaveilen omasta yrityksestä, mutta se on tällä nimenomaisella hetkellä mahdotonta. Tarvitsisin ajokortin, auton ja vähän omaa rahaa alkuun, koska lainaa en saa (olen jo tämän selvittänyt). Tämä yritysidea ei siis liity friikkuna tekemiini juttuihin. Olen täydessä umpikujassa kun haluaisin ryhtyä yrittäjäksi (sitähän kovasti te-toimistosta tuputetaan), mutta kun en saa edes ensimmäisiä palasia tähän palapeliin.
En tiedä enää mitä tehdä, koko ilo elämään on tuntunut häipyneen. Ainoa miksi enää edes jaksan hengittää, on haave omasta yrityksestä oli se sitten loppupeleissä kannattava bisnes tai ei. Itse uskon siihen ja se kai yrittäjyydessä on tärkeintä. Ehkä olen vain tuomittu olemaan luuseri. Eikä minua lohduta yhtään "kyllä vielä joku päivä töitä löytyy", se vain pahentaa oloani. Olen myös alkanut eristäytymään työssäkäyvistä tuttavistani tietoisesti, he kertovat kuinka rankkaa töissä on vaikka minä kyllä heidän työnsä tekisin vaikka puolella palkalla.
Kiitos ja anteeksi avautumisestani.
Kommentit (27)
Mä oon ihan kauhee luuseri. Oon ollu nyt puolitoista vuotta työttömänä ja olen olen hakenut satoihin työpaikkoihin. Pari tuurauskeikkaa siivoojana olen saanut tehdä. Ihan hyvin ku kuitenkin ammattikorkea käyty!
Olen hakenut myös työkkärin kursseille enkä ole päässyt niihinkään! Olen soitellut, laitellut työhakemuksia, kyselly tutuilta ym. Ei mitään. Muuten ihan jees mutta rahat loppuu...luottokortitkin on jo ihan tapissa.
AP? Kuka voisi ostaa freelancertyötäsi?
1. Listaa 30 yritystä, joissa haluaisit työskennellä. Soita niistä jokaiseen.
2. Listaa 50 yritystä, joissa haluaisit työskennellä ja lähetä niihin paperinen työhakemus. Sähköpostilla niitä tulee aina kymmeniä. Paperilla kerran kahdessa vuodessa. Jäisit ainakin mieleen.
3. Tee itsellesi kotisivut. Osallistu kaikkiin ammattikeskusteluihin ja muista laittaa aina linkki sivustoillesi.
4. Tee työminällesi twitter- ja facebook-tilit. Osallistu niillä alasi julkiseen keskusteluun.
5. Käy kaikissa alasi tilaisuudessa. Minglaa ja jaa käyntikorttejasi, joissa selkeästi ilmoitat etsiväsi työtä.
Suomalaiset ei osaa myydä tai kehua itseään. Jos joku osaa ja kehtaa, sillä on työpaikka alta aikayksikön.
Työttömyyden suurin ongelma on se, että se passivoi. Ukko.fin avulla voi tehdä niin paljon työtä kuin haluaa, rupeamatta yrittäjäksi, mutta kun ei vaan jaksaisi. Tiedän, kun olin yli vuoden työttömänä. Nyt kun on päivätyö, jaksaa tehdä jopa toistakin työtä.
2
Vierailija kirjoitti:
Ei tule kukaan kotoa hakemaan, menet ajamaan kortin, varmaan pystyy osissa maksamaan, tai opiskelemaan. Niin ne muutkin joutuu tekemään.
Tuo, ettei muka tultaisi kotoa hakemaan, on myytti, joka on murrettu! Meillä soi kerran ovikello ja tytärtä pyydettiin kesäksi töihin maitokauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule kukaan kotoa hakemaan, menet ajamaan kortin, varmaan pystyy osissa maksamaan, tai opiskelemaan. Niin ne muutkin joutuu tekemään.
Tuo, ettei muka tultaisi kotoa hakemaan, on myytti, joka on murrettu! Meillä soi kerran ovikello ja tytärtä pyydettiin kesäksi töihin maitokauppaan.
Myydäänkö siinä kaupassa ainoastaan maitoa? "Maitokauppa". Eiköhän kyseessä ole joku lähikauppa minimarketvalikoimineen.
Sinulla on lukihäiriö ja kirjoitat kuin alakoululainen. Ei mikään ihme, että työpaikkahakemukset eivät tuota tulosta. Vika ei ole sun tisseissä vaan älyssä.