Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä uhkaa itsemurhalla jos jätän hänet, pirun hankala tilanne, apua kaivataan!

Vierailija
24.03.2017 |

Mies käyttää huumeita ja minä vedin rajan siihen, että ei suonensisäisiä. Hän jäi kuitenkin vähän aikaa sitten kiinni piikittämisestä. On myös veloissa ja minunkin ovellani on käynyt epämääräisiä ihmisiä kyselemässä rahoja.

Olen todella loppu ja ei tämä ole enää mikään suhde. Miehen seksihalut ovat huumeiden takia nollassa eikä minuakaan tämä nykyinen asetelma ainakaan houkuta. Olen kuin miehen äiti, lainaan rahaa, laitan ruokaa, lohdutan kun hän itkee harhoissaan...

Olen yrittänyt puhua erosta hellävaroin, ja että pysyisin kyllä hänen ystävänään. Hän on kuitenkin sanonut, että jos jätän hänet, hän vetää överit ja lähtee tästä maailmasta. On vasta 28-vuotias.

Uskaltaisinko ottaa yhteyttä hänen isäänsä? Olen tavannut hänet vain muutaman kerran eikä isä käsittääkseni tiedä poikansa huumeiden käytöstä, tai ainakaan että se on näin pahana. Olemme nyt muutaman kuukauden oleskelleet niinkuin kämppikset, en uskalla sanoa että oikeastaan olemme jo eronneet koska jos hän tappaa itsensä, syyllisyys vainoaisi minua lopun elämääni.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita heti huomenna poliisille. Huumeiden käyttö on laitonta. Mies on saatava hoitoon.

Vierailija
22/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukko käteen ja menoksi sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paina päähäsi yksi perusasia elämästä: Sinä olet vastuussa vain OMASTA elämästäsi. Et sinä voi elää toisten ihmisten ehdoilla. Mikä sinut saa kuvittelemaan, että sinun oma elämäsi ei olisi yhtä arvokas kuin poikaystäväsi elämä? Miksi sinun pitäisi pilata oma elämäsi hänen vuokseen ja hänen rinnallaan?

Unohda syyllisyys ja elä omaa elämääsi. Kai sinä ymmärrät, että hänen tapansa vievät hänet väistämättä tuhoon ennemmin tai myöhemmin, tekisitpä sinä mitä tahansa. Pelasta siis itsesi! Syyllisyys jää vaan hänen harteilleen, ei sinun.

Vierailija
24/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus rakastaa teitä. Kääntykää hänen puoleen rukouksessa

Vierailija
25/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paina päähäsi yksi perusasia elämästä: Sinä olet vastuussa vain OMASTA elämästäsi. Et sinä voi elää toisten ihmisten ehdoilla. Mikä sinut saa kuvittelemaan, että sinun oma elämäsi ei olisi yhtä arvokas kuin poikaystäväsi elämä? Miksi sinun pitäisi pilata oma elämäsi hänen vuokseen ja hänen rinnallaan?

Unohda syyllisyys ja elä omaa elämääsi. Kai sinä ymmärrät, että hänen tapansa vievät hänet väistämättä tuhoon ennemmin tai myöhemmin, tekisitpä sinä mitä tahansa. Pelasta siis itsesi! Syyllisyys jää vaan hänen harteilleen, ei sinun.

TÄMÄ, TÄMÄ, TÄMÄ,TÄMÄ!

Minulla meni pitkään oppia tämä päihdeongelmaisten kanssa. Sinulla on vastuu vain omasta elämästäsi, ei kenenkään muun. Suurin osa päihdeongelmaisista on narsisteja. Ne manipuloi sinut uskomaan että sinun elämälläsi ei ole väliä ja värvää sinut hoitajan ja mahdollistajan rooliin. Oman elämän merkityksettömyys ja muiden elämän järjestelyn tarve tuntuu silloin uskottavaltakin kun siinä elää, mutta kun hankkiudut niistä eroon niin WTF?!

Vierailija
26/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain otsikon. Olen ollut samassa tilanteessa. Jätin sen poikaystävän silti ja kauhea ahdistus oli päällä. Kerroin perheelleni siitä uhkauksesta ja sisareni soitti exälle.

Nyt aikuisena ajattelen niin, että hyvä, kun en jäänyt tämän pojan luo ja että ei ole kenenkään, ei edes mun syy, jos itsemurhaan olisi päätynyt. Se on aina ihmisen oma ratkaisu.

Sinuna sanoisin uhkaajalle, että jätät hänet uhkauksesta huolimatta, etkä tule tuntemaan huonoa omaatuntoa.

Vierailija
27/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on aikuinen ihminen. Sinä vain pakkaat kamasi ja lähdet. Ei keskustelua, ei soitteluja omaisille, ei mitään. Hän tekee sitten jotain tai ei, niin se ei liity sinuun mitenkään.

Väärin. Mies voi lähteä naisen perään nirh1äkseen naisen. Siksi hänen pitää ottaa yhteyttä eri tahoihin ja varmistaa OMA turvallisuutensa.

Vierailija
28/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteys ihan poliisiin. Itsemurhalla uhkaileminen on siihen käypä syy, ja se huumeidenkäyttö myös. Sinä et ole vastuussa siitä, jos mies päättää päivänsä.

Taittaa olla väärä viranomainen sillä ambulanssi kutsutaan näissä tapauksissa . Ihan sama kun soittaisi kirjaston hoitajalle asiasta. Lisäksi tahdonvastaiseen hoitoon ei ilman tuomioistuimien päätöstä ketään voi viedä .

Vierailija
29/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata enää puhua. Lähdet vain. Eihän mies edes rakasta. Rakkaita ei uhkailla, heistä pidetään huolta ja tehdään kaikki, että rakkaalla olisi hyvä.

Mies on riippuvainen äiti hahmosta. Syyllisyytesi tulee siitä, että olet sallinut huumeiden käytön. Sehän johtaa aina kovempiin aineisiin. Huumeidenkäyttäjälle huumeet on se elämän rakkaus.

Vierailija
30/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmisen täytyy olla itsekäs, pelastaa itsensä ja lähteä. Tämä on sellainen hetki. 

Älä alistu kiristykseen. Uhkaili millä tahansa. Valitse elämäsi jossa voit hyvin. Oli kyse narkin kanssa eläminen tai juopon tai hallitsevan miehen/ naisen kanssa. Ota haltuun oma elämä ja häivy suhteesta missä paha olla. Ei edes lasten takia olla huonoissa avioliitoissa.Ei rahan ,ei asunnon takia!

Vierailija
31/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ottaa yhteyttä päihdelinkkiin ja pyytää keskusteluaikaa. Olet liemessä mieskaverisi kanssa ja tuollaiset itsemurhauhkailut ovat vain uhkailua. PÄihderiippuvaisten kanssa auttaa vain henkinen nyrkkirauta eli totaalinen tiukkuus. Itsemurhauhkailut ja muut draamalliset tarinat kuuluvat asiaan. Niiden tavoite on sälyttää kaikki vastuu sinulle kuin päihteidenkäyttäjä ottaisi itse vastuun elämästään. 

Yleensä itsemurhauhkailuihin vastataan vain,että ihan rauhassa vaan ja mielellään teet sen kodin ulkopuolella jää silloin siivoamiset sitten muille.

Kyse on sairaasta ihmisestä, jota sinä et ihan tavallisena ihmisenä kykene pelastamaan ja hoitamaan. Hänen isänsä ei sitä pysty tekemään sen enempää.

Vierailija
32/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita heti huomenna poliisille. Huumeiden käyttö on laitonta. Mies on saatava hoitoon.

Huom! Ketju avattu klo  24.3.2017

Vierailija
33/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja lähde menemään. Itselläni oli todella pahasti peliongelmainen puoliso, joka pelasi meidän kaikki rahamme ja pakotti minut vaikenemaan itsemurhalla uhkailemalla. Kulissit piti pitää kunnossa. En kuitenkaan kestänyt sitä ja ilmoitin erosta, jolloin uhkaili taas itsemurhalla ja käyttäytyi kuin hullu. Olin niin lopussa että ajattelin mielessäni että ehkä se on niin parempi. Ei hän mitään itsemurhaa tehnyt, vaan etsi nopeasti uuden puolison ja kuppasi hänetkin kuiviin että sai rahaa addiktioonsa. Luulenpa että tässä käy samoin.

Vierailija
34/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom! Ketju avattu klo  24.3.2017

Ärsyttää nämä vanhojen ketjujen nostot, kun niihin ei saa vastauksia.

Vierailija
35/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vastuussa toisen aikuisen elämästä. Käske hakeutua terapiaan. Periaatteessa yksi syy lisää jättää. MIelisairasta touhua.

Vierailija
36/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä mallia! Muista riittävä korkeus.

Vierailija
37/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde heti. Ihan heti tämän kommentin luettuasi.

Et ole vastuussa hänestä. Hanki oma elämä. Aloita oma elämä tänään. Muuta kaverisi luokse tai omenahotelliin tai vanhempiesi luokse. Sitten hankit työpaikan ja asunnon toiselta paikkakunnalta. Nyt.

Vierailija
38/38 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannutkaan, että oli vanha ketju. Aihe on silti hyvä ja varmasti on olemassa naisia, jotka ovat samassa tilanteessa juuri nyt. Ei ehkä olleenkaan paha avata uudestaan tämä kesksutelu.