Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako lyhyt asumusero?

Vierailija
24.03.2017 |

Pariterapeutti ehdotti "koe-eroa" väliaikaisesti.
Tuntuu, että siitä tulisi lopullinen.
Mieheni oli ihastunut työkaveriin, tapailivat salaa. Nyt ovat kuulemma vain kavereita. Mies viesteilee naiselle lähes päivittäin.
Jos olisimme asumuserossa, pääsisin miehen kyttäyksestä ja mustasukkaisuudesta. Toisaalta tuntuu, että antaisin "luvan" tehdä mitä haluaa tuon naisen kanssa. Tiedän heidän menevän yhteen tapahtumaan ensi viikolla. Ehkä sitten miehen hotellilla olisi jatkot?
Toisaalta en halua odotella häntä kotiinkaan. Haluan keskittyä itseeni ja miettiä, mitä haluan.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttoi ainakin minua tekemään lopullisen etopäätöksen, huomasin miten ihana on päättää itse omista asioista ja miten mukava on kun ei tarvitse jännittää koska kumppani tulee kotiin vai tuleeko ja millä tuulella. Eli suosittelen.

Kuulostaa hyvältä ja noin voisi käydä minullekin. Etenkin tuo yksi ilta jolloin on menossa "kaverin" kanssa ulos mietityttää. Ahdistaisi odottaa miestä. Parempi kun en tiedä, miten myöhään hän on.

Vierailija
22/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni vastaavanlaisessa tilanteessa koe-ero aiheutti sen, että se olinkin sitten lopulta minä, joka halusi eron. Erossaolo sai silmät aukeamaan melko nopeasti.

Siltä minustakin tuntuu.. terapeutti sanoi, että miehen kuuluisi vakuuttaa minut uudelleen muttei tee sitä. Ehkä silti salaa toivon miehen huomaavan arvoni. Tai sitten minä huomaan ja lähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä ero?

Mitä suosittelette? Terapeutti puhui kuukausista, muttei tarkkaan antanut ohjetta.

Vierailija
24/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta olisi hyvä

Vierailija
25/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla riitti 2 viikkoa ymmärtää täyttää erohakemus.

Vierailija
26/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä on väliaikainen ero? Eikö ole sama erota kokonaan ja sitten jos elämä yhteen vielä tuo niin katsotaan. Eroa lopullisesti, väliaikainen ero on vain pehmennetty ilmaisu. Miehelle helppo, kun ovi jää auki, saa säästää ja syödä kakun.

Ihmeellinen terapeutti kun tuollaista paskadiiliä ehdottaakin. Kunnon irtirepäisy ja se, että mies oikeasti tajuaa menettäneensä vie asiaa eteenpäin. Koe-ero on jotain, mitä nuoret harrastavat, eivät itseään kunnioittavat aikuiset.

Muista, että kaikki terapeutit eivät ole ammattitaitoisia. Meillä oli tällainen tapaus, joka tapasi meidät erikseen ja jälkikäteen rikkinäisellä puhelimella tulkkasi tuntemuksemme. Tulkkasi ilmeisen väärin, ja kotona saimme itse selvitellä kuka oli sanonut ja mitä. Siihen loppui terapia, oma terapeutti joskus sanoi, että täysin ammattitaidotonta.

Vierailija
27/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioerossa tulee taloudellisia seuraamuksia osituksessa.

Pysyvää asuntoa ei saa aivan heti, joten väliaikaismajoituksessa voi etsiä asuntoa.

Vierailija
28/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni vastaavanlaisessa tilanteessa koe-ero aiheutti sen, että se olinkin sitten lopulta minä, joka halusi eron. Erossaolo sai silmät aukeamaan melko nopeasti.

Siltä minustakin tuntuu.. terapeutti sanoi, että miehen kuuluisi vakuuttaa minut uudelleen muttei tee sitä. Ehkä silti salaa toivon miehen huomaavan arvoni. Tai sitten minä huomaan ja lähden.

Mikset huomaa jo nyt?

Vierailija
29/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan laittaa erohakemuksen samalla vireille

Vierailija
30/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ole muuttanut käytöstä tai vakuuttanut sinua, miksi hän ansaitsisi olla seurassasi?

Vierailija
31/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä Se Sika heti, ilman asumuseroa.

Vierailija
32/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä on väliaikainen ero? Eikö ole sama erota kokonaan ja sitten jos elämä yhteen vielä tuo niin katsotaan. Eroa lopullisesti, väliaikainen ero on vain pehmennetty ilmaisu. Miehelle helppo, kun ovi jää auki, saa säästää ja syödä kakun.

Ihmeellinen terapeutti kun tuollaista paskadiiliä ehdottaakin. Kunnon irtirepäisy ja se, että mies oikeasti tajuaa menettäneensä vie asiaa eteenpäin. Koe-ero on jotain, mitä nuoret harrastavat, eivät itseään kunnioittavat aikuiset.

Muista, että kaikki terapeutit eivät ole ammattitaitoisia. Meillä oli tällainen tapaus, joka tapasi meidät erikseen ja jälkikäteen rikkinäisellä puhelimella tulkkasi tuntemuksemme. Tulkkasi ilmeisen väärin, ja kotona saimme itse selvitellä kuka oli sanonut ja mitä. Siihen loppui terapia, oma terapeutti joskus sanoi, että täysin ammattitaidotonta.

Ehkä minä tarvitsen vielä miettimisaikaa, jitta olen varma.

Vierailija
33/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei ole muuttanut käytöstä tai vakuuttanut sinua, miksi hän ansaitsisi olla seurassasi?

Ei ansaitsekaan.

Vierailija
34/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt asumusero auttaa vain ottamaan lopullisen nopeammin.

Olen itse mies, asuin aiemman avopuolison kanssa yhdessä 2-3v. Tapasin toisen naisen, ehdotin pian avopuolisolle että asuttaisiin hetki erillään- oltiin erillään muutama viikko. Pian olinkin ottanut lopullisen eron ja hän muutti pois, koska elämä paranikin asumuseron myötä (hän oli äkkipikainen juoppo ja nolannut minut monesti + muita ongelmia).  Nyt asunut sen "uuden" kanssa 10 vuotta, enkä haluaisi olla päivääkään erossa.

Vierailija
35/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi typeryyteen auttaa vain lobotomia ja kastraatio.

Vierailija
36/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies jättänyt jo, jos haluaa olla toisen kanssa?

Vierailija
37/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumusero (edes)auttaa eroamaan, oman kokemukseni mukaan.

Vierailija
38/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen antoi ymmärtää, muttei ymmärtänyt antaa?

Vierailija
39/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M48 kirjoitti:

Asumusero (edes)auttaa eroamaan, oman kokemukseni mukaan.

Miten?

Vierailija
40/84 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen antoi ymmärtää, muttei ymmärtänyt antaa?

Pitää sinua varalla, kunnes toinen alkaa ymmärtää..