Auttaako lyhyt asumusero?
Pariterapeutti ehdotti "koe-eroa" väliaikaisesti.
Tuntuu, että siitä tulisi lopullinen.
Mieheni oli ihastunut työkaveriin, tapailivat salaa. Nyt ovat kuulemma vain kavereita. Mies viesteilee naiselle lähes päivittäin.
Jos olisimme asumuserossa, pääsisin miehen kyttäyksestä ja mustasukkaisuudesta. Toisaalta tuntuu, että antaisin "luvan" tehdä mitä haluaa tuon naisen kanssa. Tiedän heidän menevän yhteen tapahtumaan ensi viikolla. Ehkä sitten miehen hotellilla olisi jatkot?
Toisaalta en halua odotella häntä kotiinkaan. Haluan keskittyä itseeni ja miettiä, mitä haluan.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Itselläni vastaavanlaisessa tilanteessa koe-ero aiheutti sen, että se olinkin sitten lopulta minä, joka halusi eron. Erossaolo sai silmät aukeamaan melko nopeasti.
Siltä minustakin tuntuu.. terapeutti sanoi, että miehen kuuluisi vakuuttaa minut uudelleen muttei tee sitä. Ehkä silti salaa toivon miehen huomaavan arvoni. Tai sitten minä huomaan ja lähden.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä ero?
Mitä suosittelette? Terapeutti puhui kuukausista, muttei tarkkaan antanut ohjetta.
En ymmärrä mikä on väliaikainen ero? Eikö ole sama erota kokonaan ja sitten jos elämä yhteen vielä tuo niin katsotaan. Eroa lopullisesti, väliaikainen ero on vain pehmennetty ilmaisu. Miehelle helppo, kun ovi jää auki, saa säästää ja syödä kakun.
Ihmeellinen terapeutti kun tuollaista paskadiiliä ehdottaakin. Kunnon irtirepäisy ja se, että mies oikeasti tajuaa menettäneensä vie asiaa eteenpäin. Koe-ero on jotain, mitä nuoret harrastavat, eivät itseään kunnioittavat aikuiset.
Muista, että kaikki terapeutit eivät ole ammattitaitoisia. Meillä oli tällainen tapaus, joka tapasi meidät erikseen ja jälkikäteen rikkinäisellä puhelimella tulkkasi tuntemuksemme. Tulkkasi ilmeisen väärin, ja kotona saimme itse selvitellä kuka oli sanonut ja mitä. Siihen loppui terapia, oma terapeutti joskus sanoi, että täysin ammattitaidotonta.
Avioerossa tulee taloudellisia seuraamuksia osituksessa.
Pysyvää asuntoa ei saa aivan heti, joten väliaikaismajoituksessa voi etsiä asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni vastaavanlaisessa tilanteessa koe-ero aiheutti sen, että se olinkin sitten lopulta minä, joka halusi eron. Erossaolo sai silmät aukeamaan melko nopeasti.
Siltä minustakin tuntuu.. terapeutti sanoi, että miehen kuuluisi vakuuttaa minut uudelleen muttei tee sitä. Ehkä silti salaa toivon miehen huomaavan arvoni. Tai sitten minä huomaan ja lähden.
Mikset huomaa jo nyt?
Jos mies ei ole muuttanut käytöstä tai vakuuttanut sinua, miksi hän ansaitsisi olla seurassasi?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä on väliaikainen ero? Eikö ole sama erota kokonaan ja sitten jos elämä yhteen vielä tuo niin katsotaan. Eroa lopullisesti, väliaikainen ero on vain pehmennetty ilmaisu. Miehelle helppo, kun ovi jää auki, saa säästää ja syödä kakun.
Ihmeellinen terapeutti kun tuollaista paskadiiliä ehdottaakin. Kunnon irtirepäisy ja se, että mies oikeasti tajuaa menettäneensä vie asiaa eteenpäin. Koe-ero on jotain, mitä nuoret harrastavat, eivät itseään kunnioittavat aikuiset.
Muista, että kaikki terapeutit eivät ole ammattitaitoisia. Meillä oli tällainen tapaus, joka tapasi meidät erikseen ja jälkikäteen rikkinäisellä puhelimella tulkkasi tuntemuksemme. Tulkkasi ilmeisen väärin, ja kotona saimme itse selvitellä kuka oli sanonut ja mitä. Siihen loppui terapia, oma terapeutti joskus sanoi, että täysin ammattitaidotonta.
Ehkä minä tarvitsen vielä miettimisaikaa, jitta olen varma.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei ole muuttanut käytöstä tai vakuuttanut sinua, miksi hän ansaitsisi olla seurassasi?
Ei ansaitsekaan.
Lyhyt asumusero auttaa vain ottamaan lopullisen nopeammin.
Olen itse mies, asuin aiemman avopuolison kanssa yhdessä 2-3v. Tapasin toisen naisen, ehdotin pian avopuolisolle että asuttaisiin hetki erillään- oltiin erillään muutama viikko. Pian olinkin ottanut lopullisen eron ja hän muutti pois, koska elämä paranikin asumuseron myötä (hän oli äkkipikainen juoppo ja nolannut minut monesti + muita ongelmia). Nyt asunut sen "uuden" kanssa 10 vuotta, enkä haluaisi olla päivääkään erossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei mies jättänyt jo, jos haluaa olla toisen kanssa?
Toinen antoi ymmärtää, muttei ymmärtänyt antaa?
M48 kirjoitti:
Asumusero (edes)auttaa eroamaan, oman kokemukseni mukaan.
Miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei mies jättänyt jo, jos haluaa olla toisen kanssa?
Toinen antoi ymmärtää, muttei ymmärtänyt antaa?
Pitää sinua varalla, kunnes toinen alkaa ymmärtää..
Kuulostaa hyvältä ja noin voisi käydä minullekin. Etenkin tuo yksi ilta jolloin on menossa "kaverin" kanssa ulos mietityttää. Ahdistaisi odottaa miestä. Parempi kun en tiedä, miten myöhään hän on.